تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ بیش از ۸ هزار سرمایه گذار در بازار گواهی مس فعال هستند

  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات علمی و فناورانه

  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین در خردادماه

  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

  • سیاست اعتباری بانک اقتصادنوین، حمایت از تولید است

  • آغاز پروژه چند وجهی نوسازی صنایع با مشارکت بانک صادرات ایران/ تاکید قربان اسکندری بر تولید خودروهای باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز جهانی

  • بانك صنعت و معدن مجموعه‌ای از خدمات نوین مالی را برای حمایت از بخش تولید كشور ارائه می كند

  • وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه جامع صورت‌های مالی: راه‌اندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است

  • پایداری فناوری بانک مسکن در شرایط بحرانی، ضامن امنیت مالی مشتریان است

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›فواید چای برای سلامت چشم!

فواید چای برای سلامت چشم!

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۱۰-۲۸
نوشیدن یک فنجان چای گرم به‌طور منظم می‌تواند احتمال مبتلا شدن افراد گلوکوم را کاهش بدهد. عوامل خطر ابتلا به گلوکوم عبارت‌اند از سن، سابقه پزشکی ابتلا به بیماری دیابت، چاقی و مبتلا بودن به بیماری فشار خون بالا.

مطالعات علمی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که چای دارای مجموعه‌ای از فواید گسترده برای سلامتی انسان‌ها است؛ از تقویت سلامت روده‌ها گرفته تا ارتقای عملکرد مغز. با این ‌حال، یکی از جدیدترین مطالعات در همین زمینه نشان می‌دهد که نوشیدن چای می‌تواند برای بینایی هم مفید باشد. گزارشی از این مطالعه در British Journal of Ophthalmology منتشر شده است.

محققان آمریکایی در این مطالعه متوجه شده‌اند که نوشیدن یک فنجان چای گرم به‌طور منظم می‌تواند احتمال مبتلا شدن افراد به گلوکوم را کاهش بدهد. عوامل خطر ابتلا به گلوکوم عبارت‌اند از سن، سابقه پزشکی ابتلا به بیماری دیابت، چاقی و مبتلا بودن به بیماری فشار خون بالا.

در این مطالعه، نتایج آزمایش چشم حدود ۱۷۰۰ نفر از افراد بالای ۴۰ سال مورد بررسی قرار گرفته و همچنین میزان استفاده آنان از چای، قهوه و نوشیدنی‌ها دیگر نیز در تحلیل نهایی در نظر گرفته شده است.

در نهایت مشخص شد که ۸۴ نفر از این افراد به گلوکوم مبتلا شده‌اند، اما هیچ رابطه‌ای بین مصرف قهوه، چای بدون کافئین و نوشیدنی‌های دیگر با این بیماری یافت نشد. این در حالی بود که محققان متوجه شدند مصرف بیش از ۶ فنجان چای داغ کافئین‌دار در هفته، احتمال ابتلا به گلوکوم را حدود ۷۴ درصد کاهش می‌دهد.

دکتر آنه کولمن (از اعضای دانشگاه کالیفرنیا و از مسئولان این مطالعه) می‌گوید: «مصرف‌کنندگان چای باید این نکته را بدانند که نتایج مطالعه ما در مرحله اولیه هستند و نوشیدن چای هم مستقیما نمی‌تواند از ابتلا به گلوکوم جلوگیری کند».

پروفسور کریس هاموند (از اعضای King’s College London) با نظر به ارزیابی این یافته‌ها می‌گوید: «این یافته‌ها واقعا جالب هستند و نقش موثر و مثبت آنتی‌اکسیدان‌های درون چای برای سلامتی ما را برجسته می‌کنند. گلوکوم نیز از علت‌های اصلی نابینایی در بسیاری از کشورها مانند انگلستان است. با این‌ حال، این مطالعه هنوز به مراحل تکمیلی نیاز دارد و هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که مصرف چای مستقیما به پیشگیری از ابتلا به گلوکوم منجر می‌شود».

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=43326

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    با این توصیه ها، ۱۰ سال بیشتر عمر کنید

    ۱۳۹۵-۱۲-۱۸
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    پنیرهایی که خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهند

    ۱۳۹۵-۱۲-۲۶
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    پوستی صاف و شفاف را با چربی بدن تجربه کنید

    ۱۳۹۷-۱۲-۰۶
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    نکاتی مهم در تغذیه خانم ها در سنین ۴۰ سالگی

    ۱۳۹۵-۱۲-۱۷
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    درمان سیاهی زیر چشم

    ۱۳۹۶-۰۲-۰۹
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    قوای مغزی خود را اینگونه تقویت کنید

    ۱۳۹۶-۰۸-۲۷
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است