تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • اعتماد، مهم‌ترین سرمایه بانک و رسانه است

  • تحول دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است

  • برپایی میز خدمت بانک سینا در نماز جمعه تهران

  • تاکید مدیرعامل بانک مسکن بر نقش خبرنگاران در اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی بانک/ اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی، مهمترین ابزار ارتباط موثر با ذینفعان است

  • براساس گزارش بانك مركزی؛ بانك ملت در رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قرار گرفت

  • منوچهر متکی: کاهش ناترازی دستاورد مهم بانک مسکن در مدیریت منابع و مصارف است

  • بانک ملی ایران در مسیر بازگشت کامل؛ خدمات یکی پس از دیگری به مدار خدمت‌رسانی بازمی‌گردند

  • ارزش بازار «ونوین» 100 همت شد

  • رشد 5098 درصدی خالص تسهیلات بانک اقتصادنوین

  • اصحاب رسانه شریک راهبردی توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه هستند

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›ارتباط مصرف زیاد گوشت و لبنیات با نارسایی قلبی

ارتباط مصرف زیاد گوشت و لبنیات با نارسایی قلبی

توسط اپراتور خبر
1397-03-12
طبق گزارش جدید محققان، مردان میانسالی که بیش از اندازه گوشت، لبنیات و سایر مواد خوراکی حاوی پروتئین بالا مصرف می کنند در مسیر ابتلا به نارسایی قلبی قرار دارند.
به گزارش نامه نیوز، محققان در این تحقیق دریافتند پروتئین موجود در ماهی و تخم مرغ ارتباطی با افزایش ریسک نارسایی قلبی ندارند.
«جایرکی ویرتانن» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فنلاند شرقی، در این باره می گوید: «رژیم غذایی سرشار از پروتئین در طول سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است. اما یافته ها نشان می دهد مصرف بالا پروتئین، مخصوصا پروتئین دارای منشاء حیوانی، دارای تاثیرات مضری بر سلامت است.»
در بیماری نارسایی قلبی، قلب تضعیف شده و نمی تواند خون و اکسیژن کافی برای تامین نیازهای بدن پمپاژ کند. نارسایی قلبی می تواند موجب کوتاه شدن طول عمر شود. از آنجائیکه هیچ درمانی برای این مشکل وجود ندارد، پیشگیری از طریق رژیم غذایی و سبک زندگی بسیار ضروری است.
به گفته ویرتانن، هنوز علت افزایش ریسک نارسایی قلبی مشخص نیست. اسیدهای آمینه بلوک های سازنده پروتئین ها هستند. طبق فرضیه وی، «برخی اسیدآمینه ها در نارسایی قلبی نقش دارند. اما این نظریه مقدماتی بوده و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه هست.»
به گفته محققان، علاوه بر خود پروتئین، نحوه آماده سازی غذا هم نقش مهمی در افزایش ریسک نارسایی قلبی دارد. به عنوان مثال، مصرف ماهی به صورت پخته یا کباب شده به گوشت فرآوری شده ارجح است.
در این مطالعه، داده های بیش از ۲۴۰۰ مرد فنلاندی جمع آوری شد و آنها به طورمیانگین به مدت ۲۲ سال تحت نظر بودند. رده سنی مردان ۴۲ تا ۶۰ سال بود.
در طول مدت مطالعه، ۳۳۴ نفر از این مردان مبتلا به نارسایی قلبی شدند. در بین این گروه، ۷۰ درصد پروتئین مصرفی دارای منبع حیوانی و ۲۸ درصد دارای منشاء گیاهی بود.
محققان براساس میزان پروتئین مصرفی دریافتند ریسک نارسایی قلبی در مورد تمام منابع پروتئین ۳۳ درصد بود، اما در مورد پروتئین حیوانی این ریسک ۴۳ درصد و در مورد پروتئین حاصل از لبنیات این ریسک ۴۹ درصد بیشتر بود. پروتئین گیاهی با افزایش ۱۷ درصدی ریسک نارسایی قلبی مرتبط بود.
تنها پروتئین حاصل از ماهی و تخم مرغ در این مطالعه ارتباطی با ریسک نارسایی قلبی نداشت.
با این حال محققان هنوز توصیه به محدودکردن مصرف پروتئین را برای پیشگیری از نارسایی قلبی زود می دانند و بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.
لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=56450

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    با خواص دمنوش گل پنیرک در طب سنتی برای کاهش عفونت بدن آشنا شوید

    1395-11-25
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    باورهای غلط درباره تست اعتیاد

    1396-01-17
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    نشانه‌های ابتلا به سرطان چشم

    1396-07-19
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    چرا نباید مانع عطسه کردن بشوید؟

    1397-04-27
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    تشریح روند تولید داروی ایرانی/ نظارت بر محصول در بازار

    1396-07-03
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    شام دیرهنگام؛ شام آخر!

    1396-03-01
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • اعتماد، مهم‌ترین سرمایه بانک و رسانه است

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • تحول دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • برپایی میز خدمت بانک سینا در نماز جمعه تهران

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • تاکید مدیرعامل بانک مسکن بر نقش خبرنگاران در اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی بانک/ اطلاع‌رسانی ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • براساس گزارش بانك مركزی؛ بانك ملت در رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قرار ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-20
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    1396-11-23
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    1396-02-23
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    1396-07-29
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-16
  • پرسیلاک
    در
    1404-09-22

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    1401-03-18

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    1401-02-17

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    1401-02-17

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    1401-02-06

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است