تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • سوپرگزارش «شسپا» به بورس؛ سود هر سهم ۳ برابر شد و پی بر ای فوروارد در کانال ۲ قرار گرفته

  • پیامک اطمینان‌بخش بانک ملی به مشتریان؛ اختلال موقت بوده و به زودی رفع می شود

  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ بیش از ۸ هزار سرمایه گذار در بازار گواهی مس فعال هستند

  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات علمی و فناورانه

  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین در خردادماه

  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

  • سیاست اعتباری بانک اقتصادنوین، حمایت از تولید است

  • آغاز پروژه چند وجهی نوسازی صنایع با مشارکت بانک صادرات ایران/ تاکید قربان اسکندری بر تولید خودروهای باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز جهانی

  • بانك صنعت و معدن مجموعه‌ای از خدمات نوین مالی را برای حمایت از بخش تولید كشور ارائه می كند

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›این رژیم غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه مناسب است

این رژیم غذایی برای پیشگیری از سرطان سینه مناسب است

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۱۰-۱۵
با اینکه یک نوع غذا یا رژیم غذایی واحد برای پیشگیری از سرطان سینه وجود ندارد اما رژیم غذایی چیزی است که در آن انتخاب های فردی می تواند تفاوت های بسیار زیادی ایجاد کند. سرطان سینه بیماری پیچیده ای با فاکتورهای دخیل متعدد است. برخی از این فاکتورها همچون سن، سابقه خانوادگی، ژنتیک و جنسیت را نمی توان کنترل کرد. با اینحال فاکتورهایی وجود دارد که افراد می توانند آن ها را کنترل کنند. برخی از این فاکتورها در برگیرنده سیگار کشیدن، ورزش نکردن، اضافه وزن داشتن و رژیم غذایی است.

غذاهای مفید برای پیشگیری از سرطان سینه:

سرطان سینه ممکن است در موقعیت های مختلفی رشد کند، به شیوه های مختلفی توسعه یابد و نیازمند درمان های متعددی باشد. همانطور که برخی از سرطان های خاص به درمان های خاص بهتر پاسخ می دهند، برخی از سرطان ها نیز به غذاهای خاصی پاسخ می دهند. غذاهای زیر به طور کلی بخشی از رژیم غذایی سالم محسوب می شوند و می توانند از توسعه و پیشرفت سرطان سینه جلوگیری کنند:

طیف وسیعی از میوه ها و سبزیجات رنگی
غذاهای غنی از فیبر همچون غلات کامل، حبوبات و بقولات
شیر و محصولات لبنی کم چرب
محصولات مبتنی بر سویا
غذاهای غنی از ویتامین D
غذاها به خصوص ادویه هایی که دارای خاصیت ضد التهابی هستند.

غذاهای مفید برای جلوگیری از سرطان سینه

مطالعه بیش از ۹۱۰۰۰ زن نشان می دهد رژیم غذایی در برگیرنده گیاهان می تواند خطر توسعه سرطان را تا ۱۵ درصد کاهش می دهد. مرکز سرطان توصیه می کند بین ۸ الی ۱۰ وعده میوه و سبزی در طول روز مصرف شود. میوه ها و سبزیجات در میان سایر مزایا، غنی از فلاونوئیدها و کارتنوئیدها هستند. این موضوع مزایای زیادی برای بدن خواهد داشت. مطالعات نشان می دهد میوه ها و سبزیجات برای پیشگیری از سرطان سینه مفید خواهد بود:

سبزیجاتی با برگ سبز تیره
فلفل
گوجه فرنگی
بادمجان
مرکبات
هویج
کلم بروکلی
کلم
پیاز
سیب
گلابی
هلو
توت فرنگی

فیبرهای رژیمی غذایی:
[yektanet.com] اگرچه مطالعات انجام شده در مورد فیبر رژیمی غذایی و اثرات آن بر روی سرطان سینه هنوز جامع نیست اما مطالعات متعدد نشان می دهد این ماده می تواند در برابر بیماری های مختلف از بدن محافظت کند. از آن جایی که فیبر از سیستم گوارش پشتیبانی می کند و می تواند به دفع سموم و مواد زائد کمک نماید، باعث می شود سموم از بدن دفع شوند و اسیب ناشی از آن کاهش یابد. غلات کامل و بقولات در برگیرنده آنتی اکسیدان ها هستند و می توانند از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کنند. خوردن بقولات غنی از فیبر مثل عدس می تواند خطر بروز سرطان سینه را کاهش دهد. توصیه می شود ۳۰ الی ۴۵ گرم فیبر در روز مصرف شود.
چربی های خوب:
به نظر می رسد چربی کاندید مناسبی برای پیشگیری از سرطان سینه نباشد اما چربی های چند غیر اشباع و تک غیر اشباع چربی های خوب نامیده می شوند. این چربی ها در روغن زیتون، آووکادو، دانه ها و آجیل ها یافت می شوند. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا۳ که در ماهی هایی همچون سالمون یافت می شود می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. بیشتر متخصصان توصیه می کنند ۲۰ الی ۳۰ درصد از کالری های رژیم غذایی در برگیرنده چربی های مفید باشد.
سویا:
تحقیقات گسترده در ۲۵ سال اخیر نشان می دهد سویا یک منبع غذایی فوق العاده است که پروتئین، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی خوبی دارد اما کربوهیدراتش پایین است. علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه سویا می تواند لیپوپروتئین با چگالی اندک یا کلسترول بد را کاهش دهد و خطر بروز بیماری های قلبی را کمتر نماید.

برخی از مطالعات نشان می دهد مزایای اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی ها ممکن است به خاطر توانایی آن برای کاهش التهاب باشد. التهاب یکی از فاکتورهای دخیل در بروز سرطان سینه است.

تحقیقات نشان داده اند فیبر می تواند با کمک به کاهش استروژن در پیشگیری از سرطان سینه مفید واقع گردد. بیشتر درمان های سرطان سینه به گونه ای طراحی شده اند که مانع از تعامل استروژن با سلول های سرطانی می شود. به همین خاطر رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند از این فرایند پشتیبانی کند و فرایند حذف استروژن را تسریع نماید.

بتا کاروتن موجود در برخی از سبزیجات مثل هویج با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. دانشمندان بر این باورند که این موضوع بدین خاطر است که این ماده با رشد سلول های سرطانی تداخل ایجاد می کند.
سایر نکاتی که باید مدنظر داشته باشید:
بر اساس گفته های مرکز پیشگیری از سرطان، نکات زیر می تواند به بدن در پیشگیری از بروز سرطان کمک کند:

ویتامین D حاصل از نور خورشید طبیعی می تواند مفید باشد. این ویتامین در موادی همچون تخم مرغ، ماهی های گرفته شده از آب های سرد و محصولات غنی شده یافت می شود. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید سطح ویتامین D خوبی در بدن دارید یا خیر. در صورت نیاز می توانید از مکمل ها کمک بگیرید.
چای سبز مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد. از جمله این مزایا می توان به تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به سرطان اشاره کرد.
زردچوبه. این ادویه زردرنگ می تواند خاصیت ضد التهابی داشته باشد و رشد سلول های سرطانی را محدود کند.
داشتن وزن مناسب برای سلامت کلی بدن مفید است. چاقی باعث بروز بیماری های مختلفی می شود و فاکتور خطری برای بیماری هایی همچون سرطان است. فعال بودن فیزیکی به اندازه خوردن مواد غذایی سالم برای پیشگیری از سرطان سینه مهم است. موسسه ملی سرطان گزارش داده زنانی که ۴ ساعت در هفته تمرینات ورزشی می کنند کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=72190

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    رابرت دنیرو هرگز نقش دونالد ترامپ را بازی نمی کند

    ۱۳۹۷-۰۲-۰۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    رابطه بین وزن بالا و سرطان لوزالمعده

    ۱۳۹۸-۰۱-۱۵
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    وضعیت نامشخص تحصیل کودکان اتیسم در مدارس کشور

    ۱۳۹۶-۱۱-۲۹
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    تفاوت تخم مرغ های قهوه ای و سفید در چیست؟

    ۱۳۹۶-۰۱-۱۶
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    اگر همراه چای قند می‌خورید، بخوانید

    ۱۳۹۸-۰۱-۲۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    فواید تغذیه ای که باید در مورد کره آفتابگردان بدانید!

    ۱۴۰۰-۰۱-۰۴
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • سوپرگزارش «شسپا» به بورس؛ سود هر سهم ۳ برابر شد و پی بر ای فوروارد ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۴
  • بانک ملی

    پیامک اطمینان‌بخش بانک ملی به مشتریان؛ اختلال موقت بوده و به زودی رفع می شود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۴
  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است