تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های بیمه‌ای استان‌ها

  • برگزاری کارگروه مدیریت عملکرد و جلسات ممیزی در همایش روسای شعب بیمه آسیا

  • تأکید بر نقش محوری شعب در تقویت جایگاه بیمه آسیا

  • همایش بزرگ روسای شعب بیمه آسیا آغاز به کار کرد

  • کسب نشان غرفه برتر توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جذب مخاطب کیش اینوکس ۲۰۲۵

  • دو انتصاب در بانک ملی ایران با هدف تقویت بانکداری خرد و شرکتی

  • ارائه خدمات ارزی به مشتریان بانک سابق آینده از ۶ دی‌ماه در شعب بانک ملی ایران

  • بانک سپه پس از ادغام بالغ بر ۱۲۰۰ همت تسهیلات به تولید‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و عموم مردم پرداخت کرده است

  • طرح «اتصال»؛ مدلی نوین برای پیوند کسب‌وکارهای خرد با زنجیره ارزش تولید در بانک توسعه تعاون

  • دریافت ۹۴۰ اثر از ۴۳ کشور در جشنواره کاریکاتور «پول و سرمایه»

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›آمار شكایات بیمه‌ای در سه ماهه نخست ۱۴۰۴ منتشر شد

آمار شكایات بیمه‌ای در سه ماهه نخست ۱۴۰۴ منتشر شد

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۴-۰۴-۲۱

تریتا نیوز /آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، آگاهی بیمه‌گذاران و سایر ذینفعان، تشویق شرکت‌های بیمه به بهبود فرآیندهای ارائه خدمات و رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران، به صورت ماهانه از سوی بیمه مرکزی منتشر می‌شود.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در سه ماهه نخست ۱۴۰۴، مجموعاً ۴۷۵۰ شکایت در رشته‌های مختلف بیمه ثبت شده که از این تعداد، ۳۳۸۱ شکایت مختومه شده و ۱۳۶۹ شکایت همچنان در حال رسیدگی است.

این آمار نشان‌دهنده عملکرد رسیدگی به شکایات بیمه‌ای در سه ماه اول سال جاری است که در برخی رشته‌ها، شکایات بیشتری ثبت شده و در پاره‌ای موارد وضعیت رسیدگی به شکایات به‌طور نسبی بهتر بوده است.

شکایات در رشته‌های مختلف بیمه

رشته بیمه شخص ثالث با ثبت۲۱۱۹ شکایت، بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده است. از این تعداد، ۱۵۱۸ شکایت رسیدگی شده که ۸۲۸ شکایت وارد و ۶۹۰ شکایت ناوارد بوده است. همچنین۶۰۱ شکایت در حال رسیدگی است.

رشته بیمه درمان نیز با ۱۲۲۸ شکایت ثبت‌شده در جایگاه دوم قرار دارد. از این تعداد، ۸۶۳ شکایت رسیدگی شده که ۳۶۵ شکایت در این رشته همچنان در حال رسیدگی است.

در رشته بیمه بدنه اتومبیل،۵۷۷ شکایت ثبت شده که از این تعداد، ۴۴۲ شکایت رسیدگی شده است. این در شرایطی است که۱۳۵ شکایت در حال رسیدگی است.

رشته‌های با کمترین تعداد شکایات

در رشته‌ بیمه اعتبار درسه ماه نخست ۱۴۰۴ تنها یک شکایت ثبت شده که ناوارد بوده و به آن رسیدگی شده است.

وضعیت کلی رسیدگی به شکایات

از مجموع ۴۷۵۰ شکایت ثبت‌شده در سه ماهه نخست ۱۴۰۴، ۳۳۸۱ شکایت به مرحله رسیدگی و مختومه رسیدند و ۱۳۶۹ شکایت در حال بررسی است.

این آمار نشان‌دهنده روند رسیدگی به شکایات بیمه‌ای و توجه به شکایات وارد و ناوارد در تمامی رشته‌های بیمه‌ای است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که رشته‌های شخص ثالث، بیمه درمان و بدنه اتومبیل بیشترین تعداد شکایات را داشته‌اند و نیاز به بررسی و رسیدگی سریع‌تر در این حوزه‌ها احساس می‌شود.

شایان ذکر است آمار شکایات می‌تواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمه‌گذاران شرکت های بیمه مورد استفاده قرار گیرد. معذلک توصیه می‌شود این آمار با سایر شاخص‌ها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکت‌ها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاج‌ها قابل قبول و صحیح‌تر باشد.

 

برای مشاهده آمار فوق اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=217500

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    نقش مهم شعب بانک توسعه تعاون در حمایت از اشتغال و کارآفرینی

    ۱۴۰۰-۰۸-۱۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تاکید بر تحول در بازرسی، مهم ترین محور بیست و دومین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران

    ۱۴۰۳-۱۰-۰۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاددسته‌بندی نشده

    سید مرتضی ذکاوت عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران شد

    ۱۴۰۰-۱۱-۱۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ​عملیات احداث مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روستای خیرآباد توسط بانک صادرات ایران آغاز شد /حجت‌اله صیدی: مدرسه سازی ...

    ۱۳۹۹-۰۹-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اعلام نحوه واگذاری اموال تملیکی مسکونی توسط بانک ملی ایران

    ۱۴۰۲-۰۳-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    معامله ۲۸۵ هزار تن محصول در بورس کالا

    ۱۴۰۲-۱۱-۰۴
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های بیمه‌ای استان‌ها

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • برگزاری کارگروه مدیریت عملکرد و جلسات ممیزی در همایش روسای شعب بیمه آسیا

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • تأکید بر نقش محوری شعب در تقویت جایگاه بیمه آسیا

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • همایش بزرگ روسای شعب بیمه آسیا آغاز به کار کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • کسب نشان غرفه برتر توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جذب مخاطب کیش اینوکس ۲۰۲۵

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است