تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • بهره‌برداری مسئولانه از منابع و سرمایه‌گذاری در حفظ محیط‌زیست؛ رسالت گروه فولاد مباركه

  • هدف ما؛ ارائه روایت سازمانی فولاد مباركه از دریچه‌ای حرفه‌ای‌تر به مخاطب

  • روش‌های فوری برای تمیز کردن کفش سفید

  • برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس چه کنیم؟

  • نوشیدن چای داغ چه بر سرتان می آورد؟

  • مؤثرتر از دارو برای پیشگیری از بازگشت سرطان

  • درمان بی‌خوابی با شوید!

  • خطرات جدی غذاهای فوق‌فرآوری‌شده برای سلامت

  • بازی آمریکا با جنگ روسیه و اوکراین

  • یك برنامه موفق با اهداف بلند مدت و روش های عملی و نوآورانه منطبق است

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›چطور می‌توان یک کسب‌وکار را گسترش داد؟

چطور می‌توان یک کسب‌وکار را گسترش داد؟

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۶-۲۲

تریتا نیوز -کسب‌وکارها معمولاً برای دستیابی به مشتریان جدید در بازار فعلی با چالش‌های متفاوت و گاه پیچیده‌ای مواجه می‌شوند. این چالش‌ها در عین حال که می‌توانند ناامیدکننده باشند، فرصتی برای گسترش کسب‌وکار هستند.

گسترش کسب‌وکار زمانی ممکن است که یک شرکت، آماده ورود به بازارهای جدید یا به دست آوردن مشتریان جدید باشد. این گسترش می‌تواند گرفتن یک حق امتیاز، افزایش تعداد کارمندان یا ورود به بازارهای جهانی را شامل شود.

داشتن یک استراتژی برای توسعه کسب‌وکار قبل از ورود به آن حیاتی است. یک برند تجاری تنها زمانی می‌تواند گسترش یابد که مشتریان خوب، محصولات با کیفیت و یک برنامه بازاریابی قوی داشته باشد. در نتیجه اینجاست که استراتژی گسترش کسب‌وکار مهم می‌شود.

در این مطلب ۹ استراتژی برتر برای گسترش کسب و کار را توضیح خواهیم داد. سه استراتژی اول (انجام تحقیقات بازار، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و استخدام افراد با استعداد) پیش نیاز شش استراتژی دیگر هستند. فراموش نکنید که قبل از شروع برنامه‌ریزی لازم است تا روی اولویت‌ها تمرکز داشته باشید.

برترین استراتژی‌های گسترش کسب‌وکار؛

• انجام تحقیقات بازار

• سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه

• جذب افراد با استعداد

• افزایش خط تولید

• گسترش دسترسی به بازار

• معرفی فناوری‌های جدید

• تمرکز بر تنوع

• تقویت رشد در عرصه بین‌المللی

• یافتن بازارهای جدید

‌

۱. انجام تحقیقات بازار

قبل از تصمیم‌گیری در مورد استراتژی گسترش کسب‌وکار، باید در مورد عوامل خارجی که می‌توانند بر اهداف کسب‌وکار تأثیر بگذارند، شناسایی شوند. تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و ترندهای بازار رقابتی، شناسایی زمینه‌های بالقوه برای رشد و درک شرایط بازار محلی، پیش‌زمینه‌های مهمی برای گسترش و ورودبه بازارهای جدید هستند.

آنالیز SWOT (به معنای شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید)، یک استراتژی موثر است که حتی کسب‌وکارهای بزرگ هم در زمان توسعه از آن استفاده می‌کنند و برای همه کسب‌وکارها ضروری است.

تجزیه و تحلیل SWOT می‌تواند در راستای شناسایی موارد لازم در برنامه توسعه برای رسیدن به موفقیت کمک کند. علاوه بر این در موارد زیر هم راهنمای خوبی خواهد بود؛

• بررسی ابتکارات جدید

• به روز رسانی سیاست‌های داخلی

• تغییر طرح توسعه موجود

• انجام بررسی‌های فصلی یا سالانه

۲. سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه

تحقیق درباره ایده‌های محصول جدید و آزمایش نمونه‌های اولیه در بازارهای مختلف حائز اهمیت است. این فرآیند به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا قبل از سرمایه‌گذاری مالی در پروژه‌های گسترش کسب‌وکار، فعالیت‌هایی که بالاترین پتانسیل موفقیت را دارند، مشخص کنند.

شرکت‌هایی وجود دارند که در یک بازه زمانی، در صنعت پیشرو بودند، اما زمانی که تقاضای بازار تغییر کرد، موفق نشدند روی نوآوری سرمایه‌گذاری کنند. با بها دادن به نوآوری و تفکر خارج از چارچوب در مورد محصولات جدید می‌توان به رشد برند در بازار هدف کمک کرد،

۳. جذب افراد با استعداد

استخدام افراد با مهارت، با استعداد، با تجربه و حرفه‌ای نقش کلیدی در گسترش کسب‌وکار دارند. نیروهای تخصصی می‌توانند، استراتژی‌های بازاریابی را که یک کسب‌وکار قصد دارد برای توسعه خود استفاده کند، تدوین کنند.

در نظر گرفتن شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای حضور استعدادهای جدید می‌توانند به سازمان کمک کنند تا اهداف دقیقی برای نیروی کار خود در نظر بگیرند و نیروی کار هم به درستی می‌داند که به دنبال چه چیزی است و برای موفقیت باید چه کارهایی را انجام دهد.

۴. افزایش خط تولید

افزودن محصولات یا خدمات جدید و هیجان‌انگیز می‌تواند به رشد سریع کسب‌وکار کمک کند. تولید محصولاتی که مکمل یا نزدیک به خط تولید فعلی شما هستند ممکن است برای مشتریان فعلی و جدید جذاب باشد و فرصت رشد منحصر به فردی را در اختیار یک کسب‌وکار قرار دهد.

۵. گسترش دسترسی به بازار

کسب‌وکارها زمانی که به دسترسی و تعامل بیشتری با مشتری دست می‌یابند، گزینه‌های مختلفی برای دسترسی به بازار دارند؛ گزینه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی گرفته و تبلیغات هدفمند از جمله همین موارد هستند.

با این حال، هنگام تصمیم‌گیری در مورد چگونگی گسترش دسترسی به بازار، باید بودجه و منابع را در نظر گرفت. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، می‌توان روی یک یا چند مورد از راه‌های زیر تمرکز کرد:

• پخش گسترده‌تر در یک منطقه

• کمپین های بازاریابی با هدف جذب مشتریان جدید

• دنبال کردن فرصت های صادراتی

• گسترش حضور دیجیتالی

۶. معرفی فناوری‌های جدید

استفاده از فناوری‌های جدید می‌تواند به کسب‌وکارها در افزایش کارایی و درآمد کمک کند و در عین حال هزینه‌ها را کاهش دهد و بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را بهبود بخشد. کسب‌وکارها می‌توانند فناوری‌های جدید را برای گسترش کسب‌وکار به چند روش معرفی کنند، از جمله:

• تکنولوژی Cloud: این تکنولوژی می‌تواند به تیم شما اجازه دهد تا دورکاری کنند. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان رفت و آمد می‌شود و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که هر زمانی بتوانند روی پروژه‌ها کار کنند.

• جمع‌آوری کلان داده‌ها: کسب‌وکارها با کمک اطلاعات به دست آمده می‌توانند در طول گسترش کسب‌وکار، آگاهانه تصمیم‌گیری کنند.

• هوش مصنوعی (AI): این تکنولوژی می‌تواند محصولات جدیدی را به خریداران آنلاین پیشنهاد دهد و برای خدمات پشتیبانی مشتری، جایگزین انسان شود.

• چاپگر سه بعدی: این چاپگر می‌تواند نمونه‌های اولیه را در مرحله تحقیق و توسعه برای گسترش کسب و کار تولید کند.

۷. تمرکز بر تنوع

تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات یک کسب و کار، مشابه افزایش خط تولید (افزودن محصولات یا خدمات مکمل یا جدید) به رشد و ثبات کمک می‌کند.

۸. تقویت رشد در عرصه بین المللی

شرکت‌های بزرگی که می‌خواهند در عرصه جهانی به سرعت گسترش یابند، معمولاً یک استراتژی بین‌المللی اتخاذ می‌کنند. این استراتژی می‌تواند شامل جزئیات مربوط به ادغام ارزهای خارجی، انتخاب زبان و کسب حق فعالیت در چندین بازار بین‌المللی باشد.

استخدام نیروی کار بین‌المللی هم می‌تواند یک گزینه برای گسترش کسب‌وکار باشد. برون سپاری برخی از کارها هم راهی دیگر برای ورود به بازارهای خارجی است.

قبل از اجرای توسعه بین‌المللی، درک تفاوت‌های فرهنگی و دیگر تفاوت‌ها، لازم است. کارکنان هم باید آموزش مورد نیاز را برای کار کردن با افرادمختلف در جهان، کسب کنند.

۹. پیدا کردن بازارهای جدید

مشتریان متنوع و دستیابی به بازارهای جدید می‌تواند درآمد و فرصت‌های رشد را فراهم کند. برخلاف تنوع بخشیدن به محصولات و گسترش دسترسی به بازار، رویکرد این استراتژی، تحقیق در مورد بازارهای جدید با محصولات موجود است، راهی ساده برای افزایش فروش.

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف با توجه به شرایط و منابعی که در اختیار دارند، در مورد چگونگی گسترش کسب‌وکار خود تصمیم‌گیری می‌کنند. برای مثال، گروه وطن‌زرین در طول ۴۰ سال فعالیت، محصولات و خدمات متنوعی را به بازار عرضه کرده است. در حال حاضر این گروه به عنوان یکی از شرکت‌های مولتی برند شناخته می‌شود که محصولات آن به بازارهای جهانی ورود کرده‌اند.

ساخت یک کسب‌وکار جهانی با برندهای جهانی یکی از اهداف گروه وطن‌زرین به عنوان استراتژی توسعه و گسترش فعالیت است.

منابع:

https://www.upwork.com/resources/business-expansion-strategy

*******

درباره گروه وطن‌زرین

گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری‌های روز دنیا تا کنون موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ده‌ها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.

• صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)

• صنعت آبزی پروری

• فروش مستقیم

• صنعت IOT

حوزه‌های فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفه‌های توسعه پایدار موجب شده تا فرصت‌های مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربه‌های نو و توسعه توانمندی‌های فردی کارکنان ایجاد شود.

گروه وطن‌زرین مفتخر است که پس از تلاش‌های مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخش‌های تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیت‌های بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه وطن‌زرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.

روابط عمومی گروه وطن‌زرین: نگار باقری

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۴۳۲۹۸ داخلی:۱۰۷

ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=172961

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    پیام رئیس اتاق اصناف ایران به جامعه اصناف کشور

    ۱۴۰۰-۰۵-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    با کارتت استارت بزن

    ۱۴۰۳-۰۳-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن تشریح کرد : تسهیل تعهدات فعالان اقتصادی

    ۱۳۹۹-۰۲-۲۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    استانداردسازی و تسهیل فرایند اخذ گواهینامه رانندگی مكانیسم‌های خاص در فولاد مباركه

    ۱۴۰۳-۰۸-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    از «ملی پلاس» تا «بله» در اخبار پربازدید این هفته بانک ملی ایران

    ۱۳۹۷-۰۶-۳۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز خبرنگار ​

    ۱۴۰۲-۰۵-۱۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • بهره‌برداری مسئولانه از منابع و سرمایه‌گذاری در حفظ محیط‌زیست؛ رسالت گروه فولاد مباركه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • هدف ما؛ ارائه روایت سازمانی فولاد مباركه از دریچه‌ای حرفه‌ای‌تر به مخاطب

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • روش‌های فوری برای تمیز کردن کفش سفید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس چه کنیم؟

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • نوشیدن چای داغ چه بر سرتان می آورد؟

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است