تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • پیام‌ تسلیت مدیرعامل بیمه ایران بمناسبت روزهای پایانی ماه صفر

  • ارائه خدمات شعب منتخب بانك ملت به مودیان مالیاتی در روز جمعه ۳۱ مردادماه

  • رکورد تاریخی معاملات شمش طلا در بورس کالا شکسته شد/ مشارکت ۱.۱ میلیون سرمایه‌گذار حقیقی در صندوق‌های طلا

  • اقبال مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشانه اعتماد به خدمات قرض‌الحسنه است

  • مدیرعامل چادرملو در میزگرد تخصصی رویداد معدن و صنایع معدنی تاکید کرد؛ ضرورت تغییر پارادایم در توسعه صنعت فولاد کشور

  • جشنواره بزرگ بانک صادرات ایران ویژه فرهنگیان و بازنشستگان با جوایز میلیاردی آغاز شد

  • اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در روز شنبه ۰۱‌شهریورماه

  • خدمت رسانی شعب کشیک بانک مسکن در روز شنبه یکم شهریورماه

  • دکتر بهزاد شیری : پست بانک ایران بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال مازاد سود علی الحساب به سپرده‌گذاران سال ۱۴۰۳ پرداخت کرد/ افزایش۳.۶ سودقطعی پست بانک ایران نسبت به سود علی الحساب و رسیدن نرخ سود بانک به ۲۵.۵ درصد

  • پیام تسلیت سرپرست بانک پارسیان به مناسبت ایام پایانی ماه صفر

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: بانکداری دیجیتال داشتیم، نیاز به مراجعه به شعب وجود نداشت

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: بانکداری دیجیتال داشتیم، نیاز به مراجعه به شعب وجود نداشت

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۹-۰۱-۰۹

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان مشکلاتی که در حال حاضر بانکها با مراجعه مردم به شعب به دلیل شیوع بیماری کرونا دارند، گفت: اگر همه فرآیندهای بانکی دیجیتال شده بود، دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در شعب وجود نداشت و مشکلات فعلی بسیار کمتر بود.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین: فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات این بانک، با اشاره به حرکت بانکها به سمت بانکداری دیجیتال و با در نظر گرفتن شرایط فعلی، گفت: در حال حاضر کسب و کارهای دیجیتال شکل گرفته‌اند که همه ما از آنها استفاده می‌کنیم، اما سوال اینجاست که آیا بانک‌ها در حال حاضر از طریق بانکداری الکترونیک، که فکر می کنم باید آن را بانکداری سنتی بنامیم قادر به ارائه خدمات مطلوب و مورد درخواست این کسب و کارها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: به نظر من پاسخ این سوال خیر است. در واقع مهمترین دلیل بانک‌ها برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال ارائه خدمات به کسب و کارهای دیجیتال است. ما باید دیدگاه خودمان را تغییر دهیم و از دیدگاه سنتی در بانکداری الکترونیک که تنها به کانال فکر می‌کند به سمت ارائه سرویس‌های مورد درخواست مشتری برویم.

اینالوئی افزود: در فضای فعلی با وجود بیماری کرونا ما اگر بانکداری دیجیتال داشتیم همین مقدار مراجعه کوتاه به شعب هم دیگر وجود نداشت و مشتریان نیازی به مراجعه حضوری نداشتند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با اشاره به مشکلات نظارتی و رگولاتوری در حوزه بانکداری دیجیتال اظهار داشت: ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا ناظر همه چیز را برای ما آماده و دیکته کند در واقع ما اگر بخواهیم منتظر آن روز باشیم که استانداردها تنظیم و در اختیار بانکها قرار گیرد، فرصت را از دست داده‌ایم.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با بیان این نکته که اگر کسب و کارهای دیجیتال منتظر قوانین می‌ماندند، اصلا کسب و کار دیجیتالی ایجاد نمی‌شد، گفت: اگر نگاهی به اپلیکیشن‌های دیجیتالی که همه ما از آنها خدمات می‌گیریم بی‌اندازیم، می‌بینیم که اگر آنها در مواجهه با سازمانها و نهادهای سنتی قرار بود منتظر وضع قوانین و استانداردها باشند، هیچگاه کسب و کار دیجیتالی آغاز به کار نمی‌کرد. در واقع گاهی باید زیر ساختها را آماده کرد و قوانین و روشهای اجرا را به ناظر پیشنهاد داد.

اینالوئی افزود: ما در بانک ایران زمین منتظر نماندیم، در واقع ما سعی کردیم براساس داشته‌های خود زیر ساختهای بانکداری دیجیتال را تأمین و راه‌اندازی کنیم. و آنچه به عنوان چشم انداز ۱۴۰۰ بانک مطرح است، این است که فرآیندها باید تا آن زمان دیجیتال شده باشد، مشتری از جنس دیجیتال باشد، مرکز تماس بانک دیجیتال باشد و تمامی کانال‌ها یکپارچه شده است. ما حرکت به این سمت را آغاز کرده ایم و اگر قرار باشد منتظر اعلام و دیکته این موارد باشیم باید صبر کنیم یک یا دو نسل عوض بشود.

وی با اشاره به شعبه دیجیتال بانک ایران زمین، در مرکز خرید مگامال و ارائه خدمات دیجیتال در آن گفت: اگر به این شعبه نگاه کنید قرار گرفتن چند دستگاه در این شعبه و مکانیزه کردن فرایند بانکداری در واقع دیجیتال شدن نیست، اما اگر مشتری سینمای این مرکز به شعبه ما مراجعه کند و بلیت این سینما را از دستگاه ما دریافت کند و هزینه آن را از امتیازهای باشگاه خود بپردازد می‌توان گفت فرایند براساس درخواست مشتری و نیاز آن کسب و کار تنظیم شده، که این را می‌توان بانکداری دیجیتال نامید. همچنین ارائه خدمات بیمه‌ای و … در این مرکز و سایر درگاه‌های بانک از این دست است.

اینالوئی گفت: در بانکداری دیجیتال محصول و نوآوری از سوی بانک ارائه نمی‌شود، در واقع این فین تک‌ها هستند که برروی بسترهای بانک خدماتی را تعریف و سرویس مورد درخواست مشتری را ارائه می‌کنند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان این نکته که موضوع احراز هویت به عنوان بحثی که از مدتها پیش بین بانکها و بانک مرکزی مطرح بوده، گفت: ما در حال حاضر با یک استارتاپ برروی چند روش احراز هویت کار کرده‌ایم و بزودی این روش‌ها را به بانک مرکزی ارائه خواهیم کرد، در واقع ما نباید منتظر باشیم که اینها را بانک مرکزی به ما ارائه کند.

اینالوئی با تشریح بانکداری دیجیتال گفت: همانطور که پیش از این گفتم در بانکداری دیجیتال بانکها محصولات را توسعه نمی‌دهند و این امر توسط فین‌تک ها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است همه بانکها دیجیتال شوند اظهار داشت: هیچ نیازی به اینکه همه بانکها دیجیتال شوند نیست، در واقع بسیاری از بانکها خدمات اختصاصی ارائه می‌کنند و مشتریان خاص دارند اما ما به دنبال نسلی هستیم که برای تهیه نیازهای خود حاضر به حضور فیزیکی در شعب نیست و در واقع خواهان این است که همه خدمات مورد نیاز خود را در لحظه، در تمامی ساعات به صورت دیجیتال دریافت کند.

اینالوئی در تعریف مشتری وفادار دیجیتال گفت: مشتری وفادار به یک بانک دیجیتال به راحتی بدست نمی آید، یکی از تعریف های مهم در این مدل از بانکداری شخصی سازی سرویس است، و در واقع ما دیگر یک سرویس ایجاد نمی کنیم که به تعداد زیادی مشتری ارائه کنیم، سرویس‌ها توسط بازیگران این عرصه یعنی فین‌تک‌ها شخصی سازی شده و به مشتری ارائه می شود و این عاملی خواهد بود که هم تمایز ایجاد می‌کند و هم وفاداری.

اینالوئی افتتاح و راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین را حاصل همین تفکر دانست و اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال نوآوری از بیرون به درون بانک تزریق می‌شود و اگر این چرخه برعکس باشد یعنی از داخل بانک نوآوری و توسعه محصول ایجاد شود مجددا محصولی تولید خواهد شد که در شرایط فعلی مطمئنا موفق نخواهد بود.

وی در انتهاحرکت به سمت بانکداری دیجیتال را از ضروریات دانست و تغییر نگرش نسبت به شرایط کسب و کارهای دیجیتال و ارائه خدمات بانکی با رویکرد جدید را لازمه‌ی شرایط جدید عنوان کرد.

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=94200
تگ ها بانک ایران زمینبانکداری دیجیتالمعاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    بانکداری دیجیتال اولویت بانک ایران زمین

    ۱۴۰۰-۰۹-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تعطیلی شعب بانک ایران زمین در استان کرمان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا

    ۱۳۹۹-۰۸-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تلاش بانک ایران زمین برای دگردیسی در مفهوم زیست سالم اجتماعی

    ۱۴۰۰-۰۵-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    دیدار مدیران بانک ایران زمین و منابع طبیعی استان البرز

    ۱۳۹۸-۰۲-۱۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط بانک ایران زمین

    ۱۴۰۰-۱۰-۲۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین؛ اجرای بانکداری دیجیتال بدون اجرای روابط عمومی دیجیتال و بدون ارائه خدمات در شبکه ...

    ۱۴۰۰-۰۱-۱۸
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • پیام‌ تسلیت مدیرعامل بیمه ایران بمناسبت روزهای پایانی ماه صفر

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۰
  • ارائه خدمات شعب منتخب بانك ملت به مودیان مالیاتی در روز جمعه ۳۱ مردادماه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۰
  • رکورد تاریخی معاملات شمش طلا در بورس کالا شکسته شد/ مشارکت ۱.۱ میلیون سرمایه‌گذار حقیقی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۰
  • اقبال مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشانه اعتماد به خدمات قرض‌الحسنه است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۰
  • مدیرعامل چادرملو در میزگرد تخصصی رویداد معدن و صنایع معدنی تاکید کرد؛ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۰
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است