تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست با هیأت مدیره انجمن صنفی کارگزاری‌ها تاکید کرد: خدمات غیرحضوری به معنای تغییر محل مراجعه مردم از شعبه به کارگزاری نیست

  • در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان بوشهر و در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شد؛ اختصاص بیش از یك همت توسط بانك صنعت و معدن برای رفع موانع تولید در استان بوشهر

  • در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان بوشهر و بازدید از چندین طرح صنعتی مطرح شد؛ حمایت ویژه از طرح های آبزی پرور با رویكرد اقتصاد دریامحور

  • بانک تجارت برای ارائه خدمت سفته الکترونیک مجوز دائمی گرفت

  • ثبت‌نام آسان محصولات ایران‌خودرو با حساب وکالتی بانک تجارت

  • دکتر علی ابدالی در افتتاح شعبه جدید شهرستان آران و بیدگل مطرح کرد:گام بلند بانک سینا در مسیر توسعه اقتصادی و حمایت از تولید داخلی

  • صدرنشینی مستمر «تابش» در بازار صندوق‌های سرمایه گذاری طلا

  • بازدید مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن از شرکت رهپویان پردازش گستر صحرا

  • امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در هفتمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو

  • امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو فراهم شد

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›تأمین‌اجتماعی در بین دستگاه‌های برتر در زمینه رضایت مردمی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

تأمین‌اجتماعی در بین دستگاه‌های برتر در زمینه رضایت مردمی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۵-۱۰

مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: در تیرماه سال جاری، بیشترین فراخوانی سرویس‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. پس از آن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین‌اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس‌ بالا در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. براساس گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، از مسیر مراجعه مستقیم به‌طور متوسط سالانه حدود ۱۶۰ میلیون مورد مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان صورت می‌گیرد و ۴۴ میلیون مورد خدمت غیرحضوری به مخاطبان ارائه می‌گردد.

 

تریتا نیوز -به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان، مدیر کل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، با اشاره به نقش «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در فراهم کردن خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم اظهار داشت: بیش از ۱۸ ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌گذرد و این سامانه توانسته است ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند. به‌طوری‌که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان می‌دهد، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از ۲۲ میلیون نفر است.

 

مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، میزان فراخوانی سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را نشانه استقبال مردم در استفاده از خدمات پنجره ملی و رفع نیازهای آنها دانست و گفت: میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم، سامانه‌های ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان تیر ماه، انجام بیش از یک میلیارد استعلام بوده است. به عبارت دیگر، میزان فراخوانی خدمات در این پنجره نشان می‌دهد، مردم بیش از یک میلیارد بار برای رفع نیازهای خود به سراغ خدمات و استعلامات این پنجره رفته‌اند.

فولادیان، وضعیت رتبه‌بندی دستگاه‌ها با بیشترین آمار فراخوانی را چنین تشریح کرد: در تیرماه سال جاری، بیشترین فراخوانی سرویس‌ها مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. به طوری که میزان فراخوانی و استفاده کاربران از سرویس‌های این وزارت‌خانه در یک روز به بیش از ۱۸ میلیون مراجعه رسیده است. پس از آن،  وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین‌اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس‌ بالا در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان در پی توسعه خدمات الکترونیک و غیرحضوری و حضور فعال در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به تازگی رتبه اول زیرمحور “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” و نیز عنوان شایسته تقدیر را در “زیرمحور مشارکت الکترونیک” در نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات که با شعار “ایران هوشمند و متصل” برگزار شد، کسب کرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهدای دو لوح تقدیر به میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از تلاش‌های این سازمان برای بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در مسیر تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مخاطبان، تجلیل کرد.

براساس‌ این گزارش، این جشنواره از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در دو محور اصلی “شبکه ملی اطلاعات” و نیز “دولت هوشمند” و در ۹ زیرمحور برگزار شد که پس از ارزیابی آثار و اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این حوزه، هیئت‌داوران این جشنواره، سازمان تأمین‌اجتماعی را در محور دولت هوشمند و زیرمحور پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌عنوان رتبه اول و در زیر محور مشارکت الکترونیک “شایسته تقدیر” معرفی کرد.

سازمان تأمین‌اجتماعی در زمره نخستین سازمان‌ها و نهادهای کشور بوده است که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد و تمام خدمات الکترونیک و غیرحضوری این سازمان در قالب این پنجره قابل دسترسی است.

در بخش توسعه خدمات الکترونیک نیز سازمان تأمین‌اجتماعی در زمره سازمان‌های پیشرو در کشور است که در حال حاضر بالغ بر ۵۷ خدمت این سازمان که پیش از این بعضاً بهره‌مندی از برخی از این خدمات مانند احتساب ایام خدمت سربازی به‌عنوان سنوات بیمه‌پردازی، ثبت درخواست و دریافت کمک هزینه ازدواج و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشاغل آزاد؛ نیازمند چندین نوبت مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی و تکمیل انواع فرم‌های اداری بود، امروز به سادگی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، قابل دسترسی و انجام است.

حرکت در مسیر هوشمندی فرایندها و نحوه ارائه خدمت یکی از راهبردهای تحولی در سازمان تأمین‌اجتماعی است که از یک‌سو منجر به تسهیل در ارائه خدمات و ارتقای رضایتمندی می‌شود و از سوی دیگر به‌واسطه افزایش شفافیت، کارایی و صیانت از حقوق ذی‌نفعان را نیز ارتقا می‌دهد.

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=170370

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    پیام مدیر عامل بانک ایران زمین به مناسبت میلاد با سعادت امام علی(ع) و ایام پیروزی انقلاب اسلامی

    ۱۴۰۱-۱۱-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بررسی اندیشه سرپرست معاونت فنی بیمه تعاون

    ۱۴۰۱-۰۲-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    افتتاح رویداد فناوری آینده عمان با حضور همراه اول

    ۱۴۰۲-۰۹-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    آغاز همکاری مشترک بانک آینده و شرکت پتروشیمی ارومیه

    ۱۴۰۰-۰۹-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    پرداخت وام ازدواج بانک ملی ایران از مرز ۱۰۰ هزار فقره گذشت

    ۱۳۹۸-۰۶-۱۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    رونمایی نسخه جدید سامانه معاملاتی آی‌بی‌تریدر در نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش کیش

    ۱۴۰۳-۱۱-۳۰
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست با هیأت مدیره انجمن صنفی کارگزاری‌ها تاکید کرد: خدمات غیرحضوری ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۰۴
  • در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان بوشهر و در نشست کارگروه تسهیل ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۰۴
  • در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان بوشهر و بازدید از چندین طرح ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۰۴
  • بانک تجارت برای ارائه خدمت سفته الکترونیک مجوز دائمی گرفت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۰۴
  • ثبت‌نام آسان محصولات ایران‌خودرو با حساب وکالتی بانک تجارت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۰۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است