افزایش فروش هواوی در سال ۲۰۱۶
تقریبا همه ما با کمپانی هواوی آشنا هستیم. این کمپانی که در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای موبایل در دنیاست، در تلاش است تا با تبلیغات گسترده، فروش محصولات خود در آمریکا و سایر کشورها را گسترش دهد و برنامه ریزی کرده تا در سال ۲۰۲۱، به بزرگترین تولیدکننده گوشیهای تلفن همراه تبدیل شود.
به نظر میرسد که هواوی در مسیر درستی برای رسیدن به این هدف قرار دارد. طبق آماری که به تازگی منتشر شده، فروش این شرکت در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته آن ۳۰ درصد افزایش داشته است. با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ اکثر تولیدکنندگان تلفن همراه فروشهای بالایی را تجربه نکردند، عملکرد هواوی بسیار قابل توجه بوده است. اما متاسفانه فروش بیشتر گوشیهای این شرکت به سود بیشتر منجر نشده است. سود گروه تجاری هواوی در سال ۲۰۱۶ با ده درصد کاهش به ۲ میلیارد دلار رسیده است، این در حالی است که این شرکت در سال ۲۰۱۵ سود ۲.۲ میلیارد دلاری را تجربه کرده بود. در ابتدای سال ۲۰۱۶ هواوی هدف گذاری کرده بود تا سود خود را به ۲.۵ میلیارد دلار برساند. در آمد این شرکت نیز در سالی که گذشته با ۴۲ درصد افزایش به ۲۶ میلیارد دلار رسید.
احتمالا هزینههای گروه هواوی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و دلیل کم شدن سود نیز همین موضوع بوده است. قیمت تمام شده گوشیهای پیشرفته این شرکت در سال گذشته افزایش داشته است و با توجه به گسترش فعالیتهای هواوی، هزینههای جانبی و تبلیغات نیز بیشتر شده است. البته این احتمال نیز وجود دارد که هواوی در تلاش برای رسیدن به هدف خود در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفته تا سود خود را فدای فروش بیشتر گوشیها کند.
گفته شده که هواوی دو برابر کردن سود خود و رسیدن به رقم ۴ میلیارد دلار را جزو اهداف داخلی خود در سال ۲۰۱۷ قرار داده است. رسیدن به این مقدار در حالی که بازار گوشیهای تلفن همراه رشد قابل توجهی ندارد به این معنی است که هواوی باید پولهای خود را در جای درست هزینه کند و تبلیغات هوشمندانه تری داشته باشد. همچنین احتمالا رسیدن به این سود باعث میشود تا هواوی از هدف اصلی خود که فروش بیشتر نسبت به اپل و سامسونگ است دور شود.