نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران از شهروندان درخواست کرد برای کارهای غیرضروری به واحدهای صنفی مراجعه نکنند.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران ، ابراهیم درستی با بیان اینکه زمان دقیق بازگشایی صنوف پر خطر هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: اصناف تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و ملزم به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغی هستند و هنوز هیچ مصوبی در خصوص بازگشایی صنوف پر خطر ابلاغ نگردیده و این صنوف همچنان تعطیل می باشند. امیدواریم طی هفته آینده نسبت به این مشاغل تصمبمات لازم اتخاذ گردد.

درستی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغی توسط صنوف کم خطر استان تهران که از امروز شروع به فعالیت نموده اند، افزود: تمامی صنوف کم خطر استان تهران که از امروز شروع به فعالیت نموده اند، مکلف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و نصب کد مجوز بهداشت در واحدهای صنفی و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی میباشند. همچنین از شهروندان عزیز نیز درخواست داریم از حضور غیر ضرور در محیط کار و واحدهای صنفی خودداری نمایند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران در خصوص صنوف پر خطر گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود(فقط امکان غذای بیرون بر دارند)، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا جزو صنوف پر خطر بوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.