تدوين استراتژي ثامن براي حضور در فضاي رقابتي
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن گفت : برنامه راهبردي ثامن، توانمندسازي و همافزايي، ارتقا توان سازماني در بخشهاي مختلف براي از بين بردن فاصله معنادار تعاوني با بانکها و مؤسسات مالي در فضاي رقابتي است.
محمدابراهيم پورزرندي با اشاره به تدوين و ابلاغ شرح وظايف جديد کارکنان روابط عمومي افزود: بايد کارکنان روابط عمومي فراتر از وظيفه و انتظار تلاش کنند چراکه نقش اين مجموعه تاثيرگذار تر از ساير واحدهاي سازمان است.
پورزرندي بر اطلاعيابي، اطلاعرساني و آگاهيدهندگي در درون و بيرون سازمان تأکيد و اظهارکرد: هوشياري و مديريت صحيح اخبار، اطلاعات و ارتباطات، ضامن موفقيت ثامن در مرحله گذار از تعاوني به موسسه اعتباري است.
وي حيطه فعاليت روابط عمومي بانکها و مؤسسات را به دليل ارتباط مستقيم با افکار عمومي بسيار حساس و آسيبپذير برشمرد و تأکيد کرد: تلاش آگاهانه مديريت روابط عمومي تصوير و شهرت ۱۹ ساله سازمان را حفظ مي کند.
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن گرانترين ريسک را ريسک شهرت عنوان کرد و گفت: مديريت روابط عمومي حافظ شهرت و برند سازمان است؛ چراکه اگر برند سازماني دچار خدشه و آسيب شود جبران آن سخت و غيرممکن مي شود.
وي لازمه مديريت در عصر ارتباطات و اطلاعات را مديريت پيشرو در روابط عمومي اعلام و تأکيد کرد: در شرايط کنوني با وجود بسترها، شبکههاي اجتماعي و کانالهاي تعاملي دوسويه که بهصورت مستمر در حال فعاليت و بمباران اطلاعاتي افکار عمومي هستند، چگونگي کسب، مديريت صحيح، پالايش و انتقال اطلاعات و اطلاعرساني به ذينفعان از اهميت بالايي برخوردار است.
برنامه هوشمندانه مديريت روابط عمومي
پورزرندي اطلاع از رفتار و برنامههاي رقبا را از وظايف مهم روابط عمومي عنوان و تصريح کرد: کسب اطلاعات کامل از وقايع پيرامون و اطلاع رساني آن به مديران نق ش مهمي در تصميم گيري و انجام واکنش مناسب دارد.
وي از مديريت روابط عمومي بهعنوان پيشخوان سازمان يادکرد و گفت: باتوجه به محدوديتهاي که از طريق نهاد هاي قانون گذار در مسير فعاليت ثامن وجود داشت، روابط عمومي مجال انجام رسالت اصلي خود را نداشته است، همچنين انتظار مي رود پس از دريافت مجوز حرکت شانهبهشانه با رقبا و سبقت گرفتن از آنان را دربرنامه هوشمندانه مديريت روابط عمومي شاهد باشيم.
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن بابيان اينکه ثامن در قياس با ساير رقبا با درصد بالايي از سپرده گذاران و متقاضيان خرد روبرو است، افزود: با دريافت مجوز ، حضور در عرصه رقابت بانکي و ارائه خدمات متنوع و به روز که بستر آن فراهم شده، تعامل سازنده با مشتريان افزايش مي يابد.
راه اندازي مرکز تماس
پورزرندي وظيفه ذاتي روابط عمومي را کسب اطلاعات، ايجاد ارتباطات همراستا با چشمانداز و مأموريت راهبردي دانست و اظهارکرد: بايد اعتلا بخشيدن به برند ثامن از برنامه هاي بنيادين روابط عمومي باشد. در اين روند چشمانداز ثامن خلق ارزش براي همه گروههاي ذينفع”مشتريان، سهامداران، کارکنان” خواهد بود.
وي همچنين اول ماندن را مهمتر از اول شدن دانست و از راه اندازي مرکز تماس در مديريت روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن خبرداد و گفت: وظيفه کارکنان روابط عمومي اطلاع از جايگاه سازمان در ابعاد بينالمللي، منطقهاي، ملي، استاني و حفاظت از حيثيت برند است.
مدير روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن نيز در اين مراسم با ارائه گزارش از روند برگزاري دوره تخصصي و آموزشي نيروهاي روابط عمومي، بر آموزش مستمر کارکنان تاکيد کرد.
امير آشتياني عراقي از تدوين و ابلاغ شرح وظايف جديد نيروهاي روابط عمومي گفت و افزود: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف نيروها، اقدام به برگزاري اين دوره تخصصي شد.
بر اساس اين گزارش مديرعامل موسسه اعتباري ثامن به همراه مدير حوزه مديريت، معاون نيروي انساني و آموزش، مدير روابط عمومي و مديرآموزش در مراسم اختتاميه دوره آموزشي تخصصي ۴ روز کارکنان روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن که در ساختمان مديريت آموزش موسسه اعتباري ثامن برگزار شد، حضور يافت و با کارکنان جوان روابط عمومي به گفتگو پرداخت.