تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت و روابط عمومی برگزار شد

  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ماه

  • گام موثر بانک صادرات ایران در حمایت از اشتغال/ اعطای تسهیلات به بخش صنعت 72 درصد رشد کرد

  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر

  • راهبرد مشترک بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس برای توسعه همکاری‌ها

  • عبور دارایی‌های تحت مدیریت «تمدن» از ۱۵۰ همت

  • پیام مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری پایان ماه صفر

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›اگر زیاد فلفل بخوریم چه بلایی سرمان می‌آید؟

اگر زیاد فلفل بخوریم چه بلایی سرمان می‌آید؟

توسط اپراتور خبر
1398-05-02
مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف افراطی فلفل تند خطر بروز اختلال شناختی را افزایش می‌دهد.

فلفل حاوی ویتامین C و مقادیر بالای آنتی اکسیدان است و مصرف متعادل فلفل‌هایی با تندی ملایم توصیه شده است.
بر اساس مطالعات قبلی مصرف فلفل‌هایی با تندی زیاد از قبیل فلفل کارولینا ریپر یا فلفل دم عقربی بدن را با مشکلات جدی مواجه می‌کند و موارد مختلفی از قرارگرفتن مصرف‌کنندگان این نوع فلفل در شرایط اورژانسی گزارش شده است. استفاده از این نوع فلفل و موارد مشابه دیگر خیلی مرسوم نیست و اغلب فلفل‌های ملایم مورد استفاده هستند.
مطالعات مختلفی نیز در زمینه فواید فلفل صورت گرفته و بر اساس یک مطالعه جامع در سال ۲۰۱۷ میلادی، مصرف متعادل فلفل ملایم با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است. خواص و طعم فلفل ناشی از وجود ترکیبی به نام کسپایسین (capsaicin) است.
تا امروز هیچ مطالعه‌ای در رابطه با مصرف فلفل و زوال شناختی صورت نگرفته است، ولی مطالعات جدید محققان دانشگاه قطر روی چهار هزار و ۵۸۲ فرد چینی نشان می‌دهد مصرف مداوم فلفل تند به مقدار بیش از ۵۰ گرم در روز، احتمال زوال شناختی و زوال عقل را به میزان دو برابر افزایش می‌دهد. این رابطه در مورد فلفل تازه و خشک صادق است.
در ادامه آمده است، مصرف فلفل به میزان متعادل منجر به کاهش وزن می‌شود و خواص مهمی برای سلامت دارد، ولی نباید در مصرف آن افراط کرد و مصرف فلفل‌های تند نیز سفارش نمی‌شود.
نتایج این مطالعه در نشریه Nutrients منتشر شده است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=87105

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    8 دلیل شایع کم بینایی

    1396-02-10
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    غذاهایی که هر چه بیشتر بخورید اشتهایتان بیشتر می‌شود

    1398-02-28
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    با این غذاها درد مفاصل را کم کنید

    1396-08-20
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    کشفی برای بهبود سلامت ساکنان ارتفاعات

    1397-03-09
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    فراخوان مقاله «دهمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی»

    1404-09-08
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    فرزندتان را همانگونه که هست دوست بدارید

    1396-07-27
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-20
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    1396-11-23
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    1396-02-23
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    1396-07-29
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-16
  • پرسیلاک
    در
    1404-09-22

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    1401-03-18

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    1401-02-17

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    1401-02-17

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    1401-02-06

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است