تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تفاهم‌نامه احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی میان استانداري خراسان رضوي، موسسه اعتباری ملل و شرکت‌های برق خراسان امضا شد

  • مرحله اول تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد

  • سه پنل تخصصی با حضور چهره‌های برجسته دانشگاهی و اقتصادی در حاشیه اینوکس و ماينكس ۱۴۰۴؛ از هوش مصنوعی تا تأمین مالی با رتبه‌بندی اعتباری

  • امکان صدور اجراییه در ضمانت‌نامه‌های بانکی؛ دستاوردی از شرکت وابسته به بانک آینده

  • بانک آینده با هوش مصنوعی به استقبال آینده می‌رود

  • نحوه فعالیت شعب كشیك بانك صنعت و معدن در روزهای پنجشنبه تا پایان تابستان

  • آمار شكایات بیمه‌ای در فروردین‌ماه ۱۴۰۴ منتشر شد

  • رفع سو اثر چک با واریز مابه‌التفاوت مبلغ چک به حساب جاری

  • نمایش توانمندی های بانک شهر در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد

  • پرداخت سود ۱۲۴۹۵ میلیارد ریالی صندوق گنجینه زرین شهر در اردیبهشت ۱۴۰۴

واریته
صفحه اصلی›واریته›یادگیری ماشین کالاهای پس‌فرستاده‌شده را پیش از خرید آن‌ها پیش‌بینی کرد

یادگیری ماشین کالاهای پس‌فرستاده‌شده را پیش از خرید آن‌ها پیش‌بینی کرد

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۸-۰۴-۱۲

پژوهشگران با طراحی مدل جدید یادگیری ماشین موفق به پیش‌بینی کالاهای پس‌فرستاده‌شده، پیش از خرید آن‌ها شدند.

تجارت الکترونیک به‌عنوان یک نیروی فعال غیرقابل توقف شناخته شده است و پیش‌بینی می‌شود که با رشد این تجارت، میزان فروش کالا تا سال ۲۰۲۰ به ۴ تریلیون دلار برسد. موفقیت تجارت الکترونیک هیچ رمز و رازی جز راحت‌تر بودن خرید آنلاین از نظر مشتریان نیست. نتایج نظرسنجی‌های بی‌شماری نشان داده‌اند که مشتریان راحتی خرید از فروشگاه‌های آنلاین را به فروشگاه‌های سنتی ترجیح می‌دهند؛ اما تعدادی از شرکت‌ها در تلاش هستند تا با سیاست‌های آزادانه‌تر درمورد بازگشت دادن کالا، در این رقابت پیشی بگیرند. برآورد شده که یک سوم از سفارشات آنلاین بازگردانده می‌شود که این موضوع باعث کاهش حاشیه سود می‌شود.

پژوهشگران گوگل و شرکت تجارت الکترونیک Myntra Designs در هند، در پژوهش جدیدی، نقطه‌ضعف بازپس فرستادن کالاهای آنلاین را بررسی کردند. نتایج این بررسی در مقاله‌ای در آرشیو Arxiv منتشر شده است. این تیم تحقیقاتی با استفاده از مدل یادگیری ماشین، مجموعه‌ای از داده‌ها را روی ترجیحات خریداران، شکل و اندازه محصولات، میزان بازدید محصولات و موارد دیگر آموزش دادند و موفق به ارائه مدلی شدند که می‌تواند قبل از خرید، پیش‌بینی کند که آیا مشتری کالای خریداری‌شده را بازپس خواهد فرستاد یا خیر.

برای شناسایی عواملی که تأثیر به‌سزایی بر بازگشت کالاها دارند، پژوهشگران تجزیه و تحلیلی را روی پلتفرم تجارت الکترونیک Myntra Designs انجام دادند که روزانه به‌طور میانگین میزبان ۶۰۰ هزار محصول است و رسیدگی به میلیون‌ها سفارش در هفته را تسهیل می‌کند. نتایج این بررسی نشان داد که ۴ درصد بازگشت کالاها زمانی رخ می‌دهد که محصولات مشابهی از همان کالا در سبد خرید وجود دارد. علاوه‌بر این، ۵۳ درصد از بازگشتی‌ها به‌علت مسائل مربوط‌به اندازه و تناسب محصولات بوده است. همچنین میزان پس فرستادن محصولات رابطه مستقیمی با اندازه سبد خرید داشته است. بررسی‌ها نشان دادند زمانی‌که سبدهای خرید بزرگتر هستند، نرخ بازگشت محصولات حدود ۷۲ درصد بوده است که در آن، بیش از پنج محصول در سبد خرید گنجایش داشته است. اما این میزان در سبدهای خرید کوچک‌تر که تنها یک محصول داشته، ۹ درصد اعلام شده است. جای تعجب نیست که نرخ بازگشت کالاهای قدیمی‌تر دوبرابر کالاهای جدیدتر بوده است.

ecommerce

با در اختیار داشتن این اطلاعات، پژوهشگران این تیم موفق به طراحی مدل جدیدی به نام مدل دوگانه هیبریدی (hybrid dual-model) شدند که می‌تواند احتمال بازگشت کالا را براساس اندازه سبد خرید و اقلام محصولات پیش‌بینی کند. هوش مصنوعی طبقه‌بندی‌کننده سطح بالاتر می‌تواند سبدهای خرید قابل بازگشت را دسته‌بندی کند. هوش مصنوعی طبقه‌بندی‌کننده سطح دوم پیش‌بینی احتمال بازگشت در سطح محصول فردی را انجام می‌دهد. طبقه‌بندی‌کننده‌های سطح دوم به‌وسیله طبقه‌بندی‌کننده سطح اول می‌توانند کالاهای قابل بازگشت را در سبدخرید دسته‌بندی کنند. هر دو سطح طبقه‌بندی‌کننده هوش مصنوعی روی مجموعه‌ای از داده‌ها که شامل نمونه‌ها در سه دسته ویژگی‌های محصول، سبد خرید و سطح کاربر از جمله نام تجاری، سن محصول، اندازه سبد خرید، روز و زمان سفارش، شهر تحویل، شمارش سفارش، حالت پرداخت و فراوانی خرید (اما نه فقط محدود به همین موارد) بودند، آموزش داده شدند.

ممکن است بخواهید بدانید که عملکرد این مدل جدید دوگانه هیبریدی چگونه بوده است. طبق نتایج آزمایش‌ها، بهترین عملکرد سیستم پیش‌بینی‌کننده بازگشت محصولات هوش مصنوعی با استفاده از مشخصه عامل گیرنده (AUC) که واحد اندازه‌گیری برای شناسایی میزان دقت است، به ۸۳.۲ درصد و با میزان دقت ۷۴ درصد رسید. در آزمایشی که به‌طور زنده روی ۱۰۰ هزار کاربر انجام شد، تعداد سفارشات به میزان کمی (۱.۷ درصد) در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت؛ اما میزان درصد بازپس فرستادن کالاها ۳ درصد کاهش یافت.

این تیم تحقیقاتی بیان می‌کند دانستن این نکته که مشتریان احتمالا چه اقلام از کالاهایی را پس می‌فرستند، پای خرده‌فروشان را به این موضوع باز می‌کند و باعث می‌شود که خرده‌فروشان اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند شخصی‌سازی هزینه‌های حمل‌و‌نقل یا حتی ارائه‌ی کوپن به محصولات پس‌فرستادنی را انجام دهند که این محصولات بازگشت داده نشوند.

به‌گفته‌ی این پژوهشگران:

در برنامه بلندمدت قصد داریم که این مدل را روی اقلام نیازمند اقدام دیگری پیاده‌سازی کنیم که می‌تواند به کاهش بازده کلی کمک کند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=85837

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    اولین اظهارنظر نجفی پس از انتخابش به عنوان شهردار تهران

    ۱۳۹۶-۰۶-۰۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    پرداخت وام ۳ میلیون تومانی به بازنشستگان

    ۱۳۹۶-۰۶-۱۹
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    این نمایشگاه به خصوصی‌ترین قسمت زندگی هنرمندان سرک کشیده است

    ۱۳۹۷-۱۲-۲۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ۲۸ ساختمان عجیب در سرتاسر دنیا

    ۱۳۹۶-۰۵-۲۸
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث لغو نشده است

    ۱۳۹۶-۰۴-۱۴
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    آشنایی با شهرهایی که مردن در آنها ممنوع است

    ۱۳۹۷-۰۵-۲۱
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تفاهم‌نامه احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی میان استانداري خراسان رضوي، موسسه اعتباری ملل و شرکت‌های ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۲
  • مرحله اول تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۲
  • سه پنل تخصصی با حضور چهره‌های برجسته دانشگاهی و اقتصادی در حاشیه اینوکس و ماينكس ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۲
  • امکان صدور اجراییه در ضمانت‌نامه‌های بانکی؛ دستاوردی از شرکت وابسته به بانک آینده

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • بانک آینده با هوش مصنوعی به استقبال آینده می‌رود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است