تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • مدیرعامل بیمه ایران در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ تشریح کرد؛ پوشش بیمه‌ای خودروها و منازل آسیب‌دیده در حملات اخیر رژیم صهیونیستی

  • دور باطل وعده‌های خودروسازان

  • بسته حمایتی وزارت صمت برای پایداری تولید

  • هشدار متخصصان درباره گرمازدگی

  • توصیه‌های تغذیه‌ ای برای کاهش آثار مخرب ریزگردها

  • صبانور در مجمع سالانه خود ۶۵۰ ریال سود تقسیم کرد/ افزایش ۱۹ درصدی فروش محصولات

  • تقدیر نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی از بانك صنعت و معدن

  • روند باثبات معاملات کالا و مواد اولیه تولید در بورس کالای ایران

  • فرصت یك ماهه بخشودگی جرایم بیمه نامه شخص ثالث ابلاغ شد

  • اعلام شعب كشیك بانك ملت در روز پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۴

واریته
صفحه اصلی›واریته›راهکارهایی کاربردی برای ارزیابی ایده

راهکارهایی کاربردی برای ارزیابی ایده

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۱۱-۱۰

ایده‌ای که به نظر خودمان عالی و بدون نقص است، شاید به نظر دیگران هیچ شانسی برای موفقیت در بازار نداشته باشد. بنابراین پیش از اجرا باید ارزیابی شود.

قضاوت کردن یک ایده معمولا اولین کاری است که بعد از مطرح شدن آن انجام می‌دهیم. با اینکه شاید تخصصی در آن زمینه نداشته باشیم، اما بلافاصله بعد از شنیدن یک ایده، درست یا اشتباه بودن آن را ارزیابی می‌کنیم؛ درحالی‌که اگر نوبت به ارزیابی ایده‌های خودمان برسد، نمی‌توانیم آن‌ها را دقیق بسنجیم. ایده‌ای که به نظر ما عالی و بدون نقص می‌رسد، ممکن است به نظر دیگران هیچ ارزشی نداشته باشد. این مشتری‌ها هستند که موفقیت یا عدم موفقیت محصولی را در بازار تضمین می‌کنند؛ پس نظرشان اهمیت دارد.

همه‌ی ایده‌ها ارزش پیاده‌سازی ندارند، زیرا ممکن است از سوی دیگران مورد استقبال قرار نگیرند. ارزیابی یک ایده باید با اشتیاق و نظم‌وانضباط همراه بوده و تا جای ممکن به سؤال‌های مانند: آیا پیاده‌سازی آن جواب می‌دهد؟ دیگران چه واکنشی نشان می‌دهند؟ تجربه‌ی شخصی خودم چیست؟ پاسخ دهد. برای ارزیابی و سنجیدن ایده‌ها، راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی بیشتر آن‌ها می‌پردازیم.

۱- ایده خود را با افراد قابل اطمینان و راستگو به اشتراک بگذارید

یکی از سریع‌ترین راه‌های ارزیابی ایده، مطرح کردن آن با دیگران است اما هر شخصی را برای مشورت انتخاب نکنید. زمانی‌که صحبت از بازخورد گرفتن می‌شود، همه‌ی ما افرادی را می‌شناسیم که در هر شرایطی حامی ما هستند و از افکار ما طرفداری می‌کنند؛ از طرف دیگر کسانی را می‌شناسیم که به‌طورکلی با هر چیزی مخالفت می‌کنند. مهم‌ترین نکته در اشتراک گذاشتن ایده‌ها این است که فرد صادقی را پیدا کنید.

همه‌ی ما به این نیاز داریم که با فردی قابل اعتماد مشورت کنیم، فردی که اطلاعات و چشم‌انداز خوبی نسبت به موضوع مورد نظر ما داشته باشد. چنین افراد ارزشمندی، بازخوردهای صادقانه می‌دهند و با انتقاد سازنده کمک می‌کنند ایده‌ها در مسیر موفقیت اجرا شوند.

idea

۲- از دوستان دور خود مشورت بگیرید

یکی دیگر از راه‌های ارزیابی ایده این است که با دوستان دور خود مشورت کنید. این افراد ترسی بابت کم شدن روابط دوستی با شما ندارند و نظرشان را صادقانه بیان می‌کنند. ایده‌ی خود را با اعتمادبه‌نفس مطرح کنید و از آن‌ها بخواهید ایده‌تان را با ذکر دلیل رد کنند. اگر فکر می‌کنید ایده‌تان واقعا باارزش است، باید بتوانید دربرابر انتقاد دیگران دلیل منطقی بیاورید و از آن دفاع کنید.

۳- نظر مشتریان فعلی را جویا شوید

یکی از راه‌های اطمینان از بد بودن یک ایده این است که بعد از ارائه‌ی آن هیچ بازخوردی دریافت نکنید. ایده‌ای که از نظر یک کارآفرین عالی به نظر می‌رسد، شاید به نظر مشتری هدف هیچ ارزشی نداشته باشد. محصولی که نتواند تعریف و تمجید مشتریان را برانگیزد، مطمئنا ایده‌ی خوبی ندارد.

۴- از روانشناسی اجتماعی استفاده کنید

منظور از روانشناسی اجتماعی این است که دیگران ایده‌ی شما را تبلیغ کنند. سعی کنید سه دلیل پیدا کنید که چرا مشتری‌ها باید برای محصول شما هزینه کنند. اگر نتوانستید حداقل سه دلیل پیدا کنید، یعنی ایده‌تان به‌اندازه‌ی کافی خوب نیست.

اگر شخصی گفت ایده‌ی شما را تبلیغ خواهد کرد، در مورد روش انجام کار سؤال بپرسید. پاسخ این سؤال به تعیین استراتژی تبلیغ و اطمینان از درست بودن ایده کمک می‌کند.

idea

۵- از دوستی بخواهید ایده‌تان را با زبان خودش بیان کند

اگر ایده‌تان به‌اندازه‌ای پیچیده است که دیگران نمی‌توانند آن را بازگو کنند، یعنی ایده‌ی خوبی نیست. برای انجام این کار، ایده‌ی خود را برای دوستی تعریف کنید و سپس از او بخواهید این ایده را برای دوست دیگری توضیح دهد؛ اگر قادر به انجام این کار نبود، یعنی یک جای کار مشکل دارد و باید در مفهوم ایده‌ی خود تجدیدنظر کنید.

۶- از تکراری نبودن ایده‌تان مطمئن شوید

اگر ایده‌ای را قبلا ارزیابی کرده‌اید و نتیجه‌ی آن مثبت نبوده، دو حالت پیش می‌آید. اگر از آن زمان هنوز چیزی را تغییر نداده‌اید، یعنی ایده‌تان همچنان مناسب نیست؛ این یعنی در یک چرخه‌ی تکراری گرفتار شده‌اید و ایده‌تان هنوز به‌اندازه‌ی کافی خوب نیست. حالت دوم این است که بخش‌هایی از آن را تغییر داده‌اید و باید مجددا آن را ارزیابی کنید. اگر بعد از سه یا چهار بار تغییر و ارزیابی به نتیجه‌ی دلخواه نرسیده‌اید، یا باید تغییرات اساسی‌تری اعمال کنید یا این ایده را فراموش کنید.

idea

۷- خوب یا بد بودن ایده را به بازار بسپارید

بازار تنها جایی است که ارزش ایده یا محصولی را به درستی ارزیابی می‌کند. مشتری‌های هدفی را پیدا کنید که پول دارند و حاضر هستند برای خرید محصول شما خرج کنند. یاد بگیرید چگونه باید ارزش‌های خاص را در بازار بفروشید. از دیگران نخواهید محصول شما را به فروش برسانند، بلکه خودتان دست به کار شوید. انجام این کار یا موفقیت‌آمیز خواهد بود یا شکست خواهد خورد که درهرصورت نکات ارزشمندی را برای تجارب آینده خواهید آموخت.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=73607

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    سکوت «ابراهیم حاتمی‌کیا» در فصل تولید سینما

    ۱۳۹۷-۰۵-۱۸
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    طراحی Core Complex نسل سوم پردازنده‌های Ryzen نیازی به بهینه‌سازی جدید ندارد

    ۱۳۹۷-۱۱-۰۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    مهمانان، فیلم ها و جزییات خرید بلیط جشنواره بین المللی فجر از امروز

    ۱۳۹۷-۰۱-۲۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    رنگ سبزآبی در چراغ های راهنمایی ژاپن

    ۱۳۹۶-۰۷-۳۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    جیم کری از خودش دفاع کرد/ آیا هنرمند موضوع باج‌خواهی شده است

    ۱۳۹۶-۰۷-۱۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    هنرمند نابینایی که عکاسی تبلیغاتی فولکس واگن را انجام می دهد

    ۱۳۹۶-۰۹-۱۹
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • مدیرعامل بیمه ایران در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ تشریح کرد؛ پوشش ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۹
  • دور باطل وعده‌های خودروسازان

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۹
  • بسته حمایتی وزارت صمت برای پایداری تولید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۹
  • هشدار متخصصان درباره گرمازدگی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۹
  • توصیه‌های تغذیه‌ ای برای کاهش آثار مخرب ریزگردها

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۹
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است