تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ بیش از ۸ هزار سرمایه گذار در بازار گواهی مس فعال هستند

  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات علمی و فناورانه

  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین در خردادماه

  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

  • سیاست اعتباری بانک اقتصادنوین، حمایت از تولید است

  • آغاز پروژه چند وجهی نوسازی صنایع با مشارکت بانک صادرات ایران/ تاکید قربان اسکندری بر تولید خودروهای باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز جهانی

  • بانك صنعت و معدن مجموعه‌ای از خدمات نوین مالی را برای حمایت از بخش تولید كشور ارائه می كند

  • وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه جامع صورت‌های مالی: راه‌اندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است

  • پایداری فناوری بانک مسکن در شرایط بحرانی، ضامن امنیت مالی مشتریان است

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›آیا قهوه‌خورها بیشتر عمر می‌کنند؟

آیا قهوه‌خورها بیشتر عمر می‌کنند؟

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۰۴-۲۱
نوشیدن قهوه سبب کاهش میزان مرگ‌ومیر می‌شود و مطالعات جدید نشان داده کافئین مسئول این تأثیر مثبت نیست. محققان اطلاعات جمعیتی و بهداشتی ۴۹۸۱۳۴ فرد انگلیسی با میانگین سنی ۵۷ سال را بررسی کردند که شامل اطلاعات مربوط به مصرف قهوه و تأثیرات ژنتیکی بر متابولیسم قهوه نیز بود. بیش از سه‌چهارم جمعیت موردبررسی قهوه مصرف می‌کردند.

به‌احتمال‌زیاد کافئین دخلی به اثرات مؤثر و مثبت قهوه بر بدن ندارد.

نوشیدن قهوه سبب کاهش میزان مرگ‌ومیر می‌شود و مطالعات جدید نشان داده کافئین مسئول این تأثیر مثبت نیست. محققان اطلاعات جمعیتی و بهداشتی ۴۹۸۱۳۴ فرد انگلیسی با میانگین سنی ۵۷ سال را بررسی کردند که شامل اطلاعات مربوط به مصرف قهوه و تأثیرات ژنتیکی بر متابولیسم قهوه نیز بود. بیش از سه‌چهارم جمعیت موردبررسی قهوه مصرف می‌کردند.

در طی ده سال، ۱۴۲۵۵ مورد مرگ ثبت شد. بررسی‌ها نشان داد که خطر مرگ به هر دلیلی، به‌خصوص از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی، با افزایش مصرف قهوه کاهش یافت. خطر مرگ در افرادی که روزانه یک فنجان قهوه مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که کمتر از این میزان قهوه می‌خوردند، ۶ درصد کمتر بود. افرادی که روزانه هشت فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشیدند، ۱۴ درصد کمتر از دیگران درخطر مرگ و ابتلا به بیماری‌های کشنده قرار داشتند.

مطالعه‌ای در مرکز “جاما اینترنال مدیسن” تمام عوامل مانند سن، نژاد، سیگار کشیدن، جنسیت، شاخص توده بدنی، مصرف الکل و دیگر عوامل سلامتی و رفتار را در نظر گرفت.

نتایج برای قهوه معمولی و فوری و دارای کافئین و بدون کافئین یکسان بود. همچنین تفاوت‌های ژنتیکی در متابولیسم سریع‌تر یا کندترِ کافئین تفاوتی درنتیجه ایجاد نمی‌کرد.

آیا نتایج این مطالعه بدین معناست که همه باید قهوه بخورند؟ “اریکا لوفتفیلد” سرپرست تیم تحقیقی در پاسخ به این سؤال می‌گوید: “خیر. نتایج تحقیق در این مرحله برای قهوه‌خورها نوعی اطمینان خاطر فراهم می‌کند، نه یک راهنما. نتایج نشان نداده که مردم باید برای بهره بردن از مزایای سلامتی شروع به نوشیدن قهوه کنند.”

منبع: فرادید

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=61328

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    بهم ریختگی هورمون های زنان

    ۱۳۹۵-۱۲-۱۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    پوست خود را از خواب زمستانی بیدار کنید!

    ۱۴۰۱-۰۱-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    ضربان تند قلب نشانه این بیماری خطرناک است

    ۱۳۹۷-۰۶-۲۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    این چند میوه را اگر توانستید با پوست بخورید

    ۱۳۹۶-۰۴-۲۸
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    زرده یا سفیده تخم‌مرغ؟!

    ۱۳۹۶-۰۲-۲۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    احساس خستگی دائمی با ۶ عادت غذایی غلط

    ۱۳۹۷-۰۵-۰۶
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است