تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ بیش از ۸ هزار سرمایه گذار در بازار گواهی مس فعال هستند

  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات علمی و فناورانه

  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین در خردادماه

  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

  • سیاست اعتباری بانک اقتصادنوین، حمایت از تولید است

  • آغاز پروژه چند وجهی نوسازی صنایع با مشارکت بانک صادرات ایران/ تاکید قربان اسکندری بر تولید خودروهای باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز جهانی

  • بانك صنعت و معدن مجموعه‌ای از خدمات نوین مالی را برای حمایت از بخش تولید كشور ارائه می كند

  • وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه جامع صورت‌های مالی: راه‌اندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است

  • پایداری فناوری بانک مسکن در شرایط بحرانی، ضامن امنیت مالی مشتریان است

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›تأثیر بی‌نظیر این دو دانه در بهبود فشار خون و کاهش کلسترول

تأثیر بی‌نظیر این دو دانه در بهبود فشار خون و کاهش کلسترول

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۰۳-۲۱
تحقیق جدید نشان می دهد رژیم غذایی حاوی بادام زمینی، نخود، سیب و مقادیر کم استرول های گیاهی موجب کاهش کلسترول و بهبود فشارخون می شود.

الگوی رژیم غذایی گیاهی موسوم به “رژیم غذایی پورتفولیو” بر چهار ماده خوراکی کاهش دهنده کلسترول تاکید دارد.

«حنا کاهلئووا»، سرپرست تیم تحقیق و مدیر موسسه تحقیقات بالینی در واشنگتن دی سی، در این باره می گوید: «مطالعات بالینی قبلی و مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که رژیم غذایی گیاهی می تواند موجب بهبود سلامت قلب شود.»

وی در ادامه می افزاید: «این مطالعه اثبات می کند که برخی مواد خوراکی گیاهی مخصوصا در کاهش کلسترول و تقویت سلامت عمومی قلب و عروق موثر هستند.»

رژیم غذایی ای که از نظر محققان دارای فواید سودمندی است شامل ۴۲ گرم مغزیجات آجیلی (آجیل های درختی یا بادام زمینی)، ۵۰ گرم پروتئین گیاهی بدست آمده از محصولات سویا یا حبوبات (لوبیا، نخود، نخودفرنگی، یا عدس)، ۲۰ گرم فیبر محلول حاصل از جودوسر، جو، بادمجان، بامیه، سیب، پرتقال، یا انواع توت ها و ۲ گرم استرول های گیاهی بدست آمده از مکمل ها یا محصولات سرشار از استرول گیاهی در روز است.

نتایج چندین مطالعه و بررسی نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی پروتئین گیاهی، فیبر، مغزیجات اجیلی، و استرول های گیاهی موجب بهبود چندین نشانگر ریسک بیماری قلبی-عروقی می شود که شامل کاهش در میزان کلسترول و بهبود در فشارخون است.

در پی پیروی از این الگوی رژیم غذایی، کلسترول بد LDL تا ۱۷ درصد کاهش یافت؛ درحالیکه کلسترول کل، تری گلیسیریدها، فشارخون سیستولیک، فشارخون دیاستولیک، و پروتئین واکنشی C نیز کاهش یافت.

به گفته محققان، این رژیم غذایی به کاهش ریسک بیماری قلبی عروق کرونر تا ۱۳ درصد در مدت ۱۰ سال کمک کرد.

منبع: مهر

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=57768

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    خواص جالب پنیر؛ کسانی که پنیر می خورند طول عمر بیشتری دارند!

    ۱۳۹۶-۰۳-۱۷
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    پنج عادت ورزشی نادرست

    ۱۳۹۶-۰۷-۱۷
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    علائمی که می گوید دچار سندرم قلب شکسته شده اید

    ۱۳۹۸-۰۲-۱۸
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    از کجا بفهمیم نرمی استخوان داریم؟

    ۱۳۹۷-۰۴-۰۹
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    نتیجه آزمایشات پزشکی را خودتان تفسیر کنید

    ۱۳۹۶-۱۰-۲۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    عرضه اولین داروی کاهش فرکانس میگرن

    ۱۳۹۷-۰۳-۲۹
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است