چارچوب استفاده از فضای مجازی را برای فرزندانمان تعریف کنیم
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ،لازمه فضای مجازی را محتوای با کیفیت عنوان و اظهار کرد: اگر محتوا و بستر خوبی ایجاد شود، کاربر داخلی به سمت محتوای خودی رجوع می کند و سعی می کند از محتوای داخلی استفاده کند.
دکتر مصطفی صالحی درباره راهکارهای امنیت اجتماعی در استفاده از فضای مجازی درباره پتانسیل کشور برای تولید ابزارهای مخصوص فضای مجازی تاکید کرد و گفت: معتقدم باید از پتانسیل های کشورحتما استفاده شود و سعی کنیم با محصول خارجی هم از نقطه نظر بستر ارائه خدمات و هم از نظر محتوا رقابت شود.
وی بیان کرد: اگر بستر خوب برای کاربر داخلی فراهم شود و محتوای خوب ایجاد کنیم، کاربر ایرانی با هر شرایط و قیمتی به منبع داخلی رجوع می کند. شبیه این مسئله را در خرید کالای ایرانی زیاد داریم و همیشه یکی از دلایلی که برای خرید کالای خارجی عنوان می شود این است که کالای مشابه داخلی خوب با کیفیت مناسب نمی بینیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران لازمه فضای مجازی را محتوای با کیفیت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر محتوا و بستر خوبی در کشور ایجاد شود، کاربر داخلی به سمت محتوای خودی رجوع می کند و سعی می کند از محتوای داخلی استفاده کند.
وی درباره محتوای تولید داخل و ویژگی های آن توضیح داد و گفت: محتوای داخلی یعنی محتوایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی کشورمان هماهنگ باشد. خیلی از ما پدر هستیم و دغدغه این را داریم که پنج سال دیگر که فرزندمان می خواهد به فضای مجازی ورود کنند، قرار است با چه محتوایی روبر شود. به همین جهت دنبال راهکاری هستم تا همیشه مدیریتی روی نحوه دسترسی فرزندم داشته باشم که این مدیریت شامل محدود کردن و تغییر چارچوب ها می شود. از نظر محتوا نیز باید از محتوای داخلی که متناسب با فرهنگ ما است، استفاده کند.
صالحی عنوان داشت: تعریف چارچوب استفاده از فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و به نظرم باید در محیط خانه این چارچوب را لحاظ کنیم. برای این کار نیز نباید از هر محتوا و نرم افزاری استفاده کنیم و یک تعریفی از آنچه که می خواهیم استفاده کنیم داشته باشیم. از طرف دیگر باید از پتانسیل داخلی استفاده کنیم و افرادی که در حوزه فضای مجازی کار می کنند نیز محتوا و بستر مناسب و قابل رقابت ایجاد کنند تا خانواده های ایرانی بتوانند با دغدغه کمتری در این فضا حضور داشته باشند.
صالحی که در یک برنامه رادیویی صحبت میکرد، از تغییر در رسانه گفت و بیان داشت: در گذشته، روزنامه مطالب و نگرش خودشان را به خورد مخاطبشان می دادند اما الان در هر جایی از دنیا باشید، می توانید محتوایی که مد نظرتان است شامل متن و یا عکس و فیلم را در سطح وسیع منتشر کنید.