تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت و روابط عمومی برگزار شد

  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ماه

  • گام موثر بانک صادرات ایران در حمایت از اشتغال/ اعطای تسهیلات به بخش صنعت 72 درصد رشد کرد

  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر

  • راهبرد مشترک بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس برای توسعه همکاری‌ها

  • عبور دارایی‌های تحت مدیریت «تمدن» از ۱۵۰ همت

  • پیام مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری پایان ماه صفر

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›اهمیت مصرف ویتامین D از نوزادی تا بلوغ ؛ چرا و چگونه؟

اهمیت مصرف ویتامین D از نوزادی تا بلوغ ؛ چرا و چگونه؟

توسط اپراتور خبر
1397-02-23

دکتر مینو شاهانی گفت: بسیاری از مادران ایرانی بعد از اینکه فرزندشان به سن 2 سالگی می رسد، دادن ویتامین D به او را متوقف می کنند؛ با اینکه کشور ما دارای اقلیم آفتاب خیز است، میزان ویتامین D در بیشتر افراد جامعه بسیار پایین است؛ از این رو باید به مصرف ویتامین D توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: بحث اپی ژنتیک در علم امروز، بسیار اهمیت دارد؛ تا حدود پنج سال پیش گفته می شد که سرطان ژنتیکی است یا ازطریق تغییرات ژنتیکی از سوی مادر یا پدر به فرزند، به ارث می رسد.
شاهانی افزود: اما اکنون موضوع ریزمغذی ها و تاثیر آنها در بروز بیماری ها از جمله سرطان ها مطرح است به این صورت که ریزمغذی ها می توانند الگوی پروفایل ژنی افراد را تغییر دهند؛ به عنوان نمونه نوزادی که باید از بدو تولد ویتامین D مصرف کند اما با سهل انگاری مادر این ویتامین را به اندازه کافی دریافت نمی کند، ممکن است در چهل سالگی دچار سرطان شود، در واقع طی سال های زندگی تغییرات ژنی به تدریج در بدن او صورت گرفته و در چهل سالگی سرطان نمود یافته است.
عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بسیاری از پزشکان می گویند بعد از 2 سالگی کودک دیگر نیاز به ویتامین D ندارد اما به اعتقاد ما که روی اپی ژنتیک سرطان تحقیق می کنیم و همچنین طبق نتایج مطالعات مختلفی که در سطح دنیا در این مورد منتشر شده؛ پس از 2 سالگی نیز باید با دوز مشخصی ویتامین D به کودکان داده شود تا به سن بلوغ برسند.
شاهانی ادامه داد: در سن بلوغ سطح ویتامین D با یک آزمایش خون ساده بررسی می شود، اگر میزان این ویتامین در حد مناسب باشد، دیگر نیازی به مصرف آن از طریق دارویی نیست و می توان روزانه آن را از آفتاب، شیر و لبنیات دریافت کرد اما اگر سطح آن پائین بود، باید زیرنظر متخصص تغذیه یا پزشک دوز مشخصی از این ویتامین به صورت روزانه دریافت شود.

** دوز
عضو مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای کودکان زیر 2 سال مصرف یک سی سی ویتامین D در روز کافی است.
شاهانی افزود: در سنین بالای 2 سال با توجه به آزمایش خون میزان دوز آن از طرف متخصص کودکان مشخص می شود.
وی درمورد اینکه آیا میزان مصرف این ویتامین در کودکان دختر و پسر متفاوت است، گفت: میزان مصرف کودکان دختر و پسر تا 2 سالگی تفاوتی ندارد اما از این سن به بعد دخترها باید میزان بیشتری مصرف کنند که البته میزان آن را نیز پزشکان تعیین می کنند.

** مکمل ها
شاهانی در مورد اینکه مصرف مکمل ها، می تواند تامین کننده نیاز کودکان به ویتامین Dباشد، اظهار کرد: بهتر است ویتامین D به صورت مکمل مصرف نشود و به صورت جداگانه مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: تا 2 سالگی دوز مشخصی طبق استانداردهای پزشکی باید به نوزاد داده شود و از این سن به بعد باید طبق نظر پزشک مصرف شود.

** ویتامین D و پیشگیری از سرطان سینه
شاهانی گفت: نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که مصرف ویتامین ها در توقف سیکل معیوب سلولی و مصرف ویتامین D به طور خاص در توقف سیکل سلولی که منجر به بروز سرطان سینه می شود، تاثیر مستقیم دارد.
وی اظهار کرد: بنابراین به مادران توصیه می کنیم که در دادن ویتامین D به نوزادان چه دختر و چه پسر (چراکه سرطان سینه در مردان گرچه نادر است اما وجود دارد)، توجه کافی داشته باشند.

** اجرای دو طرح تحقیقاتی در زمینه ویتامین D
عضو مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای دو طرح تحقیقاتی در زمینه ویتامین D در این مرکز خبر داد و گفت: از حدود سه سال پیش تاکنون در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تحقیق روی ریزمغذی ها را آغاز کردیم و میزان اهمیت افراد جامعه نسبت به مصرف این موادغذایی را بررسی کردیم.
شاهانی ادامه داد: همچنین در حال برنامه ریزی برای انجام یک مطالعه کوهورت هستیم تا طی آن با انجام ویتامین تراپی به گروهی از مادران که در بیمارستان زایمان می کنند، برای مدت پنج سال ویتامین D بدهیم و پس از آن بررسی کنیم که ریسک فاکتورهای سرطان به خصوص سرطان سینه در آنها تا چه حد کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=53873

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    کاهش وزن فوری با پوست و مو چه می کند ؟

    1395-12-02
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    عوامل خوراکی موثر بر ایجاد سندروم آلرژی دهانی

    1396-01-26
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    ۷۰ درصد مطالبات بیمارستان ها ماهانه پرداخت می شود

    1397-03-30
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    حس چشایی در افراد چاق و لاغر متفاوت است؟

    1398-04-09
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    راهی برای دفع سموم و عفونت های بدن

    1398-02-18
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    اگر نمی خواهید دچار التهاب روده شوید این میوه را بخورید

    1397-06-04
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-20
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    1396-11-23
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    1396-02-23
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    1396-07-29
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-16
  • پرسیلاک
    در
    1404-09-22

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    1401-03-18

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    1401-02-17

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    1401-02-17

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    1401-02-06

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است