تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • نصب نخستین مخزن تیپ سنگین ساخت داخل در سایت صنایع پلیمر گچساران/ پمپ‌های گریزازمرکز در راه گچساران/سفارش‌گذاری ۹۰ درصدی تجهیزات پروژه

  • در پنج ماهه نخست امسال؛ حق بیمه تولیدی بیمه‌ ملت از ۸.۹ همت عبور کرد

  • اعلام شعب کشیک بانک صادرات ایران در روز پنجشنبه ۱۳ شهریور‌ماه

  • پرداخت ۱۸ میلیارد ریال سهم الشرکه طرح نهضت ملی مسکن / استمرار در پرداخت تسهیلات با قدرت

  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات / اولویت در پرداخت تسهیلات جهت تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی

  • مدیرعامل بانک تجارت عنوان کرد: همکاری راهبردی بانک تجارت با گروه صنعتی رازی

  • اعطای بیش از ۹۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن / خدمت رسانی به مشتریان در اسرع وقت

  • واگذاری بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان / مشتری مداری سرلوحه فعالیت ها

  • تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۹ درصد در طرح «سپید» بانک مسکن

  • رشد ٨۴ درصدی تسهیلات پرداختی به بخش های تولیدی صادرات محور

واریته
صفحه اصلی›واریته›بی‌ینال هشتم بلافاصله کلید می‌خورد/ مجسمه‌ای آسیب جدی ندیده است

بی‌ینال هشتم بلافاصله کلید می‌خورد/ مجسمه‌ای آسیب جدی ندیده است

توسط مدیریت
۱۳۹۶-۰۷-۰۶

کوروش گلناری مجسمه‌ساز و دبیر هفتمین بی‌ینال مجسمه‌سازی تهران از تشکیل شورای سیاستگذاری هشتمین بی‌ینال مجسمه‌سازی بلافاصله بعد از پایان این دوسالانه خبر داد.

کورش گلناری دبیر هفتمین بی ینال مجسمه سازی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تداوم برگزاری این دوسالانه با توجه به تعویق های چندین ساله در برگزاری مداوم آن گفت: دوسالانه هفتم در کیفیت بسیار خوبی در حال برگزاری است و بازخورد این دوسالانه به گوش مسئولان رسیده و در جلسه ای درباره برگزاری بی ینال هشتم صحبت شد.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار است که بلافاصله بعد از برگزاری یک دوسالانه صحبت از موارد اجرایی برای برگزاری بی ینال بعدی می شود تا بلافاصله شورای سیاستگذاری شکل بگیرد و تم دوسالانه بعدی انتخاب شود و هنرمندان به مدت ۲ سال برای ایده پردازی فرصت داشته باشند. ما در انجمن مجسمه سازان ایران در تلاش هستیم با این کار معیارهای خود را جهانی کنیم و به بی ینال های مهم دنیا مانند ونیز نزدیک شویم.

این مجسمه ساز درباره میزان نزدیکی نتیجه این دوسالانه که این روزها در قالب نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست با اهدافی که در شورای سیاستگذاری برای آن متصور بودند، بیان کرد: ما یک تیم بودیم که ۱۴ ماه برای برگزاری این دوسالانه وقت گذاشتیم و آنچه را در توانمان بود پیاده کردیم و سعی کردیم اتفاق متفاوتی را رقم بزنیم. سوم مهر ماه آخرین آماری که از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر گرفتم مبنی بر این بود که این نمایشگاه یکی از پربازدیدترین نمایشگاه های موزه بوده و از بسیاری از نمایشگاه های اخیر موزه بازیدکننده بیشتری داشته است.

گلناری ادامه داد: ما در این دوسالانه به دنبال این بودیم رویکرد تازه ای از مجسمه سازی معاصر را که از دهه ۸۰ به بعد سراغ داریم به نمایش بگذاریم که به طور نسبی این اتفاق رخ داد و از ماحصل کار رضایت داریم. حتی اتفاق مهمی که رخ داد این بود که معوقه هایی که انجمن از دوسالانه های قبلی داشت جبران کردیم. همچنین دو دوره قبل کتاب دوسالانه منتشر نشده است و ما اطلاعات آن دوسالانه ها را به سختی جمع آوری کردیم تا در اختتامیه کتاب ۲ دوره دوسالانه قبلی را همزمان با انتشار کتاب دوسالانه هفتم منتشر کنیم.

وی اظهار کرد: برگزاری این دوسالانه حقیقتا کار زمان‌بری بود و شخصا ۱۴ ماه از زمانم را گذاشتم و حتی نمایشگاه خودم را به تعویق انداختم تا بتوانیم این دوسالانه را در حد استاندارد برگزار کنیم.

دبیر هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران در پاسخ به این پرسش که در این دوسالانه هم مجسمه با تعاریف سنتی دیده می شود و هم چیدمان و آیا این موضوع دوسالانه را از شکل یکدست خود خارج نکرده است، بیان کرد: شما را به مهمترین مقاله ای که در این سه دهه اخیر در حوزه مجسمه سازی به قلم رزالیند کراوس نوشته شده است ارجاع می دهم که در مقدمه این مقاله می گوید امروز چه چیزی مجسمه نیست. در واقع تعریف ما از مجسمه بسیار متفاوت شده است و بعد از فاصله گرفتن مجسمه سازی از شکل فرمالیتسی مدرنیستی، ما برای مجسمه سازی مبنای نظری داریم که در این مبنا، این هنرمند است که تصمیم می گیرد با فضا و متریال و رسانه چه برخوردی داشته باشد و برای همین امروز طیف متفاوتی از مجسمه سازی معاصر را داریم؛ از مجسمه های بزرگ تا مجسمه هایی که در سوراخ یک سوزن جا می گیرند و باید آنها را با ذره بین دید.

وی همچنین با اشاره به اینکه استیتمنت نویسی به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در هنر معاصر نقش آفرینی می کند، درباره نزدیک بودن آثار خلق شده با تم «وضعیت» که برای این دوسالانه در نظر گرفته شده بود، گفت: ما در این نمایشگاه برای نخستین بار به چنین مباحث نظری پرداختیم و فکر می کنم تاثیر خود را خواهد گذاشت و حالا بسیاری از هنرمندان می دانند که برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی، داشتن مبنای نظریِ قابل تحلیل بسیار اهمیت دارد.

این مجسمه ساز درباره چیدمان آثار و موضوع آسیب به مجسمه ها هنگام چیدمان، با اشاره به اینکه در چیدمان آثار تنها به اثر محمدحسین عماد آسیب سطحی وارد شد که قابل درست شدن است، گفت: ما قرار بود ۱۵ روز برای نصب آثار نمایشگاه فرصت داشته باشیم که با توجه به برپایی نمایشگاه آقای تناولی و فشاری که به ما وارد شد، عملا ۵ روز زمان داشتیم تا ۱۰۰ اثر را نصب و جانمایی کنیم؛ آن هم نه با کسانی که آموزش دیده بودند بلکه با کارگران معمولی که این اتفاق قطعا خطاست و کسانی که کار هنری نصب می کنند باید آموزش دیده باشند.

گلناری ادامه داد: همین را بگویم که ۱۰ سال پیش نمایشگاهی از مجسمه سازان معاصر انگلستان در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شد و یک تیم از لندن آمدند و تنها وظیفه شان این بود که آثار را از جعبه بیرون بیاورند و روی زمین بگذارند و بعد هم به لندن برگشتند، یعنی نصب آثار تجسمی بسیار حساس و کارشناسی است.

وی در پایان از کمیت و کیفیت هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران ابراز رضایت کرد و آن را نقطه عطفی در برگزاری بی ینال های تجسمی دانست.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=29837

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    چهار نامزدی برای «حرف بزن مده‌آ» در فستیوالی در صربستان

    ۱۳۹۶-۰۸-۰۴
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ابراز امیدواری گلشیفته فراهانی برای بازگشت به ایران

    ۱۳۹۷-۱۲-۱۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ۳ شهر زیرزمینی خارق‌العاده که اسرار دوران باستان را دل خود پنهان کرده‌اند

    ۱۳۹۶-۱۱-۲۸
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    سونی تا سال ۲۰۲۰ دو هزار نفر از پرسنل بخش موبایل را تعدیل می‌کند

    ۱۳۹۸-۰۱-۱۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    اکران عیدانه داغ داغ داغ!

    ۱۳۹۶-۰۳-۱۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    راهنمای سفر ارزان به شهر «وان» ترکیه

    ۱۳۹۷-۰۴-۰۲
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • نصب نخستین مخزن تیپ سنگین ساخت داخل در سایت صنایع پلیمر گچساران/ پمپ‌های گریزازمرکز در ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۲
  • در پنج ماهه نخست امسال؛ حق بیمه تولیدی بیمه‌ ملت از ۸.۹ همت عبور کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۲
  • اعلام شعب کشیک بانک صادرات ایران در روز پنجشنبه ۱۳ شهریور‌ماه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۲
  • پرداخت ۱۸ میلیارد ریال سهم الشرکه طرح نهضت ملی مسکن / استمرار در پرداخت تسهیلات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۲
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات / اولویت در پرداخت تسهیلات جهت تکمیل ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است