همکاری محمدرضا گلزار با شبکه نسیم در حوزه مدلینگ!
در شبکه نسیم چه خبر است؟ در روزهایی که مهران مدیری برنامه «دورهمی» را به محل دورهمی بازیگران مجموعههایش تبدیل کرده است و هر بازیگری هم که حضور پیدا میکند به جز تعریف و تمجید از مدیری کار دیگری نمیکند، شبکه نسیم به محلی برای رپرتاژ غیرمستقیم فیلم «ساعت ۵ عصر» تبدیل میشود. یا اینکه در برنامه «وقتشه» سالگرد ازدواج امیرعلی نبویان و همسرش جشن گرفته میشود. شبکه نسیم چیزی میشود شبیه کافیشاپهایی که قرارهای عاشقانه دو نفری یا چند نفری در آن برگزار میشود، حتی این سؤال پرسیده نمیشود که دلبریهای زن و شوهری که غالباً در فضای غیرعمومی انجام میشود، چرا باید در شبکهای پربیننده پخش شود؟ آیا این خاصهبخشیها به دیگران هم اختصاص پیدا میکند؟! حالا هم شبکه نسیم یک شگفتانه جدید را رو کرده است.
این بار قرار است سوپراستار سالهای نهچندان دور سینما که این روزها در حوزه تبلیغات نیز فعال شده، با این شبکه برای تبلیغ مد و مدلینگ همکاری کند. محمدرضا گلزار که بعد از چند سال دوری از سینما، با سریال «عاشقانه» بازگشتی دوباره به فعالیتهای هنری داشته است، قرار شده برای حوزه مد لباس با شبکه نسیم همکاری کند! حوزه مد و مدلینگ با آنکه جزو حوزههای پولساز است، اما در مقابل به دلیل ترویج فرهنگ مصرفگرایی و تشویق به پیروی از الگوهای غربی در سبک زندگی، در فرهنگ کشورمان امری مذموم شناخته شده و حتی در بیشتر برنامههای اخلاقی و خانوادگی تلویزیون پرداختن به این حوزه نهی و نفی شده است.
شبکه نسیم با وجود اینکه شبکهای تقریباً جدید به شمار میرود توانسته در جمع پرمخاطبترین شبکههای تلویزیونی برای خودش جای مطمئنی را پیدا کند و از این رو بخش خصوصی تمایل زیادی برای حضور در این شبکه دارد. اما قرار است درآمدزا شدن شبکه به مفهوم نفی فرهنگی باشد که تلویزیون تلاش میکند در جامعه حاکم باشد؟ مصرفگرایی حاصل از مدلینگ مسئلهای مسلم است و در شرایطی که مقام معظم رهبری روی مسئله اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، صداوسیما آیا میخواهد شرایط را برای برنامهای تلویزیونی مهیا کند که در جهت عکس فرهنگ اقتصاد مقاومتی حرکت میکند؟! خبر همکاری گلزار با شبکه نسیم برای تولید برنامهای در حوزه مدلینگ هنوز واکنش رسمی را از سوی مدیران این شبکه در پی نداشته است، اما در خبرها آمده مذاکرات با شبکه انجام شده است، آیا نسیم بیش از این قرار است از یک شبکه موفق دور شود؟!