بانک مسکن با تکیه بر بانکداری شرکتی و رعایت اصول حرفهای مسیر رشد خود را ادامه میدهد

تریتا نیوز /دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک مسکن در نشست با مدیر شعب هرمزگان و روسای شعب جزیره کیش که با حضور عضو هیات مدیره و اعضای هیات عامل برگزار شد؛ بر توسعه بانکداری شرکتی و استفاده از ظرفیتهای آن با رعایت اصول حرفهای برای ارتقا جایگاه بانک تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ نشست مدیرعامل بانک مسکن با مدیرشعب هرمزگان و روسای شعب کیش و بندرعباس با حضور عضو هیات مدیره و معاون اعتباری بانک، معاونان مدیرعامل در امور مالی، شعب و بازاریابی و طرح و برنامه، مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت و رئیس اداره کل نرمافزار، برگزار شد.
دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک مسکن، در این نشست که در حاشیه بازدید از شعبه مرکزی کیش انجام شد؛ ضمن قدردانی از میزبانی گرم در جزیره، عملکرد مدیریت شعب هرمزگان را نسبت به دیگر استانها قابل قبول خواند و ابراز امیدواری کرد که با انگیزه و دلسوزی همکاران، شاهد ارتقای بیشتری در این استان باشیم.
وی تأکید کرد: ستاد مرکزی در موارد لازم از برنامههای مدیریت استان برای بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای جزیره و مناطق آزاد حمایت خواهد کرد.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اهمیت رقابت سالم در شبکه بانکی گفت: پرداخت سود سپرده بالاتر از میزان مصوب بانک مرکزی یکی از موارد رقابتی منفی در شبکه بانکی است. بانک مسکن موظف به رعایت قوانین بانک مرکزی است و باید راهکارهای دیگری برای موفقیت اتخاذ شود.
دکتر خورسندیان به توسعه بانکداری شرکتی در بانک مسکن اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و با بهرهبرداری از سیاستهای بانکداری شرکتی میتوانیم با شرکتهای بزرگ استان همکاری کنیم. نگاه به مشتریان بزرگ باید به گونهای باشد که رابطه برد-برد شکل گیرد و ارائه انواع خدمات بانکی و سوپرمارکت مالی بانک مسکن برای پیشبرد بانکداری شرکتی ضروری است.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیتها برای کاهش ناترازی ناشی از انجام تکالیف نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: معرفی محصولات و خدمات بانک به مشتریان شرکتی برای تحقق این اهداف لازم است.
مدیرعامل بانک مسکن در ادامه به چالشهای مطرح شده توسط روسای شعب پاسخ داد و رهنمودهای لازم را با توجه به شرایط مناطق آزاد ارائه کرد.
وی بر اهمیت توسعه فناوری و رفع موانع در این حوزه تأکید کرد و گفت: هیات مدیره به طور جدی پیگیر رفع چالشهای فناورانه است.
دکتر خورسندیان همچنین کاهش مطالبات و تعیین تکلیف پروندههای حقوقی را مهم خواند و افزود: با همیاری، انسجام و همفکری میتوانیم اهداف بلند بانک مسکن را پیش ببریم و آن را ارتقا دهیم.
وی در پایان اظهار داشت: افتخار میکنیم که بانک مسکن فعالیت اجتماعی در مسیر خانهدار شدن مردم انجام میدهد و با هر شرایطی برای منتفع شدن هموطنان تلاش میکند.
فاضلیان: جذب مشتری و منابع، یک هنر و ضرورت اصلی بانک مسکن است
سید محسن فاضلیان، عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک مسکن، در این نشست، با بیان اینکه جذب منابع و مشتریان یک هنر است؛ بر اهمیت این موضوع تأکید کرد.
فاضلیان با اشاره به سیاستهای اعتباری بانک مسکن در مناطق آزاد اظهار داشت: درست است که جذب منابع به اعتباردهی میانجامد، اما گاهی لازم است این معادله برعکس شود. در این حالت؛ تنها در صورتی که اعتباردهی منجر به جذب منابع شود، عملکرد پذیرفتنی خواهد بود.
معاون مدیرعامل در امور اعتباری، بر لزوم شناسایی مشکلات و موانع در جذب منابع و مشتریان و تلاش برای رفع آنها تأکید کرد و گفت: روسای شعب باید خود ارزیابیهایی داشته باشند، عملکرد خود را در پایان هر ماه بسنجند و در صورت نیاز رویکرد خود را تغییر دهند.
فاضلیان تغییر جریان فکری در بانک برای جذب منابع را ضروری خواند و افزود: به جای تمرکز بر مشکلات، باید به بهرهبرداری از ظرفیتهای موجود فکر کنیم و تغییر ایجاد کنیم. جذب مشتری یک هنر است و نیازمند آیندهنگری و اقدامات مثبت زیرساختی است.
وی همچنین خواستار ارجاع سریعتر پروندههای مطالباتی استان به ستاد مرکزی شد تا در جلسات آتی هیات مدیره و هیات عامل در سفر به هرمزگان، بررسی موردی شوند.
عضو هیات مدیره بانک مسکن در سخنان خود به اهمیت و جایگاه بانک مسکن در رفع نیاز اساسی مردم اشاره کرد و با افتخار بیان داشت: یک سوم کل خانههای کشور با تسهیلات بانک مسکن ساخته شده است و باید همه تلاش جمعی خود را برای حفظ این پیشینه و ارتقای آن انجام دهیم.
کشتکار رجبی: بهرهبرداری از ظرفیتهای جزیره کیش، کلید ارتقای عملکرد شعب هرمزگان است
مهناز کشتکار رجبی، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور طرح و برنامه بانک مسکن، بر اهمیت بهرهبرداری از ظرفیتهای جزیره کیش در ارتقای عملکرد شعب استان تأکید کرد.
وی با مقایسه رتبه مدیریت هرمزگان در شش ماهه دوم سال گذشته و شش ماهه اول امسال گفت: استفاده از استعدادهای نهفته در جزیره کیش کمک زیادی به ارتقای عملکرد استان میکند.
معاون مدیرعامل بانک مسکن در امور طرح و برنامه با اشاره به جمعیت جزیره کیش اظهار داشت: از ۴۰ هزار نفر جمعیت این جزیره، ۲۳ هزار نفر مشتری سه شعبه بانک مسکن هستند که نشاندهنده استقبال بیش از نیمی از مردم از خدمات شعب بانک است.
کشتکار رجبی در خصوص جذب بیشتر مشتریان و منابع افزود: لازم است در تمهیداتی که برای جذب مشتریان اتخاذ میشود، مشتریان قدیمی به نحوی به بانک سوق داده شوند تا بتوانند ارتباط متقابل خود را مجدداً با بانک برقرار کرده و از خدمات ما بهرهمند شوند.
کریمی: تمرکز بر مشتریان خرد و جذب منابع، تاثیر ویژهای در ارتقای جایگاه شعب هرمزگان دارد
محسن کریمی، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور مالی بانک مسکن نیز بر اهمیت ارتقای جایگاه شعب با تمرکز ویژه بر مشتریان خرد تأکید کرد.
وی با اشاره به گستره سلایق و رفتار مشتریان گفت: مشکلات و موانع مطرح شده در این جلسه تنها بخش اندکی از مشتریان را تحت تأثیر قرار میدهد و باید توجه ویژه ای به مشتریانی شود که در چهارچوب محصولات و خدمات بانک مسکن مراجعه و تعامل میکنند.
کریمی ارائه خدمات گسترده به مشتریان خرد و نقش مشاوران صادق و دلسوز در شعب را ضروری دانست و افزود: با اقدامات انجام شده، سامانههای ساتنا، پایا و چکاوک بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد تا فرایندهای وقتگیر کاهش یافته و مشتریان با سرعت بیشتری خدمات بانکی دریافت کنند.
وی همچنین جذب منابع ارزان قیمت و تمرکز بر وصول مطالبات را برای کاهش ناترازی و تحقق اهداف بانک ضروری خواند و بر برنامهریزی و تلاش مستمر برای ارتقای جایگاه بانک در استان هرمزگان تأکید کرد.
تقوی: بر جذب و نگهداشت مشتری برای نیل به اهداف بانک تمرکز شود
مصطفی تقوی، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور شعب و بازاریابی بانک مسکن، در این نشست، بر استفاده بهینه از ظرفیتهای بانک و گروه مالی برای تحقق اهداف تأکید کرد.
وی با اشاره به عملکرد مدیریت شعب استان گفت: ادوار گذشته نشان داده است که ظرفیت زیرساخت مناسبی برای جذب منابع وجود دارد و از ظرفیت اقتصادی موجود تا همکاران مستعد و توانمند باید برای جذب منابع استفاده شود.
تقوی افزود: استان هرمزگان، استان غیرتهرانی است که دو شعبه ممتاز نوع الف دارد. بنابراین، گام اول موفقیت در کسب و کار، آشنایی با ظرفیتها و استعدادهای موجود است، آشنایی و اشراف به رقبا اعتماد را افزایش میدهد و ما را در رشد و ارتقای جایگاه شعب با انگیزهتر میکند.
وی بر تمرکز بر جذب و نگهداشت مشتری با رعایت ضوابط قانونی تأکید کرد و گفت: برقراری ارتباط مناسب با مشتریان، ارائه خدمات حضوری و غیرحضوری با کیفیت و برنامهریزی دقیق برای پرستاری از مشتریان، از ویژگیهای ضروری بانکداری موفق است.
تقوی همچنین خواستار تلاش بیشتر برای بهبود جایگاه بانک از طریق استفاده از ظرفیتها در مسیر رفع ناترازی و کاهش اضافه برداشت شد و تقاضای افزایش حدود اختیارات شعب هرمزگان، به ویژه در مناطق آزاد را با معاون امور اعتباری بانک مطرح کرد.
رحیمی: تاکنون قرارداد تامین مالی ۱۴۱۰۷ واحد مسکونی نهضت ملی در این مدیریت امضا شده است
موسی رحیمی، مدیرشعب استان هرمزگان، در این نشست، به وضعیت شعب بانک مسکن در مناطق آزاد کیش و قشم اشاره و جزئیات عملکرد مدیریت شعب استان را در حوزههای مختلف شامل بانکداری الکترونیک، جذب منابع، نهضت ملی مسکن، بانکداری شرکتی و وصول مطالبات را تشریح کرد.
رحیمی درباره عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استان هرمزگان گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۴۱۰۷ واحد قرارداد به ارزش ۷ همت انعقاد قرارداد شده است که ۶۰ درصد از این میزان به عنوان سهم الشرکه به سازندگان پرداخت شده است.
وی افزود: ۲۹۰۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان به فروش اقساطی رسیده و به بهرهبرداری رسیده است.
مدیرشعب هرمزگان همچنین به طرح مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۶۳۶۸۱ واحد مسکن مهر در استان وجود داشت که ۱۱۷۳ واحد باقیمانده در طرح نهضت ملی مسکن در حال تکمیل است.
وی در خصوص پروندههای مطالباتی مناطق آزاد نیز بیان کرد: با حمایت ستاد و حوزه وصول مطالبات، بخش عمدهای از پروندهها تعیین تکلیف شده و مابقی در حال یافتن راهکارهای حقوقی هستند.



