مدیرعامل بورس کالای ایران: روابط عمومی ها باید در قلب تصمیم گیری ها حضور داشته باشند

یکصدوسیونهمین نشست شورای اطلاعرسانی بازار سرمایه متشکل از مدیران روابط عمومی ارکان بازار سرمایه، هفته جاری با حضور سید جواد جهرمی، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران برگزار شد.
به گزارش تریتا نیوز به نقل از کالاخبر ،جهرمی در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت راهبردی روابط عمومیها در ساختارهای سازمانی بر حضور مؤثر و هدفمند این واحدها در تمامی جلسات تأکید کرد و گفت: تجربه نشان می دهد که هماهنگی مدیران با روابط عمومی در ارائه پاسخهای دقیق و بهموقع، ضامن شکلگیری اعتماد عمومی است. مدیران باید به شناخت روابط عمومیها از فضای رسانهای و دایره مخاطبان اعتماد کنند و پاسخگویی سازمانی را با زمانبندی و تحلیل این واحدها هماهنگ سازند.
مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اهمیت آموزش مدیران برای تابآوری رسانهای و کنترل هیجانات رفتاری، پیشنهاد کرد که دوره هایی برای ارتقای سواد رسانه ای و برنامه هایی برای حضور هدفمند مدیران در عرصه پاسخگویی عمومی تدوین شود.
به گفته جهرمی، انتقال هوشمندانه دغدغهها و انتقادات مطرح در فضای مجازی بهعنوان در دسترسترین بستر نظارت مردمی، باید از سوی روابط عمومیها به مدیران منتقل شود؛ همچنین تنوعبخشی به محتوا متناسب با نیاز بازار و مخاطب، ضرورتی برای روابط عمومیهاست.
وی دقت در اطلاعرسانی، سرعت در پاسخگویی، صداقت در انتشار اطلاعات و همچنین بهرهگیری سازنده از انتقادهای مطرحشده در فضای مجازی را از ارکان ارتباط موثر با افکار عمومی برشمرد.
مدیرعامل بورس کالا با اشاره به ویژگی ۲۴ ساعته و پرچالش بودن کار روابط عمومیها، بر نقش این واحدها در ایجاد همدلی درونسازمانی تأکید کرد و روابط عمومی را نه صرفاً بازوی رسانهای بلکه بازوی راهبردی در اعتمادسازی دانست.
در ادامه این نشست، امیر لعلی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با تأکید بر تحول مفهوم روابط عمومی در عصر رسانههای اجتماعی، اظهار داشت: رویکرد کلاسیک دیگر پاسخگو نیست. تنها راه موفقیت روابط عمومیها، شفافیت و صداقت در تعامل با افکار عمومی است که این مهم به تغییر رویکرد مدیران نیز نیاز دارد.
لعلی همچنین بر خرد جمعی، استمرار در تولید محتوا، بهرهگیری از قالبهای متنوع رسانهای و تعاملات چندجانبه با ذینفعان از طریق میزگرد و گفتوگوی تخصصی بهعنوان مؤلفههای مدیریت افکار عمومی در عصر جدید تأکید کرد.
در این نشست، سایر موضوعات تخصصی نیز مطرح و برخی موارد به تصویب اعضای شورا رسید.