تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد

  • بازسازی، توسعه معدن، آموزش و زیرساخت؛ چهار محور بازدید مدیرعامل شرکت مس از مجتمع سونگون

  • راهکارهای عملی برای حل بحران انرژی در صنعت/ بسته‌های حمایتی وزارت صمت کارگشای تولید است

  • مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ملت برگزار می‌شود

  • مدیرعامل بیمه ایران در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ تشریح کرد؛ پوشش بیمه‌ای خودروها و منازل آسیب‌دیده در حملات اخیر رژیم صهیونیستی

  • دور باطل وعده‌های خودروسازان

  • هشدار متخصصان درباره گرمازدگی

  • توصیه‌های تغذیه‌ ای برای کاهش آثار مخرب ریزگردها

  • صبانور در مجمع سالانه خود ۶۵۰ ریال سود تقسیم کرد/ افزایش ۱۹ درصدی فروش محصولات

  • تقدیر نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی از بانك صنعت و معدن

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن: تحول دیجیتال در صنعت بانكداری؛ یک فرصت كارآفرینانه است

مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن: تحول دیجیتال در صنعت بانكداری؛ یک فرصت كارآفرینانه است

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۳-۰۹-۱۲

تحول دیجیتال در صنعت بانکداری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، چرا که به دلیل شخصی‌سازی خدمات و خلق ارزش‌های جدید مبتنی بر نوآوری، رویکردهای سنتی دیگر کارکردی در دنیای رقابت خدمات مالی ندارند که این امر موجب می‌شود بانک‌ها روش‌های محافظه‌کارانه را کنار گذاشته و سفر خود به سوی تحول دیجیتال را آغاز کنند.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از  روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر محمد حسن ترابی در یادداشتی که در روزنامه عصر اقتصاد مورخ یازدهم آذرماه به چاپ رسیده به بررسی ابعاد مختلف تحول دیجیتال در صنعت بانکداری پرداخته است که متن این یادداشت به شرح ذیل می باشد:

تحول دیجیتال در صنعت بانکداری نتیجه تلفیق فناوری‌های دیجیتال و استراتژی‌های هوشمندانه و نوآورانه است که سبب افزایش کارایی عملیاتی، بهبود تجربه مشتری و کاهش هزینه‌ها می‌گردد و بانک‌ها را قادر می‌سازد تا خدمات ایمن را با کیفیتی مطلوب، از طریق کانال‌های یکپارچه دیجیتال ارائه دهند.

تحول دیجیتال ایجاد تغییر در یک مقطع زمانی نیست؛ بلکه یک فرهنگ و نوعی فرآیند تغییر مداوم است که از طریق ایجاد مدل‌های کسب ‌و کار در بستر فناوری‌های نوین و ابزارهای پیشرفته ارتباطی و دیجیتالی شکل می گیرد تا با درک و برآوردن نیازهای متغیر مشتریان بر اساس فرصت‌های شکل گرفته، ضمن ایجاد ارزش برای ذینفعان، یک تجربه بانکداری یکپارچه و کارآمد را ایجاد کند.

تحول دیجیتال مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال است که با ایجاد ارزش مبتنی بر فناوری، در یک اکوسیستم، منجر به ایجاد اقتصاد دیجیتالی می‌شود که تبدیل به یکی از مهم‌ترین پایه‌های شکل‌گیری انقلاب چهارم و پنجم صنعتی در جهان شده است. شرط لازم و کافی در این اقتصاد، نوآوری است چرا که به دلیل رقابت، تمرکز عمده، بر ارائه خدمات و محصولات جدید با چرخه عمر کوتاه بوده و معمولاً سازمان هایی موفق خواهند بود که علاوه بر داشتن رفتارهای کارآفرینانه در خلق سرویس‌های جدید پیشرو باشند.

فرآیند تحول دیجیتال شامل سه مرحله اساسی ارزیابی، تدوین استراتژی و پیاده سازی و اخذ بازخورد است که در مرحله نخست، فناوری و فرآیندهای موجود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اهداف کسب و کار، سیستم‌ها و زیرساخت های مورد نیاز و فهرست گسترده ای‌ از فرآیندهایی که نیازمند تغییرند، مشخص می‌شوند.

در مرحله دوم، استراتژی و نقشه راه پیاده‌سازی تحول دیجیتال تدوین می‌گردد که شامل شناسایی اهداف و موارد مهمی از جمله جدول زمانی، بودجه و منابع مورد نیاز است. همچنین در این مرحله داده‌های موجود از مشتریان، نیازها و ترجیحات آنان نیز تجزیه و تحلیل می شود.

مرحله سوم شامل ایجاد تغییرات و معرفی فناوری و فرآیندهای موجود و یا جدید است و بانک‌ها در این مرحله از فناوری برای تغییر محصولات، جذب مشتریان، توانمندسازی کارکنان و بهینه‌سازی عملیات استفاده نموده و با ایجاد عملیات انعطاف‌پذیر، ایمن و سازگار، تسریع نوآوری و بهبود تجربه مشتری در فضای ابری را تسهیل می‌کنند.

بنابر آنچه گفته شد، در دنیای امروز، بانکداری از ارائه خدمات در محیط‌های فیزیکی فاصله گرفته و فناوری‌های نوین نقش مهمی در ایجاد نوآوری در ارائه خدمات و محصولات جدید و بهبود تجربه کاربر و افزایش کارایی بانک‌ها ایفا می کند.

تحول دیجیتال این امکان را برای بانک‌ها فراهم می کند تا با شناسایی، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت های فناورانه از طریق هوش مصنوعی، بلاکچین و بانکداری ابری که سه رکن اصلی تحول در بانکداری آینده بشمار می روند، بروز رفتارهای کارآفرینانه در این صنعت را تسهیل نموده تا ضمن کاهش هزینه‌ها و ریسک‌ها، خدمات با کیفیت و مورد نیاز مشتریان را ارائه نمایند و موجب مشعوف سازی آنها گردند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=199402

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    اتخاذ تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز

    ۱۴۰۱-۱۲-۲۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تبریک نوروزی مدیرعامل بیمه رازی

    ۱۴۰۲-۰۱-۰۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نظام برنامه ریزی کارآمد منجر به تحقق اهداف توسعه ای و راهبردی می‌شود

    ۱۴۰۰-۰۳-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تسلیت مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی درگذشت مدیرعامل بانک ملت

    ۱۴۰۲-۱۱-۰۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    دیدار مدیر منطقه استان یزد بانک ایران زمین و مدیرعامل شرکت فولاد آبتین

    ۱۳۹۹-۰۵-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تسلیت مدیرعامل بانک شهر به مناسبت ایام پایانی ماه صفر

    ۱۴۰۲-۰۶-۲۲
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۱
  • بازسازی، توسعه معدن، آموزش و زیرساخت؛ چهار محور بازدید مدیرعامل شرکت مس از مجتمع سونگون

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۱
  • راهکارهای عملی برای حل بحران انرژی در صنعت/ بسته‌های حمایتی وزارت صمت کارگشای تولید است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۰
  • مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ملت برگزار می‌شود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۰
  • مدیرعامل بیمه ایران در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ تشریح کرد؛ پوشش ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۹
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است