تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد

  • بازسازی، توسعه معدن، آموزش و زیرساخت؛ چهار محور بازدید مدیرعامل شرکت مس از مجتمع سونگون

  • راهکارهای عملی برای حل بحران انرژی در صنعت/ بسته‌های حمایتی وزارت صمت کارگشای تولید است

  • مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ملت برگزار می‌شود

  • مدیرعامل بیمه ایران در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ تشریح کرد؛ پوشش بیمه‌ای خودروها و منازل آسیب‌دیده در حملات اخیر رژیم صهیونیستی

  • دور باطل وعده‌های خودروسازان

  • هشدار متخصصان درباره گرمازدگی

  • توصیه‌های تغذیه‌ ای برای کاهش آثار مخرب ریزگردها

  • صبانور در مجمع سالانه خود ۶۵۰ ریال سود تقسیم کرد/ افزایش ۱۹ درصدی فروش محصولات

  • تقدیر نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی از بانك صنعت و معدن

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›طی یادداشتی همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی مطرح شد؛ بازطراحی مدل كسب و كار سازمان با تسهیلگری روابط عمومی ها

طی یادداشتی همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی مطرح شد؛ بازطراحی مدل كسب و كار سازمان با تسهیلگری روابط عمومی ها

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۳-۰۲-۲۹

طی یادداشتی که توسط محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن در خبرگزاری تسنیم منتشر شد به نقش روابط عمومی ها در بازطراحی مدل کسب و کار سازمان پرداخته شد که در ادامه آمده است:

تحولات روز افزون جهانی، رشد شتابان فناوری و محیط مملو از تغییر، برنامه ها و اقدامات سازمان ها را تحت تاثیر قرار می دهد و این تغییر شامل موجهایی از اختلال در عملکرد، فناوری، پایداری و پویایی سازمان‏ها است و روابط عمومی ها نیز به عنوان بخشی از این اکوسیستم جدای از این تغییرات نبوده و به عنوان یکی از بازیگران اصلی کارآفرینی در سازمان‏ها، فرصتهای جدیدی برای داشتن یک برنامه جامع ارتباطی بمنظور تحقق نوسازی مدل کسب و کار خود خلق و مورد استفاده قرار ‏دهند و همچنین تهدیدهای ناشی از این تغییرات را مدیریت کنند.

تریتا نیوز -به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن به نقل از خبرگزاری تسنیم، وی در این یادداشت که روز چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه در خبرگزاری یادشده به چاپ رسیده ضمن بیان مطلب فوق بیان می دارد:

با این وجود علیرغم همه تلاش ها و اقداماتی که در حوزه ارتباطات و روابط عمومی انجام شده، بررسی ها نشان می دهد آنها کمتر توانسته اند ماموریت و رسالت خود را برای داشتن یک برنامه ارتباطی بمنظور تحقق نوسازی مدل کسب و کار ایفا نمایند و حال سؤال اصلی این است که “روابط عمومی ها چگونه می توانند در تحقق نوسازی مدل کسب و کار در سازمان تلاش کنند و این موضوع مستلزم چه نظام تدبیری و الزامات نهادی است؟”

امروزه به تعبیری در یک دهکده جهانی به سر می بریم و روند استفاده از فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی و ابزارهای آن روز بروز در حال افزایش بوده و به همین ترتیب پیشبرد اهداف سازمان و رضایت ذینفعان به شدت به سرعت تبادل اطلاعات و ارتباطات در آن وابسته شده است و هر سازمانی که اطلاعات و حلقه ارتباطی گسترده تری داشته باشد از قدرت و سرعت پیشرفت بیشتری برخوردار خواهد بود و در پاسخ به تحولات محیطی و رقابت، بالطبع سرعت عمل بیشتری خواهد داشت.

روابط عمومی هوشمند و مجهز به ابزارهای نو به جهت نقش ارتباطی که از سازمان می پذیرد و واسط بودن بین محیط داخل و خارج از سازمان، نقشی کلیدی در تسهیلگری، تنظیم گری و انتقال اطلاعات بین ارکان داخلی و خارجی سازمان دارد و در جهت نوسازی مدل کسب و کار به موجب داشتن این اطلاعات تاثیرگذاراند.

در شرایط رقابتی امروز ایجاد استراتژی های نوین، دستیابی به فرصت های کارآفرینی و توسعه فن آوری ها، قابلیت‏ها و ارائه محصولات و خدمات، نیاز به ایجاد تغییر در مدل های کسب و کار دارد و سازمان‏ها نیازمند نوسازی ارکان کلیدی کسب و کار خود متناسب با فرصت های محیطی هستند. این مهم مستلزم بازطراحی ساختاری و رفتاری سازمان ها برای بهره‏جویی از همان فرصت‏های و مدیریت و کاهش تهدیدها می‏باشد که به ظهور مدل های جدید کسب و کار منتج می‏گردد و در این خصوص نقش روابط عمومی های هوشمند با توجه به ابعاد کارکردی و وظایفی که در سازمان برای پایش مستمر شاخص های محیط کسب و کار برای تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان در سازمان دارند بیش از پیش مهم و حیاتی است.

نوآوری مدل کسب و کار، زمینه پژوهشی جدید در ادبیات کارآفرینی سازمانی و نوسازی استراتژیک کسب و کارها می‏باشد که امکان کسب مزیت های رقابتی نو از طریق همسوسازی ارکان اساسی کسب و کار با تغییرات محیطی را فراهم می آورد و روابط عمومی در این شرایط جدا از این مهم نمی تواند باشد.

مدل کسب و کار به طراحی یا معماری سازمان برای ایجاد، انتقال و کسب ارزش اشاره می کند که شامل ابعاد اساسی ارزش پیشنهادی، بخش بندی مشتریان، نحوه تولید و توزیع ارزش و جریان درآمدی شرکت است. به عبارات دیگر، مدل کسب و کار اشاره به چه ارزش پیشنهادی، برای چه کسی، چگونه و چرا دارد؟

نوسازی مدل کسب و کار تنها محدود به شرکت ها و کارآفرینان به عنوان بازیگران اصلی زیست بوم کارآفرینی نمی شود و سایر نهادها همچون روابط عمومی ها می بایست علاوه بر اصلاح و نوسازی مدل‏های کسب و کار خود (مدل ها ارتباطی و…) در نوسازی مدل‏های کسب و کار سازمان نیز تاثیر گذار باشند و از این مسیر به دلیل تاثیری که در جریان خروجی سازمان (درآمد، ارتقاء بهره وری و….) خواهند داشت قطعا نقش و جایگاه خود را در سازمان بازیابی کرده و به عنوان یکی از مهمترین ارکان آن تلقی می گردند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=186732

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    رشد درآمد از تسهیلات اعطایی “وپاسار” در گزارش اَمرداد ۱۴۰۱

    ۱۴۰۱-۰۶-۱۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تقویت هوشمندسازی در فرآیندهای بانکی بانک آینده

    ۱۴۰۲-۱۰-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تسویه غیرحضوری معاملات در بورس کالا با استفاده از برات الکترونیک سپامی

    ۱۴۰۴-۰۳-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تسهیلات ویژه برای زیرساخت های پردیس و پرند

    ۱۴۰۰-۰۳-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیرعامل در مراسم افتتاح طرح ملی موتورهای کم مصرف یورو۶: پشتیبانی از واحد های تولیدی از برنامه های اصلی بانک ...

    ۱۴۰۰-۰۱-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تبریک دکتر رستمی به مناسبت روز جهانی ارتباطات

    ۱۴۰۲-۰۲-۲۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۱
  • بازسازی، توسعه معدن، آموزش و زیرساخت؛ چهار محور بازدید مدیرعامل شرکت مس از مجتمع سونگون

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۱
  • راهکارهای عملی برای حل بحران انرژی در صنعت/ بسته‌های حمایتی وزارت صمت کارگشای تولید است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۰
  • مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ملت برگزار می‌شود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۰
  • مدیرعامل بیمه ایران در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ تشریح کرد؛ پوشش ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۹
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است