تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • قدردانی استاندار آذربایجان شرقی از نقش موثر مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در پیشبرد طرح های توسعه ای

  • با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران؛ روند تولید و پروژه‌های توسعه‌ای در مجتمع مس سونگون بررسی شد

  • درخشش صبانور در پانزدهمین رویداد معدن و صنایع معدنی ایران؛ از معرفی دستاوردهای نوین تا جذب شرکای تجاری بین‌المللی

  • مسیر تحول در شش دهه+اینفوگرافی

  • میزبانی بانک مسکن استان خراسان رضوی از زائران حضرت امام رضا(ع)

  • پیام مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته دولت  

  • پیام مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مناسبت هفته دولت و روز کارمند

  • «تابش» صدرنشین بازدهی هفتگی صندوق‌های طلا

  • رهبر کنسرسیوم انرژی پالایشگاه های ایران را بیمه کرد

  • نوآوری و بهره‌وری؛ ستون‌های توسعه پایدار ایران

دانش و فناوری
صفحه اصلی›دانش و فناوری›بررسی فنی هیوندای کنا در مقایسه با رقبا

بررسی فنی هیوندای کنا در مقایسه با رقبا

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۳-۳۰

در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های ظاهری و توانایی‌های فنی هیوندای کنا، در مقایسه با تویوتا C-HR، نیسان جوک و جیپ رنگید، به عنوان پرفروش‌ترین خودروهای کلاس کراس‌اوور کوچک می‌پردازیم.

سرمایه‌گذاری سنگین هیوندای در پروژه‌ی کنا و توانایی‌های این خودرو، زنگ خطری برای دیگر خودروها در   کلاس کامپکت است. کمتر از یک هفته از رونمایی کنا می‌گذرد و این مدل، اولین تجربه‌ی هیوندای در ساخت یک کراس‌اوور کوچک، محسوب می‌شود. تولید این خودرو از چند ماه دیگر شروع خواهد شد و فرصت رانندگی با کنا، فعلا مقدرو نیست، اما می‌توان از اطلاعات فنی و تصاویر منتشر شده، آنرا با دیگررقبای مهم بازار جهانی؛ مقایسه کرد.

مسلما، زیبایی کنا، غیر قابل انکار است و از این نظر می‌توان نمره‌ی خوبی به طراحی آن داد. فرم چراغ‌ها و نمای روبرو، نه‌تنها خلاقانه و متمایز است، که جوان‌پسند و زیبا محسوب می‌شود. از سویی دیگر، تویوتا و نیسان هم با مدل‌های C-HR و جوک، نشان داده‌اند که حالت خاص بدنه با ظاهر غیر معمول، می‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد. با این حال، هیوندای به جای ریسک بالا در طراحی، تیزهوشانه عمل کرده است تا زیبایی و خلاقیت را، در کنار هم داشته باشد. کنا، ظاهر عجیب نیسان جوک و پیچیدگی بدنه‌ی تویوتا C-HR را ندارد، اما مثل جیپ رنگید؛ میانه‌رو و ساده نیست.

بیش از هر چیز، کنا با چراغ‌های مثلثی و باریک خود شناخته می‌شود. نوار LED روشنایی روز، به زیبایی داخل کاسه‌ چراغ قرار گرفته است، اما مه‌شکن‌های نسبتا بزرگ آن، در گوشه‌های سپر هستند، تا حدی که چندان رو به جلو و سمت مقابل، به‌نظر نمی‌رسند. این موضوع می‌تواند آسیب‌پذیری کنا به هنگام تصادفات را افزایش دهد، چراکه معمولا گوشه‌های خودرو، بیشترین احتمال برخورد با موانع دارند.

asdasd

جلوپنجره‌ی کنا، با تابعیت از زبان طراحی مدرن هیوندای، حالت لانه زنبوری دارد و شبیه مدل سوناتا است. این بخش، مهم‌ترین وجه تمایز کنا با تویوتا C-HR و نیسان جوک محسوب می‌شود. در حالیکه رقبای ژاپنی، این بخش را با فلز یک‌تکته، تا حد زیادی مخفی و مقاوم کرده‌اند، کنا با جلوپنجره‌ی بزرگ و توخالی، حالتی بسیار متمایز از تویوتا C-HR و نیسان جوک دارد. هرچند که طراحی این جزء از کنا، برتری خاضی نسبت به دیگران ندارد، در مقایسه با جیپ رنگید که از تیپ سنتی و سپر حجیم پلاستیکی استفاده می‌کند، بهتر و جذاب‌تر است.

asdasd

asdasd

برخلاف نمای مدرن و آینده‌نگر کنا در بخش روبرو، قسمت جانبی این خودرو، طراحی محتاطانه و نسبتا ساده‌ای دارد. نباید فراموش کنیم که خط حجم‌دهنده‌ی بسیار زیبایی، از چراغ عقب تا بالای دست‌گیره‌ها و زیر آینه‌ی بغل وجود دارد، اما در مقایسه با جوک و C-HR، راحتی سرنشینان و حالت مکعبی بدنه‌ را، به فرم‌دهی پیچیده و فضایی، ترجیح داده است. باز هم، ذکر این نکته اهمیت دارد که نمای جانبی و سنتی کنا، برتری محسوسی نسبت به رنگید دارد و کاملا جعبه‌ای نیست.

adasd

در نمای عقب، می‌توان هیوندا کنا را به ‌اندازه‌ی کراس‌اوورهای ژاپنی در این کلاس، جذاب و سه‌بعدی توصیف کرد. چراغ‌های عقب که شدیدا تحت تاثیر مدل جدید توسان، طراحی شده‌اند، حس اسپرت و انتقام‌جوی کنا را تقویت می‌کنند. درمقایسه با نیسان جوک، تویوتا C-HR و جیپ رنگید، که همگی از چراغ‌های کوچک، در قسمت عقب استفاده کرده‌اند، می‌توان به کنا امتیاز بالاتری داد، ضمن اینکه فرم بدنه‌ی جوک و C-HR، برای راننده‌ی کم‌تجربه مشکل‌ساز است و پارک خودرو، بدون استفاده از دوربین عقب را، تا حدودی سخت می‌کند.

asdasd

فضای داخلی کنا، در عین سادگی و صرفه‌جویی اقتصادی، با نمایشگر میان داشبور در همه‌ی نسخه‌ها همراه است که حالتی مدرن، به کابین می‌دهد. باتوجه به استفاده‌ی هیوندای، از فرمان اسپرت، با پوشش پارچه‌ای و خط دوخت، لذت خاصی برای راننده‌ی کنا فراهم می‌شود که در نیسان جوک و جیپ رنگید، فراهم نیست. مانند جوک و رنگید، خریداران کنا هم می‌توانند از تم رنگی برای فضای داخلی بهره‌مند شوند تا در کنار پوشش اصلی، خطوط باریک هم‌رنگ بدنه، در کابین دیده شود. در مجموع و از نظر کارایی و زیبایی، می‌توان تویوتا C-HR را برتر از سه خودروی دیگر تصور کرد و پس از آن، به هیوندای کنا، نمره‌ی قبولی داد.

پیشرانه هیوندای کنا

در بحث فنی و قوای پیشرانه، کنا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ارزان‌ترین نسخه از این خودرو، پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری و ۴ سیلندر را به همراه دارد که قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند؛ درحالی‌که جعبه‌دنده‌ی این مدل، ۶ سرعته‌ی خودکار است. این مدل از کنا، در زمانی حدود ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعتی، نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ارائه می‌کند. هرچند که آمار مطرح شده با پیشرانه‌ی ۲ لیتری، قابل قبول به‌نظر می‌رسد، نوع دیگری از این کراس‌اوور هم، با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۶ لیتری، تولید خواهد شد که قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. این مدل، ظرف ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن، حدود ۲۱۰ کیلومت بر ساعت خواهد بود. قیمت نهائی هیچکدام از نسخه‌های هیوندای کنا، رسما اعلام نشده، اما حدود قیمت ۱۹ هزار دلار برای نمونه‌ی پایه قابل پیش‌بینی است.

پیشرانه تویوتا C-HR

مهم‌ترین رقیب کنا در بازار جهانی، تویوتا C-HR به نظر می‌رسد. تنها پیشرانه‌ی قابل سفارش برای این خودرو، شامل نمونه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۴۵ اسب بخار با گشتارو ۱۹۰ نیوتن‌متر است. جعبه‌دنده‌ی CVT و خودکار تویوتا، مدل CHR را در زمان ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند. میانگین مصرف سوخت برای CH-R، حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند در سرعت ثابت بزرگ‌راه، تا ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، کاهش یابد.

پیشرانه نیسان جوک

فروش بالای نیسان جوک در بازار جهانی، واقعیتی غیر قابل انکار است. پیشرانه‌های متعددی برای این خودرو در سراسر جهان ارئه می‌شود که ارزان‌ترین آنها در بازار ایران و خاورمیانه، پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری است که در مدل‌های موسوم به پلاتینیوم و اسکای‌پک عرضه‌شده در کشورمان وجود دارد. این مدل، قدرت ۱۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۸ نیوتن‌متر را تأمین می‌کند که به ترتیب در دور موتورهای ۶ هزار و ۴ هزار دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این نسخه از کراس‌اوور جوک در مدت زمان ۱۱.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و و نهایت سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نیسان جوک، با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری، جعبه‌دنده‌ی دستی و آپشن‌های پایه، در بازار جهانی با قیمتی در حدود ۱۷ هزار دلار فروخته می‌شود. از سویی دیگر، نمونه‌ی توربوشارژ ۱.۶ لیتری این خودرو، با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۸.۵ ثانیه، بیش از ۲۴ هزار دلار، قیمت دارد.

پیشرانه جیپ رنگید

جیپ رنگید هم، با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه می‌شود و حضور آن در بازار امریکا، سابقه‌ی زیادی دارد. نسخه‌ی پایه از مدل ۲۰۱۷ این خودرو، پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۴ لیتری به قدرت ۱۶۰ اسب بخار در اختیار دارد که گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این مدل، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۱۰ ثانیه زمان می‌برد و رسیدن به نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را، ممکن می‌کند. قیمت نسخه‌ی پایه از جیپ رنگید با سیستم تک دیفرانسیل و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، ۱۹ هزار دلار است.  نسخه‌های مختلفی از رنگید قابل سفارش هستند که شامل مدل تریل‌هاک، با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ۱۸۰ اسب بخار و مجهز به دو دیفرانسیل با قیمت ۲۸ هزار دلار می‌شود.

نظر شما پیست؟ اگر امکانات لازم در اختیار داشتید، کدامیک از چهار خودروی این مطلب، مورد توجه شما قرار می‌گرفت؟

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=16012

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • دانش و فناوری

    چرا اپل آینده را از دست خواهد داد

    ۱۳۹۶-۰۳-۲۷
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    نگاهی به تکنولوژی پشت پرده رنگ خاص و منحصر بفرد گوشی HUAWEI P20

    ۱۳۹۷-۰۲-۳۰
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    بازی تحسین شده PlayerUnknown’s Battlegrounds حالا ۳۰ میلیون بازیکن دارد

    ۱۳۹۶-۱۰-۰۲
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    مهم‌ترین مزایای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در ایران

    ۱۳۹۶-۰۸-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    اپل مشکل جدی گوشی های آیفون ۷ را به صورت رایگان تعمیر می‌کند

    ۱۳۹۶-۱۱-۱۶
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    وجود کیت جاسوسی در گوشی‌های سامسونگ حقیقت دارد؟

    ۱۳۹۵-۱۱-۲۴
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • قدردانی استاندار آذربایجان شرقی از نقش موثر مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در پیشبرد طرح ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۲
  • با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران؛ روند تولید و پروژه‌های توسعه‌ای در مجتمع ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۲
  • درخشش صبانور در پانزدهمین رویداد معدن و صنایع معدنی ایران؛ از معرفی دستاوردهای نوین تا ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۲
  • مسیر تحول در شش دهه+اینفوگرافی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۲
  • میزبانی بانک مسکن استان خراسان رضوی از زائران حضرت امام رضا(ع)

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است