طراحی محصول، آغاز تجربه مصرفکنندگان
تریتا نیوز -لوازم خانگی از مبلمان تا اشیا هنری و تزئینی، از اجزاء ضروری طراحی دکوراسیون داخلی هستند. گرچه لوازم پر زرق و برق زمانی کاملاً محبوب و متداول بودهاند اما امروزه مصرف کنندگان نسبت به محصولات ظریف که فضای کمتری را اشغال میکنند و فضای داخلی را موزون و دلنشین میکنند، علاقه بسیار بیشتری نشان میدهند.
الجی در سال ۲۰۱۸ میلادی برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون لوازم خانگی که میتواند به خوبی با سبکهای مختلف دکوراسیون خانه سازگار شود، با عرضه سری محصولات “LG Objet” مفهوم جدیدی را معرفی کرد. محصولات LG Objet، ترکیب فوقالعادهای از لوازم خانگی و مبلمان منزل هستند که راحتی و سبک مدرن را ارائه میدهند.
در اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی، الجی با رونمایی از مجموعه فوقالعاده شیک و زیبای LG Objet طراحی محصولاتش را به سطح بالایی ارتقا داد. محصولات LG Objet Collection خلق شدند تا به ایجاد هارمونی در تمام فضاهای زندگی کمک کنند و از آخرین تکنولوژیهای روز برای آسانتر کردن زندگی روزمره کاربران از راههای گوناگون حداکثر استفاده را ببرند. این محصولات همراه با طراحی شیک و زیبا به آسانی با سلیقه شخصی افراد در دکوراسیون به هر شکلی که باشد و هر قدر متغیر باشد، سازگار میباشد. این مجموعه با ارائه ترکیبهای متنوعی از رنگها، امکانات شخصی سازی متعددی را فراهم میکند.
در نمایشگاه IFA 2022، الجی بار دیگر با جدیدترین محصول LG Objet Collection خودنمایی کرد. یخچال فریزر منحصربهفرد و نوآورانه MoodUP با پنلهای درب LED با قابلیت تغییر رنگ که به آسانی با اپلیکیشن LG ThinQ قابل کنترل هستند، میتواند فضای آشپزخانه را ارتقاء داده و حال و هوای فعلی کاربر را بازتاب دهد و یا حتی به دلپذیر کردن روز او کمک کند. این یخچال برای کسانی که از تنوع و تغییر در محیط زندگیشان لذت میبرند مناسب است. MoodUP، همان چیزیست که میتواند حال و هوا و خلق خوی کاربر را تغییر دهد و برای کسانی که میخواهند دکور آشپزخانه خود را تغییر دهند MoodUP به آسانی با تغییر رنگها از طریق اپلیکیشن LG ThinQ با دکور جدید هماهنگ میشود.
یخچال MoodUP با اولویت بندی و گسترش تجربه کاربران، همچنین میتواند رنگهایش را در زمان پخش موسیقی از طریق بلندگوی بلوتوثی داخلیاش تغییر دهد. این نیز نمونه دیگری از نوآوری الجی درکنار در مورد لوازم خانگی برای یافتن راههای مبتکرانه برای موزون کردن فضای زندگی و سبک زندگی است.
یخچال MoodUP نمونه کاملی از نحوه توسعه محصولات الجی با مطالعه سبک زندگی مشتریان و بازتاب خواستههای آنها است. بر همین اساس طراحان محصولات الجی از مراحل بسیار ابتدایی نقش فعالی در فرآیند توسعه محصول دارند.
چانگ ووک جون معاون مدیرعامل و رئیس آزمایشگاه طراحی لوازم خانگی الجی گفته است:” این الهامات ممکن است به طور اتفاقی در تجربیات زندگی روزمره روی دهند. به عنوان یک روایت شخصی، چند سال پیش، در خانه به صورت تصادفی ایدهای برای یک محصول جدید به ذهنم رسید. من متوجه شدم که همسرم لباسهای من و دخترم را برای شستشو جدا میکند و هر کدام را جداگانه در ماشین لباسشویی میاندازد، مشاهدهای که به تیم ما برای تولید LG TWINWash کمک کرد. این محصول به کاربران اجازه میدهد که حجمهای کمتر لباس را در قسمت جمع و جور SideKick در قسمت پایین ماشین لباشسویی و حجم بیشتری را در قسمت بالا برای شستشو قرار دهند. همیشه هنگامی که مشتریان از محصولات ما به همان روشی که ما برای مصرف آن در نظر داشتیم استفاده میکنند و از آن رضایت دارند حس بسیار لذت بخشی به ما میدهد.
علاوه بر این، طراحی خوب لوازم خانگی نه تنها به عملکرد و ظاهر خود محصول، بلکه نحوه ارتباط آن محصول و هماهنگی با فضایی که قرار است در آن قرار گیرد نیز بستگی دارد. به علاوه، محصول باید با هر فضایی سازگار بوده و بتواند تا بیشترین حد ممکن طیف وسیعی از سلایق مختلف را در برگیرد”.
برای دستیابی به این هدف، طراحان باید در نظر بگیرند که محصول چگونه به مصرف کنندگان امکان میدهد که بدون این که مجبور به صرفنظر کردن از خواستههایشان باشند، فضا را طبق سلیقه و نیاز خود تنظیم کنند. به همین دلیل است که طراحان محصولات الجی برای یافتن راهحلهای یکپارچه که تجربه یکایک کاربران را ارتقاء دهد، بر روی ایجاد تعادل بین راحتی، سفارشیسازی، ظاهر و عملکرد تمرکز میکنند.