تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • ضمانت صکوک مرابحه شرکت نیلپر توسط بانک کارآفرین

  • حضور بیمه ملت توانگرترین شرکت بیمه کشور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

  • حضور بیمه مركزی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران

  • ارائه مستندات مرتبط به مردم الزامی است

  • بررسی موانع واگذاری اتكائی بین شركت‌های بیمه ایرانی و روسی

  • جهش ۴۰ درصدی تسهیلات ریالی پرداختی بانک اقتصاد نوین

  • حضور فعال پست بانک ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه

  • با هدف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در پست بانک ایران؛ از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۲۹۱ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

  • تقدیر بنیاد مسکن یزد از همکاری بانک مسکن در بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی / نقش‌آفرینی بانک مسکن با نگاه اجتماعی

  • بانک پاسارگاد؛ بانک ایرانی در تراز جهانی

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است

۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۰۶-۰۹

۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس آحاد مردم قرار گرفته و کلیه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی این خدمات را دریافت کنند.

تریتا نیوز – به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدحسین زراعتی مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان از اردیبهشت سال جاری در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک و در ذیل آن تأمین‌اجتماعی الکترونیک، به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است، گفت: تأمین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک سازمان خدمت‌رسان است و از آنجا که خدمات‌دهی بهتر وظیفه و راهبرد ماست، به عنوان اولین دستگاه ضمن اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند توانستیم در کاهش مراجعات و تسهیل در روند ارائه خدمات به شیوه‌ای مؤثر عمل کنیم . خدمات هوشمندسازی شده این سازمان در سه حوزه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌شود ودر هر سه حوزه، ابتدا خدمات پرتکرار و پرمراجعه، الکترونیکی شده که طبق ارزیابی‌های آماری انجام شده، موجب شده است موارد مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد.
وی همچنین با اشاره به طراحی و دراختیار قرار گرفتن برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین‌اجتماعی من” برای تسهیل در دسترسی به خدمات الکترونیک تأمین‌اجتماعی گفت: هم‌اکنون همه مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند این برنامه کاربردی را از سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir یا hamrah.tamin.ir  دریافت و در گوشی تلفن همراه خود نصب کنند. در این اپلیکیشن که در ۲۵ تیر امسال همزمان با روز تأمین‌اجتماعی رونمایی شد، خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در دسترس است که در همین مدت دو ماه، استقبال خوبی از آن صورت گرفته است و تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار بار توسط مخاطبین بر روی گوشی‌های ایشان نصب شده است.
زراعتی افزود: مشاهده سوابق، مشاهده نسخ الکترونیک، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در بیمه‌ دانشجویی، بیمه زنان خانه‌دار و دختران، درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌پردازی و پرداخت حق بیمه مقرر، امور مربوط به لیست حق بیمه، درخواست بازنشستگی، مشاهده حکم و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و… از خدماتی است که در این اپلیکیشن قابل انجام است. این اپلیکیشن همچنین از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند هم قابل دسترس است.
مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص خدمات با تکرار کمتر و زمان ارائه آنها به شیوه غیرحضوری اظهارداشت: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی متعدد است و در ابتدا خدمات با تکرار بالا را به روش  الکترونیکی ارائه کردیم و در فاز بعدی خدمات با تکرار کمتر را در دستور کار داریم. بدیهی است که گاهاً برخی از بیمه‌شدگان به خاطر نقص مدارک و مشکلات اطلاعاتی که قبل از مکانیزه شدن خدمات وجود داشته، باید به شعب تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند و شعب سازمان تأمین‌اجتماعی کماکان پاسخگو هستند و هر بیمه‌شده و مستمری‌بگیری که به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات الکترونیک را نداشته باشد، این خدمات در شعب به آنها ارائه و راهنمایی لازم انجام می‌شود.
زراعتی با بیان اینکه همه خدمات تأمین‌اجتماعی چه در شعب و چه به‌صورت غیرحضوری رایگان است، گفت: خدمات این سازمان به شیوه غیرحضوری هم بدون هزینه است و مخاطب می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه یا رایانه، در هر ساعتی از شبانه‌روز خدمات را دریافت کند. برای ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی یا نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه “تامین‌اجتماعی من”  فقط کد ملی و تلفن همراه که به‌نام شخص متقاضی باشد، موردنیاز است. این خدمات در سامانه‌ دارای راهنمای آموزشی و کاربری است که  در صورت نیاز می‌توان از آنها می‌توان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: با ارائه خدمات به شکل غیرحضوری، برآوردهای آماری حاکی از آن است که سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه به شعب و واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی کاهش یافت و برای امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم ۸۵ تا ۹۰ میلیون بار مراجعه با توسعه اپلیکیشن “تأمین‌اجتماعی من” کاسته شود. تا قبل از این برای دریافت برخی از خدمات‌ سازمان لازم بود چند بار مراجعه حضوری به شعب برای انجام فرایندهای اداری و اجرایی انجام شود، اما با ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی این موضوع کاملاً حل شده و از طریق سیستم و با گوشی تلفن همراه یا رایانه به راحتی انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=154710

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    پیام تسلیت مدیرعامل بانک شهر به مناسبت ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    حسینیه مجازی آیگپ همراه سوگواری های شما در محرم ۱۴۴۳

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    «گنجینه سرسبز زاگرس» زیر چتر حمایت بانک صادرات ایران

    ۱۴۰۴-۰۲-۲۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    عرضه ۲۳۹ هزار تن مقاطع فولادی در بورس کالا

    ۱۴۰۳-۰۸-۰۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ⁠تجلیل از شرکت های سرآمد در بیستمین و یکمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی

    ۱۴۰۲-۱۲-۰۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تقدیر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از عملکرد بانک سینا در اعطای وام ازدواج و فرزندآوری

    ۱۴۰۳-۰۲-۲۴
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • ضمانت صکوک مرابحه شرکت نیلپر توسط بانک کارآفرین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • حضور بیمه ملت توانگرترین شرکت بیمه کشور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • حضور بیمه مركزی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • ارائه مستندات مرتبط به مردم الزامی است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • بررسی موانع واگذاری اتكائی بین شركت‌های بیمه ایرانی و روسی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است