اطلاعیه بانک پاسارگاد در ارتباط با نحوه اعمال هزینه پیامکهای سازمانی
تریتا نیوز -با توجه به افزایش بیش از صد درصدی هزینه پیامکهای سازمانی توسط اپراتورهای تلفن همراه در سال جاری، و با عنایت به جدول کارمزدهای خدمات الکترونیکی مندرج در پیوست بخشنامه شماره ۹۹/۲۵۰۲۳۲ مورخ ۱۳۹۹/۸/۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عادلانه نمودن هزینه کارمزد دریافتی از مشتریان گرامی در دستور کار بانک قرار گرفته است.
از آنجا که طبق بررسیها، بالغ بر ۷۰درصد مشتریان بانک پاسارگاد تراکنشهای محدودی در حسابهای خود داشتهاند لذا روش محاسبه کارمزد ضرورتاً باید از آبونمان سالیانه به هزینه هر تراکنش اصلاح میشد. بنابراین روش عادلانه محاسبه هزینههای مشتریان اقتضا مینمود عملکرد هر مشتری جداگانه مبنای محاسبه و اعمال کارمزد قرار گیرد. دستیابی به این توفیق مهّم مستلزم تلاش سترگ بخش فنی بانک برای ایجاد زیرساختهای فنی مورد نیاز بود که این بانک موفق به انجام دادن آن شده است.
به طور مثال یک مشتری که در هر هفته ۲ تراکنش بانکی انجام میدهد، در سال حدود ۱۰۰ تراکنش داشته و با روش قبلی یعنی آبونمان ثابت باید ۵۰ هزار تومان در سال پرداخت میکرد، اما با روش جدید این میزان تراکنش در سال، فقط ۹ هزار تومان کارمزد برای مشتری هزینه دارد. با همین روش محاسبه هزینه تراکنشهای اغلب مشتریان که تا حدود ۵۰۰ تراکنش در سال دارند رقم کمتری نسبت به روش آبونمان سالانه خواهند پرداخت.
براین اساس پیش بینی میشود محاسبات هزینه بیش از ۷۰ درصد مشتریان کاهش یابد و در واقع حرکت جدی در خصوص عادلانه نمودن کارمزد پیامک توسط بانک پاسارگاد در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی انجام پذیرفته است. تأکید مینماید بانک مرکزی بخشنامه جدیدی برای افزایش کارمزد بانکی صادر ننموده بلکه آنچه در بانک پاسارگاد مورد اصلاح و اعمال واقع گردیده همان بخشنامه آبان سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میباشد.