ادامه فیلم اسکاری فرهادی در #بدون_قرار_قبلی؟/کارگردان پاسخ داد
تریتانیوز: بحث درباره مهاجرت و بخصوص هجرت زنان همواره یکی از مباحث دراماتیک برای تولید فیلم و سریال بوده.
فیلم تازه بهروز شعیبی با عنوان #بدون_قرار_قبلی با محوریت هجرت یک زن از غرب به شرق تولید شده؛ کمی یادآور تلاش برای هجرت یک زن از شرق به غرب در فیلم #جدایی….
بهروز شعیبی در گفتگو با روزنامه فرهیختگان درباره اینکه آیا فیلمش در ادامه فیلم جدایی فرهادی است یا نه، گفت: اینکه میشود یاسمین را در این فیلم، همان ترمه در جدایی نادر از سیمین دانست که انتخابش مادرش بوده و به خارج از کشور رفته اما حالا بنابر دلایلی به ایران برمیگردد؟ من اینجوری فکر نکردم و اگر هم اینجوری هم باشد چیز بدی نیست، چون خود آقای فرهادی همین را دارد میگوید. آقای فرهادی هم یک پدری را در آن قصه دارد که دل کندن از او حتی زمانی که خود پدر، فرزندش را نمیشناسد و همزیستی با او سخت شده، دشوار است ولی باز هم با او همذاتپنداری میکند.
شعیبی ادامه داد: شما دارید درباره یکی از باهوشترین کارگردانهای سینما صحبت میکنید که من بسیار برایش احترام قائل هستم و خوشبختم در دورهای که فرهادی هست، داریم زندگی میکنیم. به نظر من تمام کدهایی که او در آن قصه گذاشته، هیچ تناقضی با بدون قرار قبلی ندارد یا درواقع باید بگوییم که بدون قرار قبلی تناقضی با آن فیلم ندارد. آن قصه هم همین را دارد میگوید.
این کارگردان افزود: من به آن فکر نکردم ولی جالب است که مقایسه کردید. فرقش فقط این است که ترمه در جدایی نادر از سیمین، در سنی است که در معرض انتخاب است، یعنی مدام به او میگویند تو کی را انتخاب میکنی؟ ولی یاسمین قصه ما این سفر را انتخاب نکرده. نکته بعدیاش این است که یاسمین در آنجا شخصیتش شکل گرفته ولی ترمه در سنی دارد میرود که میتوانیم بگوییم که شخصیتش اینجا شکل گرفته است. اینها تفاوتهای ریزی است که بینشان وجود دارد…