تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • امکان صدور اجراییه در ضمانت‌نامه‌های بانکی؛ دستاوردی از شرکت وابسته به بانک آینده

  • بانک آینده با هوش مصنوعی به استقبال آینده می‌رود

  • نحوه فعالیت شعب كشیك بانك صنعت و معدن در روزهای پنجشنبه تا پایان تابستان

  • آمار شكایات بیمه‌ای در فروردین‌ماه ۱۴۰۴ منتشر شد

  • رفع سو اثر چک با واریز مابه‌التفاوت مبلغ چک به حساب جاری

  • نمایش توانمندی های بانک شهر در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد

  • پرداخت سود ۱۲۴۹۵ میلیارد ریالی صندوق گنجینه زرین شهر در اردیبهشت ۱۴۰۴

  • حمایت همه‌جانبه شبکه بانکی از صنایع خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت

  • انتشار گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری(خاص)شرکت آرتا نمین سبز

  • تأکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر ارتقای نقش بانوان در سطوح مدیریتی

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›پایداری رابطه رسانه و روابط عمومی مستلزم تعیین اصول مشخص است

پایداری رابطه رسانه و روابط عمومی مستلزم تعیین اصول مشخص است

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۰۲-۲۸

تریتا نیوز : به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، سید فرید میرموسوی مدیر رابط عمومی شرکت بیمه دی گفتگویی با رسانه نبض بازار داشته است که در ادامه می خوانید؛

دبیر کارگروه تخصصی روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران درباره ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها اظهار کرد: گاهی این ارتباط مناسب است، اما در مواردی نیز مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به سیاستگذاری سازمان و رسانه مرتبط است، اما این رابطه در زمانی بهتر می‌شود که همکاری خود را بر اصولی مشخص و معین بنا نهاده باشند.

فرید میرموسوی در گفتگو با نبض بازار با اشاره به روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز روابط‌عمومی‌ها، اظهار کرد: نظام‌های اجتماعی هیچ‌گاه خالی از ارتباطات انسانی نبوده است و در طول تاریخ هرگاه نهادی شکل گرفته است در تعامل ارتباطی با سایر نهاد‌های موازی و رقیب و همسو با خود بوده است. به شکلی در دنیای مدرن تلاش شده است به انتقال پیام‌ها شکل، قالب و ساختار داده شود و این حرکت در تمام زمینه‌های اجتماعی به وجود آمده و چارچوب و قالب پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بخش دیگر ارتباطات در جهان آزاد شکل گرفته است وبه دلیل رقابتی که میان ارایه محصولات وجود داشت، نظام‌ها تلاش کردند تا با برقراری ارتباطات ترغیب بیشتری برای خرید محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.

روابط عمومی‌ها در ایران در حال رشد و ترقی هستند

مدیر روابط عمومی بیمه دی اظهار کرد: در کشوری مانند ایران که در حال توسعه است روابط عمومی‌ها بسته به نهاد‌ها و عملکردهایشان نقش‌های متفاوتی ایفا می‌کنند و نمی‌توان به عنوان یک طیف ثابت به آن نگاه کرد. روابط عمومی‌ها در ایران در حال رشد و ترقی هستند و خیلی بیشتر از گذشته در حال ایفای نقش هستند و دلیل آن هم پذیرفته‌شدن قدرت رسانه، اطلاعات و عصر تبادل داده است.

سازمان‌ها بیش از گذشته به روابط عمومی توجه می‌کنند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این تاثیرگذاری بیشتر شده است و با توجه به تغییرات دیجیتالی که در این زمینه به وجود آمده است بنابراین پذیرفتن این تاثیر خیلی بیشتر شده و سازمان‌ها خیلی بیشتراز گذشته به نهاد ارتباطی خود توجه می‌کنند.

تعاریف گذشته روابط عمومی رنگ باخته است

میرموسوی با تاکید براینکه علاوه بر ساختار، نیروی انسانی شاغل در بخش روابط عمومی‌ها نیز باید برای گذر از روابط عمومی سنتی به مدرن تغییرات لازم را داشته باشند، عنوان کرد: کارکنان و مسئولان روابط عمومی‌ها باید بدانند که تعریفی که از روابط عمومی در دهه‌های گذشته وجود داشته است رنگ باخته است. اکنون توقعات بسیار بیشتری نسبت به گذشته از روابط عمومی‌ها وجود دارد و نیاز به یک برنامه ارتباطی در درون و برون‌سازمان وجود دارد که در نهایت هویت سازمان را بسازد.

وی تصریح کرد: توجه به همه عناصر هویتی سازمان کار جدید روابط عمومی‌ها یا مدیریت برند‌ها است و ساختار باید متناسب با شرح وظایف جدید تغییر کند.

مدیر روابط عمومی بیمه دی درباره نقش روابط عمومی‌ها در پیشگیری یا مدیریت بحران‌ها اظهار کرد: گاهی بحران در اثر فعالیت نادرست سازمان به وجود می‌آید و کج‌کارکردن نهاد موجب بروز بحران می‌شود بنابراین روابط عمومی‌ها نباید بر روی آن سرپوش بگذارند بلکه رویکرد ترمیمی داشته باشد و ضمن پذیرفتن بحران نسبت به اصلاح فرآیندی که موجب بحران شده اس، اقدام کنند و این تغییرات را حتی در سازمان خود احیا کرده و نهاد‌های بالادست را متقاعد کنند که تغییرات لازم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: نباید روابط عمومی‌ها را به عنوان واحدی از سازمان که کارش سرپوش گذاشتن بر روی درج اطلاعات است در نظر بگیریم. اگر بحران در سطح ملی باشد و حیطه فعالیت آن سازمان مرتبط با آن بحث باشد تلاش خود را مضاعف کرده و با اطلاع‌رسانی مناسب امنیت روانی مردم را به دست آورد. ما در بیمه‌ها وقتی که بلای طبیعی به وجود می‌آید با سرعت عمل بالاتر خسارت مردم را جبران کنیم و به مردم اطمینان دهیم که بخشی از امنیت روانی آن‌ها را تضمین می‌کنیم.

میرموسوی خاطرنشان کرد: گاهی سازمانی شرایط ماموریتی‌اش هیچ ارتباطی با حادثه به وجودآمده ندارد، اما کمک آن سازمان در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی است و اگر آن را ذیل روابط عمومی محسوب کنیم می‌توان در ارسال کمک‌ها و تامین نیاز‌ها و در نهایت بهبود فضای روانی جامعه بهتر عمل کرد.

نقش روابط عمومی‌ها در کاهش بحران

وی تصریح کرد: اگر روابط عمومی‌ها شفاف عمل کنند و جریان اطلاعات سازمان را با کلیه ذی‌نفعان به شکل صحیحی برقرار کند احتمال بروز بحران در آن کاهش می‌یابد به این دلیل که بحران‌ها غالبا به دلیل عدم دریافت صحیح اطلاعات از عملکرد صحیح سازمان‌ها به وجود می‌آید و عدم اطلاع از عملکرد سازمان‌ها منجر به ایجاد سوءظن می‌شود.

مدیر روابط عمومی بیمه دی خاطرنشان کرد: جریان اطلاعاتی برای فردی که از عملکرد سازمانی نامطلع است ممکن است با سوء‌ظن همراه باشد.

وی درباره ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها اظهار کرد: گاهی این ارتباط مناسب است، اما در مواردی نیز مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به سیاستگذاری سازمان و رسانه مرتبط است، اما به نظر من دوام و پایداری در همکاری بین رسانه و روابط عمومی زمانی ایجاد می‌شود و تنها در زمانی بهتر می‌شود که همکاری خود را بر اصولی مشخص و معین بنا نهاده باشند.

دبیر کارگروه تخصصی روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران خاطرنشان کرد: رسانه که وظیفه‌اش افشای اطلاعات صحیح و درست و غیرجانبدارانه است نباید از این هدف فاصله بگیرد و از سویی روابط عمومی‌ها نیز رابطه منطقی با رسانه‌ها داشته باشند و این جریان حمایتی صرفا منجربه جلب حمایت از رسانه‌ها نباشد و پایدار باشد، چون موجب تقویت رسانه و روابط عمومی می‌شود.

گونه‌هایی از روابط ناسالم میان روابط عمومی و رسانه

وی تصریح کرد: گونه‌های دیگری از ارتباطات میان روابط عمومی و رسانه وجود دارد که ناسالم و بیمار است و به نظر خیلی زود این ارتباط از بین می‌رود و اگر رسانه کارش تنها تبلیغ آن هم نه براساس اطلاعات درست که براساس اطلاعات دستکاری شده باشد، رسانه اعتبارش را نزد مردم از دست می‌دهد. برخی از رسانه‌ها نیز به دنبال جنجال آفرینی و دادن اطلاعات غلط و عملکرد‌های انتقادی از سازمان‌ها هستند که به مرور اعتبار خود را از دست می‌دهتد و تنها رسانه‌ای می‌تواند پایدار باشد که اصول صحیح ارتباط با روابط عمومی و سازمان را تعریف نموده و به آن پایبند باشند.

ضرورت پوست‌اندازی تشکل‌های فعال در زمینه روابط عمومی‌ها

میرموسوی با تاکید بر ضرورت پوست‌اندازی تشکل‌های فعال در زمینه روابط عمومی‌ها عنوان کرد: این تشکل‌ها بیشتر دولتی محور تلقی می‌شوند، گویی دو فضای کاری در این زمینه وجود دارد. فضای روابط عمومی‌های دولتی و حاکمیتی اصول و تشکل دیگری با هم دارند و روابط عمومی‌ها بخش خصوصی و بازار به شکل ضعیف‌تری تشکل‌هایی دارند و بین این دو ارتباطی وجود ندارد و عموما سازمان‌هایی مانند بیمه‌ها که هر دو وجه را دارند بین این دو گروه در رفت و آمد هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که ایا روز روابط عمومی دورهمی برای روابط عمومی‌ها است یا کارکرد‌های دیگری نیز می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: اینکه یک روز در سال به یک مفهوم و معنا گذاشته می‌شود بنابر تجلیل از یک مفهوم اجتماعی است که معمول و جذاب است و در این روز از آن معنا که همگی به آن باور دارند تجلیل می‌شود و روز روابط عمومی نیز می‌خواهد این معنا را یادآوری کند و کارکرد‌های خود را دارد بدون آنکه اتفاق خاصی در این روز به وجود آید. آشناشدن فعالان این عرصه نیز از دستاورد‌های روز روابط عمومی است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=146512
تگ ها بیمه دینقش روابط عمومی‌ها در کاهش بحران

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    دریافت گواهی نامه استاندارد مرکز ارتباط با مشتریان ISO 15838 توسط بیمه دی

    ۱۴۰۱-۰۲-۱۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    برگزاری جشنواره قهرمانان آینده توسط بیمه دی

    ۱۴۰۳-۰۸-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد: ۲۴ ساعته شدن مرکز تماس بیمه دی/ شماره مرکز تماس بیمه دی ...

    ۱۴۰۳-۰۸-۰۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بیمه دی در کنار خسارت دیدگان حادثه ناشی از نشت گاز در همدان

    ۱۴۰۳-۰۸-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    جهش فروش و رشد ۶۴۵ درصدی شعبه بیمه دی در استان البرز

    ۱۴۰۳-۰۸-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید سرزده مهندس اوحدی از بیمه دی/ بررسی میدانی نحوه بازپرداخت هزینه درمان جامعه ایثارگری در ۴۸ ساعت

    ۱۴۰۳-۰۸-۰۲
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • امکان صدور اجراییه در ضمانت‌نامه‌های بانکی؛ دستاوردی از شرکت وابسته به بانک آینده

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • بانک آینده با هوش مصنوعی به استقبال آینده می‌رود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • نحوه فعالیت شعب كشیك بانك صنعت و معدن در روزهای پنجشنبه تا پایان تابستان

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • آمار شكایات بیمه‌ای در فروردین‌ماه ۱۴۰۴ منتشر شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • رفع سو اثر چک با واریز مابه‌التفاوت مبلغ چک به حساب جاری

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است