تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • ادعاهای کذب و توهین آمیز بیان شده در سیما اصلاح شود؛ فرهنگستان علوم پزشکی بر اساس وظایف ابلاغی خود در قانون عمل می کند

  • شناخت دقیق مشتری و بازاریابی هوشمندانه، مسیر توسعه پایدار بانک است 

  • بازسازی بافت های فرسوده منطقه دوازده تهران، به همت موسسه اعتباری ملل

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد طرح نهضت ملی

  • نوسازی سیستم کنترل توربین واحد NF2 در پتروشیمی بندرامام

  • ساخت و اصلاح موفق «کراشر نمک» در واحد شستشوی نمک پتروشیمی اروند با توان متخصصان داخلی

  • روابط عمومی بانک سپه، رتبه برتر «ارزیابی عملکرد هفته دولت» را کسب کرد

  • پیام تبریک محمدرضا فرهادی‌پور به مناسبت بیست‌ودومین سالروز تأسیس بیمه ملت

  • برندگان یازدهمین دوره قرعه‌كشی طرح گردونه بانك ملت مشخص شدند

  • تقدیر مسئولان منطقه از اقدامات محیط‌زیستی پتروشیمی شهید تندگویان

واریته
صفحه اصلی›واریته›مقایسه نرخ کرایه‌ تاکسی‌های آنلاین؛ کدام بهتر است؟

مقایسه نرخ کرایه‌ تاکسی‌های آنلاین؛ کدام بهتر است؟

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۳-۱۰
ظاهراً دیگر زمان آن گذشته است که شرکت تاکسیرانی روز و شب به ایجاد فناوری‌های نو در حمل و نقل اعتراض کند و از عید امسال که به طور رسمی اپلیکیشن رسمی این شرکت با نام کارپینو وارد بازار شده، بازار حذف رقبای جدید به رقابت با آن‌ها تبدیل شده است. اکنون دیگر سه اپلیکیشن بزرگ حمل و نقل مسافر آنلاین در تهران فعالیت و علاوه بر تهران، کم کم در شهرهای دیگر نیز سرویس‌های خود را راه اندازی می‌کنند.
صبح نو نوشت: چند روز پیش بود که شهرداری مشهد در خبری اعلام کرد شرکت تپسی که به تازگی در این شهربه راه افتاده بود، پلمب شده است. آقای سید مهدی علوی‌مقدم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در این باره گفته بود: سازمان تاکسیرانی منکر فناوری و پیشرفت نیست اما اعتقاد داریم که این پیشرفت ضوابط مشخصی دارد. شرکت‌های حمل و نقل در حوزه تاکسیرانی باید مجوز فعالیت خود را از سازمان تاکسیرانی اخذ کند و رانندگان آنان نیز باید دفترچه تاکسیرانی داشته باشند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: مجوزی که سازمان تاکسیرانی به این شرکت‌ها ارائه می‌کند تنها مجوز حمل و نقل است و در این بین مجوزی به اپ موبایل اعطا نمی‌شود.
شرکت تپسی هیچ گونه مجوزی برای فعالیت در شهر مشهد ندارد و نمی‌تواند از اپ موبایلی نیز استفاده کند لذا با مجوز قانونی توسط اداره اماکن پلمب شده است. در حال حاضر ۱۸۰۰ آژانس در سطح شهر مشهد فعالیت دارند که دستیابی آنان به اپ موبایلی راحت است اما قطعاً باید مجوز آن را دریافت کنند.
در حال حاضر تنها شرکت‌های تاچسی و چی تکس مجوز فعالیت دارند که به صورت محدود از اپ موبایلی استفاده می‌کنند اما فعالیت گسترده آنان تنها با تصویب دستورالعمل آن توسط شورای اسلامی شهر مشهد امکان‌پذیر است چرا که نرخ کرایه، نوع خودرو و راننده آن باید تأیید شده باشد.
اما آمارها مختلف پیرامون فعالیت این شرکت‌ها در تهران نشان می‌دهد که استفاده از این برنامه‌ها به شدت زیاد شده است چرا که نرخ این اپلیکیشن ها در مقایسه با آژانس‌های رسمی به شدت ارزان‌تر است.
یکی از رانندگان برنامه کارپینو در این باره می‌گوید:«‌اولین جلسه توجیهی ما پیش از عید برگزار شد و از همان زمان کار خود را آغاز کردیم. واقعاً ابتدای کارانتظار چنین استقبالی را نداشتیم اما حجم درخواست‌ها بسیار زود و خوب است و همین استقبال زیاد باعث شده است که در بسیاری از مناطق حاشیه‌ای ماشین کافی برای ارائه خدمت نداشته باشیم.» او درباره استقبال خانم‌ها از این شرکت می‌گوید: « بین کسانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند، خانم‌ها فراوانی زیادی دارند چرا که به خاطر تاکسی بودن ماشین‌های این اپلیکیشن، اطمینان خاطر بیشتری نسبت به رانندگان و شرکت دارند، همچنین به خاطر ثبت شدن ماشین‌ها و رانندگانشان در سامانه‌های تاکسی رانی امکان پیگیری تخلف احتمالی رانندگان در مقایسه با دیگر شرکت‌ها بسیار ساده‌تر است.» با این حال نسخه‌های ابتدایی این نرم افزار با مشکلات زیادی همراه بود و به همین خاطر به روزرسانی های متعددی برای این اپلیکیشن برای کاربران ارائه شد. هم چنین برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از کم بودن ماشین در این نرم افزار گلایه‌هایی داشته‌اند.
دو نرم افزار دیگر اما که پیش از اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی کار خود را شروع کرده بودند، به نظر می‌رسد بدون اعلام رسمی و به طور نامحسوس در برخی از مسیرها افزایش قیمت داشته‌اند. یکی از کاربران تپسی در این باره نوشته است:« مسیری که همیشه ۸۵۰۰ تومان با تپسی می‌آمدم چند هفته است که ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و به ۱۰ هزار تومان رسیده است.» از طرفی اپلیکیشن اسنپ نیز برخی از مقصدهایی که توسط دو نرم افزار دیگر پشتیبانی می‌شوند را در نقشه خدماتی خود ندارد و هیچ سرویسی در این زمینه ارائه نمی‌کند. برای مثال در حالی که دو شرکت کارپینو و تپسی برای مقصد رودهن سرویس ارائه می‌کنند، اسنپ سرویسی برای این شهر ارائه نکرده و صرفاً پیام خطا در محاسبه قیمت نمایش داده می‌شود.
بررسی قیمت‌های مختلف در مسیرهای گوناگون این نرم افزارها نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک دیگر شاهد تفاوت قیمت محسوس میان این اپلیکیشن ها نخواهیم بود و پس از جذب مشتری اولیه شرکت‌های مختلف به جای ارزان کردن عمومی کرایه‌ها به سمت مشوق‌های دیگر و استفاده از کد تخفیف‌های مناسبتی خواهند رفت. این مساله به طور خاص در محدوده طرح ترافیک مشاهده می‌شود. همان طور که در جدول‌های زیر آمده است، نرخ این سه شرکت زمانی که یکی از مبدأ یا مقصد در محدوده طرح قرار دارد، نشانگر قیمت‌های پایین‌تر از آژانس‌های مسافربری است. این قیمت‌ها مربوط به ساعت پیک تردد یعنی ۴ تا ۵ بعد از ظهر است و البته همان طور که گفته شد در مقصدی مانند رودهن نیز به دلیل عدم ارائه سرویس اسنپ، قیمتی ارائه نشده است.
لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=13595

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    حقایق جالب درباره عشق آباد؛ ترکمنستان

    ۱۳۹۷-۰۶-۲۶
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    وقتی انگیزه کافی ندارید چه کار باید انجام دهید؟

    ۱۴۰۳-۰۲-۱۶
    توسط مهناز خدادوست
  • واریته

    سونی نسل جدید سنسورهای گلوبال شاتر میکرو چهار سوم را معرفی کرد

    ۱۳۹۷-۰۶-۲۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    مبارزه حبیب الله کاسه‌ساز با بیماری سرطان

    ۱۳۹۶-۰۴-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ۲۰ کشوری که بیشترین و کمترین رشد جمعیت سالانه را در تاریخ معاصر داشته اند

    ۱۳۹۸-۰۴-۲۲
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    اوپو Reno چهارم اردیبهشت‌ماه معرفی می‌شود

    ۱۳۹۸-۰۱-۱۸
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • ادعاهای کذب و توهین آمیز بیان شده در سیما اصلاح شود؛ فرهنگستان علوم پزشکی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • شناخت دقیق مشتری و بازاریابی هوشمندانه، مسیر توسعه پایدار بانک است 

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • بازسازی بافت های فرسوده منطقه دوازده تهران، به همت موسسه اعتباری ملل

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد طرح نهضت ملی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • نوسازی سیستم کنترل توربین واحد NF2 در پتروشیمی بندرامام

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است