تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • از مزایای «بیمه تحصیل فرزندان» بیمه ملت چه می‌دانیم؟

  • بانک ملی ایران ؛ نماد اعتماد، استقلال و هویت ملی در ۹۷ سال گذشته

  • وام مهربانی ملی؛ طرحی موفق برای گره‌گشایی از مشکلات مردم

  • از میراث تاریخی تا نوآوری دیجیتال؛ بانک ملی ایران همچنان نقش‌آفرین

  • پرداخت بیش از ۱,۴۹۰,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ملل در مردادماه ۱۴۰۴

  • عزم شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس و شرکت آب جنوب شرق برای مشارکت در پروژه‌های زیرساختی/ راندمان ۹۳ درصدی واحدهای تصفیه آب فجر انرژی

  • پیام مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

  • طرح زرین” بیمه ­آسیا با پوشش جنگ ، از طریق سامانه فروش برخط در دسترس همگان است

  • گزارش روز دوم نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست؛ غرفه هلدینگ خلیج‌فارس، در کانون توجه تجار روسی و چینی

  • پیام دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران به مناسبت میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، هفته وحدت و میلاد امام صادق (ع)

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›چالش امروز صنعت بیمه به مخاطره افتادن این کسب و کار در برابرتغییرات عظیم اجتماعی است

چالش امروز صنعت بیمه به مخاطره افتادن این کسب و کار در برابرتغییرات عظیم اجتماعی است

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۰۸-۱۰

مدیرعامل بیمه ایران، چالش امروز بیمه ایران و کل صنعت بیمه را به مخاطره افتادن کسب و کار بیمه ای در برابر تغییرات عظیم اجتماعی و در مرحله گذار از عصر دیجیتال به عصر حاکمیت هوش مصنوعی دانست.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، سید مجید بختیاری در دیداری صمیمانه و بدون تشریفات مرسوم با رئیسان انجمن های صنفی نمایندگان استان ها و اعضای هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، با بیان این مطلب، یاد و خاطر همکاران درگذشته در کسوت خدمت به مردم که بر اثر حوادث گوناگون و به ویژه بر اثر ابتلا به ویروس کوید ۱۹ جان باخته اند را گرامی داشت و گفت: مشتری آینده بیمه ایران نسل نوجوان امروزی است که زندگی تمام دیجیتال دارد و به لحظه با اقصی نقاط جهان در ارتباط است.

بختیاری، در حرکتی ابتکاری، با فرا خواندن فرزند نوجوان یکی از همکاران شهرستانی حاضر در جلسه به پشت تریبون و پرسش و پاسخ با او در باره سبک زندگی اجتماعی و دانسته های عمیق دیجیتالی این نوجوان ۱۳ ساله، گفت: با روش های سنتی امروزی ما نمی توانیم در آینده نزدیک این مشتری بالقوه فردا را برای خرید بیمه نامه اقناع کنیم و خطر اصلی هم در کسب و کار بیمه ای امروز ما همین موضوع است، نه مشکلات ناشی از فلان بند و تبصره بهمان آیین نامه یا امثال آن.

وی با تاکید بر اینکه برای سربلند بیرون آمدن از این چالش اساسی باید در اندیشه یافتن ایده ها و راه های نو و ابتکاری بود، اضافه کرد: یکی از ضرورت های امروزی در صنعت بیمه که فراوان از آن سخن گفته می شود عبارت«تحول دیجیتال بیمه» است. بخش «دیجیتال» این ضرورت را می توان به سادگی کسب کرد. بخش «بیمه» آن هم که اصولا کسب و کار و حرفه ماست و مشکلی در باره آن نداریم؛ آنچه که مهم است بخش «تحول» به عنوان ضرورتی حیاتی است که باید به صورت عمیق و علمی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بیمه ایران، در ادامه، با اشاره به موضوعات عنوان شده در این جلسه حدود پنج ساعته، طرح مکرر مسائل و مشکلات تکراری را در جلسات تعامل و تبادل نظر جمعی حرفه ای، رافع معضلاتی که بنیان های کسب و کار بیمه ای را به خطر انداخته است، ندانست و افزود: در این نشست حرفه ای و صنفی، اگر چه مباحث خوبی مطرح و همه هم مهم و اولویت دار عنوان شد اما بیشتر آنها تکراری بود و پاسخ آنها هم مشخص است و بنا به قول مشهور، «وقتی همه چیز مهم است، هیچ چیز مهم نیست».

بختیاری تصریح کرد: مدل جلساتی مهم از این دست باید به گونه ای باشد که مهمترین نکته و چالش کلان روز بیمه ایران با پیش آگاهی قبلی، مطرح، بررسی و راه حل آن یافته و پرونده اش بسته شود. به طور مثال باید بر موضوعی خاص مثل مطالعه روی تغییرات محیط کسب و کار متمرکز شویم و نمایندگان سختکوش بیمه ایران بیش از پیش در امور شرکت مشارکت داشته باشند.

وی اظهار کرد: ما در این جلسه هم اندیشی باید به یک سوال مهم پاسخ می دادیم: « کسب و کار بیمه ای ما در برابر تغییرات عظیم اجتماعی به مخاطره افتاده است؛ چه باید کرد؟» در حالیکه پسند جامعه امروزی ما رایانه و دیجیتال است و ما هنوز هم در این امر مشکلات فراوانی برای دیجیتالی شدن تمامی امور کسب و کار بیمه ای داریم،  با فرا رسیدن عصر هوش مصنوعی، عصر دیجیتال هم به پایان خود نزدیکتر می شود!

مدیرعامل بیمه ایران در پایان سخنان خود خواستار تغییر اساسی در شیوه نگرش همکاران به مشکلات و تفاهم با ایجاد هم افزایی شد.

بنا به این گزارش، در ابتدای این نشست، حسین روحی مدیر کل امور نمایندگی های بیمه ایران، با ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه و اقدامات انجام شده در باره رتبه بندی نمایندگی ها، به روز رسانی قراردادها، تشکیل کمیته های استانی، تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر به استان ها، از برنامه در دست اقدام شرکت برای راه اندازی سامانه یکپارچه امور نمایندگان و اتصال آن به سامانه وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

در ادامه جلسه و پس از سخنان سعیدی رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، ۱۴ تن از روسای انجمن های صنفی نمایندگان استان ها به طرح مسائل و مشکلات صنفی از جمله، دغدغه رشد بی رویه و سامان نیافته استارت آپ های فعال در حوزه بیمه، ضرورت بازنگری در قرارداد نمایندگان و اصلاح آن، لزوم اعتماد مدیران به شبکه فروش، جلوگیری از نرخ شکنی، تجدید نظر کارشناسی در نرخ های برخی از رشته های بیمه ای، مشکلات مربوط به قطعی سیستم و کندی آن، تاخیر در نرخ دهی توسط مرکز مرتبط، نبود خدمات جدید، کمبود نیروی کارشناس در شهرستان ها و . . . پرداختند.

پس از سخنان نمایندگان حاضر در نشست، آقایان عباسعلی فراشیانی معاون حقوقی وهماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها، احمد صفرزاده معاون فنی، حسن نظری معاون برنامه ریزی و نوآوری و اسماعیل داور پناه معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران در سخنانی به سوالات و مشکلات مطرح شده در جلسه پاسخ مقتضی دادند و از اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اقدام شرکت برای تسهیل و تسریع در امور نمایندگان خبر دادند.

در پایان جلسه، لوح یادبودی به پاس خدمات ارزشمند و ماندگار زنده یاد «محمد حضرتی» مدیرکل فقید فناوری اطلاعات و آمار، از سوی کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، به مدیرعامل بیمه ایران اهدا شد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=133222
تگ ها بیمه ایرانتریتانیوزچالش امروز صنعت بیمهکسب و کار در برابرتغییرات عظیم اجتماعی

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    حضور فعال صندوق تامین خسارتهای بدنی در همایش ملی توسعه و بیمه

    ۱۴۰۰-۰۹-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    شکست انحصار اقتصاد کشور از چنگال ناکارآمدی، نفوذ و فساد

    ۱۴۰۰-۱۰-۰۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

    ۱۴۰۰-۱۲-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تداوم و افزایش حمایت های بانک شهر از مدیریت شهرها در سال جاری

    ۱۴۰۰-۰۸-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    حمایت بیمه ایران از کادر درمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا

    ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید مهندس الیاسی رییس هیأت مدیره پست بانک ایران از شعبه مرودشت استان فارس

    ۱۴۰۰-۰۸-۳۰
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • از مزایای «بیمه تحصیل فرزندان» بیمه ملت چه می‌دانیم؟

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • بانک ملی ایران ؛ نماد اعتماد، استقلال و هویت ملی در ۹۷ سال گذشته

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • وام مهربانی ملی؛ طرحی موفق برای گره‌گشایی از مشکلات مردم

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • از میراث تاریخی تا نوآوری دیجیتال؛ بانک ملی ایران همچنان نقش‌آفرین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • پرداخت بیش از ۱,۴۹۰,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ملل در مردادماه ۱۴۰۴

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است