تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • ثبت‌نام وام ازدواج بانک تجارت؛ فقط از طریق کانال‌های رسمی

  • مپنا مجری پروژه راهبردی کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب در نیروگاه بخار تبریز

  • نشست مشترک انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند با بورس کالا برگزار شد

  • آرایش معاملاتی بورس کالا با رشد ابزارهای نوین مالی تغییر کرده است/ افزایش چشمگیر معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا

  • پیام مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران به مناسبت روز تکریم بازنشستگان

  • حمله دشمن به هیچ عنوان به مزیت عمده هلدینگ خلیج فارس لطمه نزد

  • مردان بیش از زنان در معرض مرگ زودرس ناشی از بیماری‌ها و رفتارهای پرخطر قرار دارند

  • آغاز تخفیف‌های ویژه بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی بیمه آسیا در فستیوال گل طلایی

  • گزارشی از مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی

  • در دیدار مدیرعامل با بنیان‌گذار پست بانک ایران مطرح شد؛تأکید بر تداوم رسالت تحقق فراگیری مالی و خدمت‌رسانی دیجیتال به مناطق کم‌برخوردار

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›یائسگی زودرس و یک پیشنهاد ویتامینی!

یائسگی زودرس و یک پیشنهاد ویتامینی!

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۳-۰۳

دریافت مقدار زیاد ویتامین D و کلسیم از رژیم غذایی ممکن است با کاهش خطر ابتلا به یائسگی زودرس، توقف عملکرد تخمدان پیش از ۴۵ سالگی در زنان، مرتبط باشد.

یائسگی زودرس و یک پیشنهاد ویتامینی!

یائسگی زودرس حدود ۱۰ درصد از بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد و با خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، پوکی استخوان و زوال شناختی پیوند خورده است.

طی مطالعه ای که در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، پژوهشگران به ارزیابی این که مصرف ویتامین D و کلسیم چه ارتباطی با یائسگی زودرس دارد، پرداخته اند. در این مطالعه ۱۱۶ هزار و ۴۳۰۰ پرستار حضور داشتند که در سال ۱۹۸۹، زمانی که به نخستین پرسشنامه تهیه شده پاسخ می دادند در بازه سنی ۲۵ تا ۴۲۲ سال قرار داشتند.

از سال ۱۹۸۹، هر دو سال یک بار پرسشنامه های جدیدی برای ارزیابی رفتارهای سبک زندگی و شرایط پزشکی شرکت کنندگان در اختیار آنها قرار گرفت.

وضعیت رژیم غذایی طی بازه زمانی بیش از ۲۰ ساله انجام مطالعه پنج بار مورد بررسی قرار گرفت که این امکان را برای پژوهشگران فراهم کرد تغییرات در مصرف غذا و مواد مغذی در گذر زمان را بررسی کنند.

طی مدت زمان مطالعه، ۲,۰۴۱ زن یائسگی زودرس را تجربه کردند. شواهد آزمایشگاهی ارتباط ویتامین D با برخی از مکانزیم های هورمونی درگیر در پیری تخمدان را نشان داد.

پس از مقایسه گروهی که بیشترین میزان ویتامین D را دریافت کرده بود با گروهی که کمترین میزان از این ماده مغذی را دریافت کرده بود، پژوهشگران پس از تنظیم انواع عوامل مختلف دریافتند ویتامین D دریافتی از منابع غذایی، مانند لبنیات غنی شده و ماهی های چرب، با کاهش ۱۷۷ درصدی خطر یائسگی زودرس مرتبط بوده است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=12539

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    “خوردن قرص بدون آب” چه بلایی سرمان می آورد؟

    ۱۳۹۷-۰۴-۰۲
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    برای بهبود شرایط پرستاری برنامه داریم

    ۱۳۹۶-۱۱-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    این علائم می گویند مغزتان غیرعادی دارد پیر می شود

    ۱۳۹۸-۰۲-۱۰
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    پسرها بیشتر در معرض ابتلا به اوتیسم قرار دارند

    ۱۳۹۶-۰۸-۰۲
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    جرم دندان و خونریزی لثه زنگ خطر سلامت دهان و دندان

    ۱۳۹۸-۰۷-۱۴
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    الزام ۵ دسته از تجهیزات پزشکی برای الصاق برچسب اصالت

    ۱۳۹۶-۱۱-۲۴
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • ثبت‌نام وام ازدواج بانک تجارت؛ فقط از طریق کانال‌های رسمی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۲
  • مپنا مجری پروژه راهبردی کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب در نیروگاه بخار تبریز

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۲
  • نشست مشترک انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند با بورس کالا برگزار شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۲
  • آرایش معاملاتی بورس کالا با رشد ابزارهای نوین مالی تغییر کرده است/ افزایش چشمگیر معاملات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۲
  • پیام مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران به مناسبت روز تکریم بازنشستگان

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است