تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت و روابط عمومی برگزار شد

  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ماه

  • گام موثر بانک صادرات ایران در حمایت از اشتغال/ اعطای تسهیلات به بخش صنعت 72 درصد رشد کرد

  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر

  • راهبرد مشترک بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس برای توسعه همکاری‌ها

  • عبور دارایی‌های تحت مدیریت «تمدن» از ۱۵۰ همت

  • پیام مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری پایان ماه صفر

  • پرداخت ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک مسکن از ابتدای ۱۴۰۵

  • بروزرسانی سامانه‌های بانک سپه در بامداد جمعه 23 مردادماه

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›مصرف کلسیم تاثیری بر ارتقا سلامت استخوان ها ندارد!

مصرف کلسیم تاثیری بر ارتقا سلامت استخوان ها ندارد!

توسط اپراتور خبر
1396-03-01

نتایج مطالعه جدید محققان نشان میدهد که افزایش مصرف کلسیم در بزرگسالان هر چند احتمال بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد اما تاثیری در کاهش خطر شکستگی و یا وقوع سکته مغزی ندارد .

مصرف کلسیم تاثیری بر ارتقا سلامت استخوان ها ندارد!

کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی بدن محسوب می‌شود و حدود ۹۹ درصد از ذخایر آن در بدن به ساختار و عملکرد استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند و یک درصد باقیمانده به عنوان سپر محافظتی برای عملکرد متابولیک بدن است که لخته شدن خون، انقباض عضلات، عملکرد عصب، تنظیم ضربان قلب و ترشح هورمون‌ها را در بر دارد.

محصولات لبنیاتی همچون ماست، و پنیر منابع غنی از کلسیم هستند. و اساسا سبزیجات برگ سبز مانند کلم، کلم بروکلی و برگ شلغم، و همچنین ماهی آزاد، ساردین – کنسرو با استخوان – بادام، آجیل و دانه‌های آفتابگردان منابع خوبی برای دریافت مواد معدنی هستند.
با این حال، کلسیم به عنوان مکمل غذایی نیز در دسترس است .

به توصیه موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH)، مردانی که ۵۱ الی ۵۷ سال سن دارند، باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز جذب کلسیم داشته باشند و از سن ۷۱ سالگی جذب کلسیم را به ۱۲۰۰ میلی گرم افزایش دهند و زنان هم از سن ۵۱ سالگی روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم جذب کنند.

مطالعات قبلی از تاثیر مستقیم افزایش جذب کلسیم در سلامتی قلب بزرگسالان و کاهش خطر شکستگی استخوان در آنها حکایت داشت.

با این حال شواهد و مدارکی در نقض این مطالعه یافت شده است.

دکتر سونگ هی کنگ نویسنده تازه ترین مطالعه صوت گرفته در این زمینه در بیمارستان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی:

نتیجه مطالعات قبلی به این خاطر بود که شرکت کنندگان در آن مطالعات افرادی بودند که رژیم غذایی اساسا غنی از کلسیم داشتند.

دکتر کنگ و همکاران وی در مطالعه خود، افزایش جذب کلسیم و تاثیر آن بر خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی (CVD)، سکته مغزی و شکستگی استخوان را در سالمندانی بررسی کردند که رژیم غذایی کم کلسیم داشتند.

برای انجام این تحقیق، این تیم داده های ۲۱۹۹ مرد و ۲۷۰۴ زن ۵۰ ساله به بالا را که سابقه ابتلا به بیماری قلبی و عروقی یا سکته مغزی نداشتند، بررسی کردند. این افراد بخشی از مطالعه Korea’s Ansung and Ansan Cohort بودند که سال ۲۰۰۱ شروع شده بود و متوسط وضعیت شرکت کنندگان را به مدت ۱۳ سال پیگیری می‌کرد.

این تیم میزان کلسیم در رژیم غذایی شرکت کنندگان را بررسی کرد و وضعیت آن‌ها را به لحاظ ابتلا به بیماری قلبی و عروقی، سکته مغزی یا شکستگی استخوان به صورت دوره‌ای مورد مطالعه قرار داد.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که در بزرگسالی مصرف کلسیم بیشتری داشتند در قیاس با سایر افراد کاهش چشمگیری در خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی داشتند اما در وضعیت خطر شکستگی استخوان یا ابتلا به سکته مغزی آن‌ها تغییری حاصل نشده بود.

این تحقیق به تازگی در نشست سالانه اندو ۲۰۱۶ که انجمن غدد آمریکا در بوستون برگزار می کند، ارائه شد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=12224

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور: انتخاب وزیر بهداشت کارآمد و مدبر نقش مهمی در سامان‌دهی نظام سلامت دارد

    1403-05-03
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    8 بیماری که بدون علامت ظاهر می شوند

    1397-10-15
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    علائم و روش های تشخیص کم خونی چیست؟

    1398-05-10
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    پیشگیری از بیماری کبد چرب با میوه های لذیذ

    1396-01-15
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    ۱۲ علت خستگی مفرط و راه های غلبه بر آن ها

    1397-11-23
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    افراد مبتلا به میگرن مراقب این بیماری باشند

    1397-11-24
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • گام موثر بانک صادرات ایران در حمایت از اشتغال/ اعطای تسهیلات به بخش صنعت 72 ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-20
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    1396-11-23
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    1396-02-23
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    1396-07-29
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-16
  • پرسیلاک
    در
    1404-09-22

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    1401-03-18

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    1401-02-17

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    1401-02-17

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    1401-02-06

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است