تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • بیمه ایران در نقطه عطف نودسالگی؛ آغاز عصر شفافیت در بیمه ایران

  • در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ایران صورت گرفت؛تقدیر وزیر اقتصاد از خدمات ویژه مدیرعامل بیمه ایران در جنگ ۱۲ روزه

  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران

  • دکتر «غلامرضا فتحعلی» در سی‌وپنجمین همایش بانکداری اسلامی:بانک‌های قرض‌الحسنه بر خلاف همه محدودیت‌ها، موفق عمل کرده‌اند

  • رویداد ملی ایده‌های نوآورانه و فناورانه زنجیره ارزش مس پاییز امسال برگزار می‌شود

  • برای توسعه صنعتی کشور نیازمند بسترسازی، تسهیل فرایندها و عمیق‌تر شدن همکاری‌ها هستیم

  • لیست شعب کشیک بانک سینا در روزپنجشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۴ 

  • شعب کشیک بانک صادرات ایران آماده ارائه خدمات به مودیان مالیاتی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه

  • «وارد بازی شوید!» در راه کتابفروشی‌ها

  • گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره کاریکاتور باج‌نیوزها؛ هادی حیدری: ۱۳۵ اثر به جشنواره کاریکاتور باح‌نیوزها رسید/حامد شمس: باح‌نیوزها شرافت کار رسانه و اهالی قلم را تحت الشعاع قرار داده‌اند/عباس عبدی: مسئله این است که چه کسی پیشنهاد باج می‌کند و چه کسی باج می‌دهد؟/ مسجدجامعی: رشد باج نیوز، حاصل رشد فضای کاهش آگاهی‌دهی است/ فاضلی: باج نیوز محصول جامعه فاقد شفافیت است

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است

۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۰۶-۰۹

۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس آحاد مردم قرار گرفته و کلیه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی این خدمات را دریافت کنند.

تریتا نیوز – به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدحسین زراعتی مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان از اردیبهشت سال جاری در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک و در ذیل آن تأمین‌اجتماعی الکترونیک، به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است، گفت: تأمین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک سازمان خدمت‌رسان است و از آنجا که خدمات‌دهی بهتر وظیفه و راهبرد ماست، به عنوان اولین دستگاه ضمن اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند توانستیم در کاهش مراجعات و تسهیل در روند ارائه خدمات به شیوه‌ای مؤثر عمل کنیم . خدمات هوشمندسازی شده این سازمان در سه حوزه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌شود ودر هر سه حوزه، ابتدا خدمات پرتکرار و پرمراجعه، الکترونیکی شده که طبق ارزیابی‌های آماری انجام شده، موجب شده است موارد مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد.
وی همچنین با اشاره به طراحی و دراختیار قرار گرفتن برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین‌اجتماعی من” برای تسهیل در دسترسی به خدمات الکترونیک تأمین‌اجتماعی گفت: هم‌اکنون همه مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند این برنامه کاربردی را از سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir یا hamrah.tamin.ir  دریافت و در گوشی تلفن همراه خود نصب کنند. در این اپلیکیشن که در ۲۵ تیر امسال همزمان با روز تأمین‌اجتماعی رونمایی شد، خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در دسترس است که در همین مدت دو ماه، استقبال خوبی از آن صورت گرفته است و تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار بار توسط مخاطبین بر روی گوشی‌های ایشان نصب شده است.
زراعتی افزود: مشاهده سوابق، مشاهده نسخ الکترونیک، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در بیمه‌ دانشجویی، بیمه زنان خانه‌دار و دختران، درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌پردازی و پرداخت حق بیمه مقرر، امور مربوط به لیست حق بیمه، درخواست بازنشستگی، مشاهده حکم و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و… از خدماتی است که در این اپلیکیشن قابل انجام است. این اپلیکیشن همچنین از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند هم قابل دسترس است.
مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص خدمات با تکرار کمتر و زمان ارائه آنها به شیوه غیرحضوری اظهارداشت: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی متعدد است و در ابتدا خدمات با تکرار بالا را به روش  الکترونیکی ارائه کردیم و در فاز بعدی خدمات با تکرار کمتر را در دستور کار داریم. بدیهی است که گاهاً برخی از بیمه‌شدگان به خاطر نقص مدارک و مشکلات اطلاعاتی که قبل از مکانیزه شدن خدمات وجود داشته، باید به شعب تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند و شعب سازمان تأمین‌اجتماعی کماکان پاسخگو هستند و هر بیمه‌شده و مستمری‌بگیری که به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات الکترونیک را نداشته باشد، این خدمات در شعب به آنها ارائه و راهنمایی لازم انجام می‌شود.
زراعتی با بیان اینکه همه خدمات تأمین‌اجتماعی چه در شعب و چه به‌صورت غیرحضوری رایگان است، گفت: خدمات این سازمان به شیوه غیرحضوری هم بدون هزینه است و مخاطب می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه یا رایانه، در هر ساعتی از شبانه‌روز خدمات را دریافت کند. برای ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی یا نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه “تامین‌اجتماعی من”  فقط کد ملی و تلفن همراه که به‌نام شخص متقاضی باشد، موردنیاز است. این خدمات در سامانه‌ دارای راهنمای آموزشی و کاربری است که  در صورت نیاز می‌توان از آنها می‌توان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: با ارائه خدمات به شکل غیرحضوری، برآوردهای آماری حاکی از آن است که سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه به شعب و واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی کاهش یافت و برای امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم ۸۵ تا ۹۰ میلیون بار مراجعه با توسعه اپلیکیشن “تأمین‌اجتماعی من” کاسته شود. تا قبل از این برای دریافت برخی از خدمات‌ سازمان لازم بود چند بار مراجعه حضوری به شعب برای انجام فرایندهای اداری و اجرایی انجام شود، اما با ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی این موضوع کاملاً حل شده و از طریق سیستم و با گوشی تلفن همراه یا رایانه به راحتی انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=154710

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    بانک ایران زمین در مسیر تحولات بنیادی

    ۱۴۰۰-۰۸-۰۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    داستان امروز پاکسان و محصولات ماندگار و خاطره انگیزش

    ۱۳۹۹-۰۶-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم تلاش برای جذب منابع ارزان قیمت به منظور کسب سود آوری

    ۱۳۹۹-۱۲-۲۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    فرهنگ سازمانی در شفافیت و سلامت اداری نقش اساسی و محوری دارد

    ۱۴۰۰-۱۲-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مسعود بادین: افزایش ضریب نفوذ بیمه با فروش بیمه نامه های خرد شدنی است

    ۱۴۰۲-۰۸-۲۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    با همکاری ایمینو و نوچاد ششمین پیش رویداد اینوماین برگزار شد

    ۱۴۰۲-۱۰-۲۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • بیمه ایران در نقطه عطف نودسالگی؛ آغاز عصر شفافیت در بیمه ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۶
  • در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ایران صورت گرفت؛تقدیر وزیر اقتصاد از خدمات ویژه مدیرعامل ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۶
  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۶
  • دکتر «غلامرضا فتحعلی» در سی‌وپنجمین همایش بانکداری اسلامی:بانک‌های قرض‌الحسنه بر خلاف همه محدودیت‌ها، موفق عمل ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۶
  • رویداد ملی ایده‌های نوآورانه و فناورانه زنجیره ارزش مس پاییز امسال برگزار می‌شود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۶
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است