تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • جهش ۷۶ درصدی پرداخت وام‌های حمایتی بانک صادرات ایران؛ ۱۷۶ هزار نفر در ۹ ماه

  • علی جباری درتبیین واقعیت های آماری شکایات در صنعت بیمه مطرح کرد؛میزان عمده شکایات بیمه گذاران، محصول خدمات و قوانین صنعت بیمه 

  • دعوت بانک مسکن از مشتریان برای مشارکت در نظرسنجی ملی صیانت از حقوق مشتریان بانکی

  • بررسی ضرورت توسعه تعاملات مالی/ نقش ویژه بانک مسکن در تامین مسکن اقشار مختلف

  • توسعه تعاملات بانک مسکن و شرکت نفت ستاره خلیج فارس

  • بانک تجارت، پیشرو در حمایت از قانون جهش تولید مسکن با انعقاد قرارداد ۱۰۹ هزار واحد مسکونی

  • ابزار جدید بورس کالا، راهکار عملی تامین مالی فوری بنگاه‌های تولید

  • تكریم سالمندان در شعب بانك ملت با اجرای طرح منزلت

  • صدرنشینی دو صندوق سهامی تامین سرمایه تمدن در بازار سرمایه

  • فروپاشی در راه است؛ صنایع فولاد و اقتصاد ملی ایران تحت فشار بی‌سابقه

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است

۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۰۶-۰۹

۴۲ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس آحاد مردم قرار گرفته و کلیه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی این خدمات را دریافت کنند.

تریتا نیوز – به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدحسین زراعتی مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان از اردیبهشت سال جاری در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک و در ذیل آن تأمین‌اجتماعی الکترونیک، به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است، گفت: تأمین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک سازمان خدمت‌رسان است و از آنجا که خدمات‌دهی بهتر وظیفه و راهبرد ماست، به عنوان اولین دستگاه ضمن اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند توانستیم در کاهش مراجعات و تسهیل در روند ارائه خدمات به شیوه‌ای مؤثر عمل کنیم . خدمات هوشمندسازی شده این سازمان در سه حوزه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌شود ودر هر سه حوزه، ابتدا خدمات پرتکرار و پرمراجعه، الکترونیکی شده که طبق ارزیابی‌های آماری انجام شده، موجب شده است موارد مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد.
وی همچنین با اشاره به طراحی و دراختیار قرار گرفتن برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین‌اجتماعی من” برای تسهیل در دسترسی به خدمات الکترونیک تأمین‌اجتماعی گفت: هم‌اکنون همه مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند این برنامه کاربردی را از سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir یا hamrah.tamin.ir  دریافت و در گوشی تلفن همراه خود نصب کنند. در این اپلیکیشن که در ۲۵ تیر امسال همزمان با روز تأمین‌اجتماعی رونمایی شد، خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در دسترس است که در همین مدت دو ماه، استقبال خوبی از آن صورت گرفته است و تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار بار توسط مخاطبین بر روی گوشی‌های ایشان نصب شده است.
زراعتی افزود: مشاهده سوابق، مشاهده نسخ الکترونیک، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در بیمه‌ دانشجویی، بیمه زنان خانه‌دار و دختران، درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌پردازی و پرداخت حق بیمه مقرر، امور مربوط به لیست حق بیمه، درخواست بازنشستگی، مشاهده حکم و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و… از خدماتی است که در این اپلیکیشن قابل انجام است. این اپلیکیشن همچنین از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند هم قابل دسترس است.
مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص خدمات با تکرار کمتر و زمان ارائه آنها به شیوه غیرحضوری اظهارداشت: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی متعدد است و در ابتدا خدمات با تکرار بالا را به روش  الکترونیکی ارائه کردیم و در فاز بعدی خدمات با تکرار کمتر را در دستور کار داریم. بدیهی است که گاهاً برخی از بیمه‌شدگان به خاطر نقص مدارک و مشکلات اطلاعاتی که قبل از مکانیزه شدن خدمات وجود داشته، باید به شعب تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند و شعب سازمان تأمین‌اجتماعی کماکان پاسخگو هستند و هر بیمه‌شده و مستمری‌بگیری که به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات الکترونیک را نداشته باشد، این خدمات در شعب به آنها ارائه و راهنمایی لازم انجام می‌شود.
زراعتی با بیان اینکه همه خدمات تأمین‌اجتماعی چه در شعب و چه به‌صورت غیرحضوری رایگان است، گفت: خدمات این سازمان به شیوه غیرحضوری هم بدون هزینه است و مخاطب می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه یا رایانه، در هر ساعتی از شبانه‌روز خدمات را دریافت کند. برای ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی یا نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه “تامین‌اجتماعی من”  فقط کد ملی و تلفن همراه که به‌نام شخص متقاضی باشد، موردنیاز است. این خدمات در سامانه‌ دارای راهنمای آموزشی و کاربری است که  در صورت نیاز می‌توان از آنها می‌توان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: با ارائه خدمات به شکل غیرحضوری، برآوردهای آماری حاکی از آن است که سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه به شعب و واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی کاهش یافت و برای امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم ۸۵ تا ۹۰ میلیون بار مراجعه با توسعه اپلیکیشن “تأمین‌اجتماعی من” کاسته شود. تا قبل از این برای دریافت برخی از خدمات‌ سازمان لازم بود چند بار مراجعه حضوری به شعب برای انجام فرایندهای اداری و اجرایی انجام شود، اما با ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی این موضوع کاملاً حل شده و از طریق سیستم و با گوشی تلفن همراه یا رایانه به راحتی انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=154710

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    تخصیص بودجه هدایای نوروزی بانک دی به توسعه زیرساخت های بهداشتی

    ۱۳۹۸-۱۲-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون: از فعالیت های صنعتی و تعاونی استان قزوین حمایت می کنیم

    ۱۴۰۲-۰۹-۲۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تمدید مهلت ثبت‌نام خودروهای ایران‌خودرو با حساب وکالتی بانک ملی ایران تا چهارم دی‌ماه

    ۱۴۰۳-۱۰-۰۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید سرزده رییس هیئت مدیره بانک دی از شعبه کیش

    ۱۳۹۹-۰۹-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    عضویت مدیر بانک صنعت و معدن کرمانشاه در هیأت خبرگان بانکی

    ۱۳۹۹-۰۹-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اسلامی فرد عضو شورای سیاستگذاری پنل‌های سندیکای بیمه گران ایران در همایش بیمه و توسعه

    ۱۴۰۰-۰۸-۱۵
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • جهش ۷۶ درصدی پرداخت وام‌های حمایتی بانک صادرات ایران؛ ۱۷۶ هزار نفر در ۹ ماه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۵
  • علی جباری درتبیین واقعیت های آماری شکایات در صنعت بیمه مطرح کرد؛میزان عمده شکایات بیمه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۵
  • دعوت بانک مسکن از مشتریان برای مشارکت در نظرسنجی ملی صیانت از حقوق مشتریان بانکی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۵
  • بررسی ضرورت توسعه تعاملات مالی/ نقش ویژه بانک مسکن در تامین مسکن اقشار مختلف

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۵
  • توسعه تعاملات بانک مسکن و شرکت نفت ستاره خلیج فارس

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۵
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است