تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تقدیر از همراه اول به پاس ارائه خدمات ویژه اربعین

  • هویزه محور تأمین پایدار خوراک؛ از دهلران تا بندرامام

  • آغاز دومین پویش تأمین مالی جمعی شرکت «ستاره نادی» در سکوی آی‌بی‌کراد

  • امضای تفاهم‌نامه بانك صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

  • دومین همایش هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی برگزار می شود

  • تنگنای شبکه بانکی کشور با فعال شدن مکانیسم ماشه

  • اقدامات حوزه های استراتژیک بانک پارسیان در توسعه اجتماعی و اقتصادی

  • بیشترین تقسیم سود بین بانک‌های بورسی متعلق به پست‌بانک بود/ برای فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بسته ویژه‌ای طراحی کردیم

  • برگزاری دومین جلسه شورای راهبری و تحول اداری پست بانک ایران در سال ۱۴۰۴ با حضور مدیر عامل

  • بازدید کارشناسان پتروشیمی دهدشت از روند ساخت و پیشرفت تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی این پروژه در مپنا

واریته
صفحه اصلی›واریته›کیم اوه نه! داستان «کیمونو» و ناخشنودی ژاپنی‌ها از اهانت «کیم کارداشیان» به لباس سنتی‌شان

کیم اوه نه! داستان «کیمونو» و ناخشنودی ژاپنی‌ها از اهانت «کیم کارداشیان» به لباس سنتی‌شان

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۸-۰۴-۱۰

کیم کارداشیان یکی از آن شخصیت های مشهوری است که کوچکترین جنبه زندگی شخصی و کاری او می تواند جنجال آفرین شود. او و خانواده اش همواره تیتر ثابت رسانه های زرد بوده و هر بار خبرساز می شوند. در روزهای اخیر کیم کارداشیان وست بار دیگر و این بار به خاطر معرفی یک برند جدید لباس زیر جنجال ساز شده است. ماجرا از این قرار بود که کیم کارداشیان روز پنج شنبه گذشته از خط تولید یک لباس جدید در خط تولید لباس خود رونمایی کرد؛ لباس زیری که در واقع نوعی گِن فرم دهنده بدن بوده و کیم از نام «solutionwear» یا لباسی که راه حل یک مشکل است برای آن استفاده می کند.

کیمونو کیم کارداشیان

اگر چه این محصول را باید خلاقیتی جدید از کیم کارداشیان و تیم طراحی مد و فشن او دانست اما نامی که برای آن انتخاب شده، در روزهای اخیر واکنش ژاپنی ها را برانگیخته است. نام تجاری این گن «کیمونو» (Kimono) است که همه می دانیم لباس رنگی و زیبای سنتی ژاپنی هاست. اگر چه هدف کارداشیان از انتخاب این نام نزدیکی آن به اسم کوچک خود او و اسم دیگر برندهای لباس منتسب به او بوده است اما ژاپنی ها این نامگذاری را توهین به سنت و ارزش های خود می دانند. کیم کارداشیان خود گفته که این نامگذاری «ادای احترامی به زیبایی و جزییاتی است که در این لباس به کار رفته است» اما این موضوع ظاهراً برای ژاپنی ها قابل قبول نیست.

کیمونو کیم کارداشیان

کیم کارداشیان گفته که او قصدی «برای طراحی و انتشار هیچ لباسی که به هر شکلی با لباس های سنتی شباهت داشته یا توهین به آن ها تلقی می شود را ندارد». همچنین وی گفته که به واکنش های منفی کاربران به این نامگذاری نیز توجهی نداشته و قصد ندارد اسم برند جدید لباس های زیر زنانه اش را تغییر دهد. کیمونو لباس سنتی ژاپنی هاست که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی در این کشور بازگشته و مردم این کشور احترام زیادی برای آن قائلند. در این میان سلبریتی هایی مانند کریسی تیگن از محصول جدید کیم کارداشیان استقبال کرده و آن را راه حلی برای رفع مشکلات خود دانسته است. با این وجود خشم کاربران ژاپنی زمانی بیشتر شد که متوجه شدند کیم کارداشیان وست برای ثبت تجاری این برند جدید خود درخواست داده است.

کیمونو کیم کارداشیان

در واقع خانم کارداشیان در درخواست خود اعلام کرده که حق تجاری این نام و ۸ نام مشابه آن، همراه با طرح آن را برای خود محفوظ می داند. این درخواست همچنین شامل یک فونت خاص از واژه «کیمونو» است. از همان ساعات اول معرفی این برند لباس زیر زنانه، هشتگی با عنوان #KimOhNo در توئیتر راه اندازی شده  و زنی ژاپنی به نام سونو فوکونیشی که می گوید هر روز لباس سنتی کیمونو می پوشید با راه اندازی یک کمپین سعی در وادار کردن خانم کارداشیان به تغییر نام برند خود دارد. وی در این کمپین توئیتری خود گفته که واژه کیمونو در زبان ژاپنی به معنای لباس یا لباس پوشیدن است و نمی خواهد که از این نام برای یک برند لباس زیر زنانه استفاده شود.

کیمونو کیم کارداشیان

در این کمپین از استفاده از نام کیمونو برای این برند با عنوان «یک بی احترامی فرهنگی هولناک» یاد شده است. در همان ساعات اولیه براه افتادن این کمپین بیش از ۱۱٫۰۰۰ نفر بیانیه اعتراضی تهیه شده توسط فوکونیشی را امضا کردند. این اولین باری نیست که کیم کارداشیان به بی احترامی به دیگر فرهنگ ها متهم می شود زیرا در آوریل گذشته نیز او با لباسی که شباهت بسیاری به سرپوش سنتی عروسی هندی ها به نام مانگ تیکا داشت ظاهر شد. اگر چه کارداشیان به انتقادات هندی ها در این مورد واکنشی نشان نداد اما در مقابل اعتراضات ژاپنی ها ساکت نماند و پاسخ انتقادات کاربران را داده زیرا این بار خط تولید جدید او و اعتبار آن مورد تهدید قرار گرفته است. او در بیانیه خود چنین گفته است: «من درک می کنم و احترام زیادی برای اهمیت کیمونو در فرهنگ ژاپنی قائل هستم».

در تازه ترین واکنش ژاپنی ها به این نامگذاری، شهردار کیوتو در نامه ای به کیم کارداشیان تاریخچه و معنای واقعی کیمونو را شرح داده و از وی خواسته به این شهر سفر کند و نام برند جدید خود را تغییر دهد. کیمونو  کیم کارداشیان در ۹ رنگ مختلف و در سایزهای XXS تا ۴XL عرضه شده است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=85661

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    اولین نگاه در آینه بعد از یک دهه به دنبال جراحی صورت ۵۶ ساعته

    ۱۳۹۶-۰۸-۲۵
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ماجرای انتخاب بازیگر نوجوان «متری شیش‌ونیم»

    ۱۳۹۸-۰۱-۱۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    سفر به چین به همراه تاجران بین المللی

    ۱۳۹۸-۰۱-۲۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ماجرای جالب فرار خواننده سرشناس از مدرسه

    ۱۳۹۶-۰۶-۳۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    آخرین خبرها از فیلمی با بازی پرویز پرستویی/ «لس آنجلس – تهران» در مرحله تدوین

    ۱۳۹۶-۰۷-۱۲
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    استقبال تهران از بهار با رویداد هنری «بهارستان»

    ۱۳۹۵-۱۱-۲۵
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تقدیر از همراه اول به پاس ارائه خدمات ویژه اربعین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۳
  • هویزه محور تأمین پایدار خوراک؛ از دهلران تا بندرامام

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۳
  • آغاز دومین پویش تأمین مالی جمعی شرکت «ستاره نادی» در سکوی آی‌بی‌کراد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۳
  • امضای تفاهم‌نامه بانك صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۳
  • دومین همایش هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی برگزار می شود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است