تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • میزگرد تخصصی صنعت مس؛ بررسی آینده بازار و نوآوری‌های سبز با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت مس و کارشناسان

  • بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از نمایشگاه فلزات آهنی و غیرآهنی

  • رونمایی ال‌جی از نسل جدید یخچال‌های کم‌مصرف و بهینه از نظر فضا در نمایشگاه IFA 2025 

  • معامله ۲۳۷۸ کیلوگرم شمش طلا و عبور ارزش معاملات از ۲۳.۶ همت؛ رکورد طلایی و تاریخی بورس کالا در مردادماه شکست

  • کسب رتبه نخست پست بانک ایران در فروش ارز اربعین با تامین ۶۰ درصد ارز مورد نیاز زائران

  • در نشست مشترک وزارت ارتباطات، معاونت علمی و پست‌بانک ایران آخرین وضعیت تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان بررسی شد

  • پایان خدمت رسانی بانک پارسیان به زائران اربعین حسینی و آغاز میزبانی زائران حرم مطهر رضوی

  • اعلام لیست شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روز شنبه اول شهریورماه در استان تهران

  • سالاری در نشست هم‌اندیشی با کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور تشریح کرد: زمان پرداخت معوقه بازنشستگان/ به دلیل شرایط خاص کشور پرداخت معوقات غیرممکن بود

  • در جلسه پایش مصوبات استان های یزد و کرمان مطرح شد؛ آقاجانلو: بسته های سرمایه گذاری اکتشافی استان کرمان به سرعت فراخوان شود

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›چرا مردم فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای را انتخاب می‌ کنند؟

چرا مردم فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای را انتخاب می‌ کنند؟

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۱۰-۱۲

افزایش قابل توجه میزان استقبال اقشار مختلف مردم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرید از آنها باعث شده راه اندازی شعبات جدید و گسترش پوشش آنها در نقاط مختلف کشور به یکی از اولویت‌های اصلی فعالان این بخش تبدیل شود.
به گزارش تریتانیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، تغییر عادت خرید از فروشگاه‌های کوچک محلی به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، فرایندی است که از چند سال قبل در اقتصاد ایران آغاز شده و به نظر می‌رسد این فرایند در سال‌های آینده حرف‌های بیشتری برای زدن داشته باشد.

با وجود آنکه هیچ برنامه ریزی کلانی برای تغییر رویه در عادت‌های اجتماعی خرید کردن اجرایی نشده، علت این تغییر رویکرد در جامعه را باید به امتیازها و مزیت‌هایی ارتباط داد که خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اقشار مختلف جامعه به وجود آورده است. موضوعی که خود را در بررسی تجربیات شخصی افراد در خرید از این فروشگاه‌ها نیز نشان می‌دهد.

یکی از مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گفت و گو با اقتصاد آنلاین علت تغییر رویکرد خود را در تنوع محصولات این فروشگاه‌ها می‌داند. او می‌گوید: هرچند خرید از فروشگاه‌های کوچک محلی یک عادت قدیمی بوده اما با آشنایی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای، امکان تامین تمام نیازها وجود داشت. مثلا وقتی به یک فروشگاه کوچک مراجعه می‌کنی، شاید از هر محصول و کالا تنها یک مدل داشته باشد اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تنوع کالا بالاست و با توجه به فضایی که محصولات در آن عرضه می‌شود، امکان بررسی و مقایسه محصولات خرید بهترین گزینه وجود دارد. به همین دلیل ترجیح می‌دهم در هفته یک بار به یکی از این فروشگاه‌ها مراجعه کنم و تمام نیازهای هفتگی را به شکل یک جا بخرم.

امکان خرید تمام نیازهای روزانه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، موضوع دیگری است که برای مشتریان آنها اهمیت فراوانی دارد. یکی از این مشتری‌ها می‌گوید: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، طیف گسترده‌ای از کالاها را عرضه می‌کنند. در بعضی از آنها از گوشت و مرغ گرفته تا برخی میوه‌ها عرضه می‌شود. به همین دلیل خرید از آنها یک صرفه جویی مطلوب در وقت نیز به وجود می‌آورد زیرا به جای اینکه برای خرید چند قلم کالا، مجبور به حضور در چند مغازه شوی، امکان خرید همه آنها از یک مغازه وجود دارد و این موضوعی برای شاغلان اهمیت زیادی دارد.

تضمین کیفیت محصولات ارائه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عامل دیگری است که برای مشتریانشان اهمیت زیادی دارد. یکی از مشتریان این فروشگاه‌ها از تجربه شخصی خود در این زمینه می‌گوید: وقتی یکی از خریدهایی که داشتم فاسد شده بود، آن را به فروشگاه برگرداندم و مسئول شعبه، کالایی جایگزین با کیفیت مناسب برگرداند. در این فروشگاه‌ها، کالاها معمولا از برندهای مشهور و با کیفیت مشخص عرضه می‌شوند و خرید از آنها هم این اطمینان خاطر را می‌دهد که کالا از نظر کیفی قابل قبول است و هم در صورتی که مشکلی برایش به وجود بیاید امکان تعویض آن وجود دارد.

ارائه تخفیف‌های گروهی نیز یکی دیگر از انگیزه‌هایی است که مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به سمت استفاده از آنها سوق داده است. یکی از مشتریان در این رابطه می‌گوید: اگر تنها بر روی یک یا دو کالا حساب کنیم، خرید از مغازه‌های کوچک با فروشگاه‌های زنجیره‌ای تفاوت چندانی ندارد اما وقتی تمام مایحتاج خانه را از فروشگاه‌هایی که بر روی کالاهای مختلف تخفیف می‌دهند بخریم، رقم قابل قبولی می‌شود که امکان خرید بیشتر با قیمت پایین‌تر را فراهم می‌کند. برای کارمندها یا گروه‌هایی از جامعه که هزینه‌های ماهانه خود را به شکل جزئی محاسبه می‌کنند، این خریدهای با تخفیف می‌تواند جنبه مثبتی داشته باشد.

هرچند هنوز عمر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اقتصاد ایران طولانی نیست و به نظر می‌رسد راهی دراز تا جا افتادن آنها به عنوان گزینه نخست خرید برای مردم باقی مانده اما به نظر می‌رسد امتیازهای مختلفی که خرید از این مجموعه‌ها برای مشتریان به وجود آورده، شانس آنها برای گرفتن سهمی بیشتری از بازار را افزایش داده است. در کنار آن امکان جذب واحدهای صنفی محلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میزان دسترسی مردم در محلات مختلف شهر به این فروشگاه‌ها را نیز افزایش داده است، موضوعی که می‌تواند چهره شهرها در سال‌های آینده تغییر دهد.

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=138651
تگ ها ارائه تخفیف‌های گروهیاقتصاد ایرانتریتا نیوزخرید کردنفروشگاهفروشگاه های زنجیره ایمایحتاج خانه

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    پست بانک ایران دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻧﺤﻮه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﭘﻮﻟﺸﻮﯾﯽ و ﺗاﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﻢ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎﻧﮑﯽ را ابلاغ ...

    ۱۴۰۰-۱۲-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی در پایانه های امیر کبیر و شرق اصفهان

    ۱۴۰۳-۱۲-۰۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پرداخت ۱۰ نوع تسهیلات در بانک آینده به ۱۷۰٫۰۰۰ متقاضی

    ۱۴۰۰-۱۲-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    قابل توجه بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی؛ سازمان تامین اجتماعی بابت ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان هیچگونه ...

    ۱۴۰۰-۰۷-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    قرعه‌کشی حساب‌های قر‌ض‌الحسنه بانک گردشگری انجام شد

    ۱۴۰۳-۰۷-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ۶۸ درصد جمعیت استان مرکزی از خدمات تامین اجتماعی برخوردارند

    ۱۳۹۹-۱۰-۱۳
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • میزگرد تخصصی صنعت مس؛ بررسی آینده بازار و نوآوری‌های سبز با حضور مدیرعامل و معاونان ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از نمایشگاه فلزات آهنی و غیرآهنی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • رونمایی ال‌جی از نسل جدید یخچال‌های کم‌مصرف و بهینه از نظر فضا در نمایشگاه IFA ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • معامله ۲۳۷۸ کیلوگرم شمش طلا و عبور ارزش معاملات از ۲۳.۶ همت؛ رکورد طلایی و ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • کسب رتبه نخست پست بانک ایران در فروش ارز اربعین با تامین ۶۰ درصد ارز ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است