نکاتی در مورد آداب و معاشرت برای استفاده از تلفن در محل کار
پایگاه خبری تریتا نیوز ، چه کسی راحتی تلفن همراه را دوست ندارد؟ خانواده و دوستانتان هر زمان و به هر دلیلی می توانند با شما تماس بگیرند ، فارغ از اینکه کجا باشید … حتی در محل کار گرچه این قابلیت دستیابی ممکن است راهی عالی برای برقراری ارتباط با عزیزانتان در طول روز باشد ، ثابت شدن روی تلفن شما را از انجام کار منحرف می کند و ممکن است رئیس یا همکاران شما را آزار دهد. با فرض اینکه کارفرمای شما قانونی مبنی بر منع استفاده از تلفن همراه در محل کار ندارد ، در اینجا چند قانون وجود دارد:
تلفن خود را کنار بگذارید
استفاده بیش از حد از تلفن همراه در محل کار می تواند در بهره وری اختلال ایجاد کند. حتی اگر کارفرمای شما استفاده از آنها را ممنوع نکند ، بهتر است خود را محدود کنید. با نگه داشتن تلفن خود در کشوی میز و فقط گاهی اوقات چک کردن آن ، از وسوسه خودداری کنید تا مطمئن شوید هیچ تماس مهمی را از دست نداده اید.
زنگ خود را خاموش کنید
زنگ خود را ساکت کنید. اگر اعضای خانواده معمولاً در طول روز کاری مجبور به تماس هستند ، تلفن خود را روی لرزش تنظیم کرده و در جیب خود قرار دهید. شما می دانید که کسی در حال تماس یا پیام کوتاه است و می تواند بصورت پنهانی تماس را بگیرد یا به یک متن پاسخ دهد. همکاران شما هر زمان که تلفن شما زنگ می خورد یا زنگ می زند ، مزاحم نخواهند شد و از همه مهمتر ، رئیس شما نمی فهمد که در محل کار چند تماس می گیرید.
متناوباً ، یک ساعت هوشمند بخرید و از آن بخواهید شما را از تماس ها و پیام های ورودی آگاه کند. برخی از ردیاب های فعالیت را می توان تنظیم کرد که با تلفن های همراه نیز کار کنند.
از تلفن همراه خود فقط برای تماس های مهم استفاده کنید
آیا باید هنگام کار با دوست ، مادر یا افراد مهم دیگری چت کنید؟ آن مکالمات گاه به گاه را برای رانندگی در خانه (البته بدون هندزفری) یا زمان استراحت ذخیره کنید. تماس های بسیار کمی وجود دارد که نمی تواند صبر کند.
به هرکسی که احتمالاً تماس می گیرد در مورد هر چیز کوچکی اطلاع دهید که قادر به پاسخگویی تلفنی نخواهید بود.
به پیام صوتی اجازه دهید تماس های شما را بگیرد
به جای پاسخ فوری به تماس ها ، تلفن خود را طوری تنظیم کنید که همه آنها به پست صوتی بروند. پیام های خود را مرتباً بررسی کنید و بر اساس فوریت آنها پاسخ دهید.
توجه به این نکته مهم است که وقتی کسی روی شما حساب می کند تا بلافاصله به موارد اضطراری پاسخ دهید ، مثلاً اگر مراقب اصلی او هستید با این حال ، این یک روش موثر برای مقابله با تماس های غیر فوری است که نیازی به توجه فوری شما ندارند.
برای برقراری تماس های تلفنی یک مکان خصوصی پیدا کنید
اگرچه برقراری تماس شخصی در هنگام استراحت خوب است ، اما یک مکان خصوصی برای انجام آن پیدا کنید. مکانی را پیدا کنید که دیگران – کسانی که مشغول کار هستند یا در تعطیلات هستند- مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود. اطمینان حاصل کنید که هیچ کس نمی تواند مکالمه شما را بشنود ، خصوصاً اگر در مورد مسائل شخصی بحث می کنید.
در جلسات به تلفن خود نگاه نکنید مگر اینکه ..
علاوه بر استفاده از تلفن های همراه برای مکالمه یا پیام کوتاه ، آنها به یک ابزار کار اساسی تبدیل شده اند. با توجه به این نکته ، این قانون باید عبارت “از تلفن خود در جلسات استفاده نکنید مگر اینکه برای چیزی مربوط به جلسه باشد استفاده کنید” در صورت لزوم از برنامه های خود استفاده کنید – به عنوان مثال ، برای افزودن موارد به تقویم یا یادداشت برداری.
با این حال ، در حالی که در یک جلسه نشسته اید ، پیام کوتاه ندهید ، خبرهای خبری شبکه های اجتماعی خود را بررسی نکنید ، بازی نکنید. انجام هر کار دیگری نشانه واضحی برای رئیس شما خواهد بود که نشان می دهد ذهن شما کاملاً درگیر مشاغل فعلی نیست.