تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • امکان ثبت‌نام در طرح فروش خودرو برقی محصولات سایپا با ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون

  • تجلیل مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از همسر شهید علی صمدزاده

  • پیاده‌روی خانوادگی کارکنان بیمه آسیا با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره برگزار شد

  • عملکرد مثبت بانک ایران ‌زمین در پرداخت تسهیلات تکلیفی از ابتدای سال ۱۴۰۴

  • تلخ و شیرینِ زنانی پرانرژی در کمدی “دو روز دیرتر ” 

  • معاون وزیر نفت در بازدید از پتروشیمی بندرامام: پتروشیمی بندر امام، یکی از بازیگران اصلی کاهش اتلاف انرژی در کشور است/ در طرح تحولی بندرامام نوین، واحدهای قدیمی با فناوری‌های جدید جایگزین می‌شوند

  • رئیس فراکسیون نظارت بر نفت، گاز و پتروشیمی: پروژه‌های جدید بندرامام روند مناسبی دارند/ مدیرعامل پتروشیمی بندرامام: در مسیر هوشمندسازی و توسعه انرژی‌های پاک حرکت می‌کنیم

  • در نشست بررسی چالش‌ها و مسائل پتروشیمی اروند مطرح شد؛ همگرایی دولت و مجلس برای بهبود فضای کسب و کار در صنعت پتروشیمی

  • محمد شریعتمداری خبر داد؛اعلام آمادگی بیش از ۲۸۷ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در پتروفن ۱۴۰۴/ پتروفن بازوی نوآوری صنعت پتروشیمی می‌شود

  • هم‌ افزایی موسسه اعتباری ملل و استانداری خراسان رضوی؛ آغاز دور جدیدی از همکاری‌های استراتژیک

واریته
صفحه اصلی›واریته›مهمانداران از کدام رفتارهای مسافران متنفرند؟

مهمانداران از کدام رفتارهای مسافران متنفرند؟

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۵-۱۴

مهمانداران خدمتکار شما نیستند. آن‌ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید درباره هواپیما، پرواز و به طور کلی درباره اوضاع و شرایط می‌دانند. درست است که مهمانداران برای سرویس‌دهی به مسافران آن‌جا هستند، اما تعریف شغلی‌شان خیلی گسترده‌تر از این‌ها است. نگرانی اولیه‌ی خلبانان و خدمه ایمنی، پرواز و مسافران است. بنابراین، یک مهماندار باید بتواند در مواقع لزوم CPR، کمک‌های اولیه، اطفای حریق در پرواز، عملیات فرود اضطراری و امنیت پرواز را مدیریت کند. همان‌طور که می‌بینید شغل مهمانداری آن‌قدرها هم ساده نیست، در واقع وظایف متعددی بر دوش یک مهماندار است و خدمات‌رسانی به مسافران تنها بخش کوچکی از آن است.

خدمه ممکن است گاهی از دست مسافران خسته و کلافه شوند، اما چند مورد خاص است که می‌تواند واقعا آن‌ها را عصبانی کند. در ادامه درباره چند نمونه از این موقعیت‌ها را از زبان یک مهماندار به‌ نام لیا ولپ (Lia Volpe) می‌خوانید:

۱. حرکات کششی در مکان نامناسب

مهماندار

صندلی استاندارد هواپیما چندان راحت طراحی نشده است و اغلب مسافران باید چندین ساعت پرواز را روی این صندلی‌های کوچک تحمل کنند، اما خواهش ما مهمانداران این است که لطفا فضای آشپزخانه هواپیما را با خانه خود اشتباه نگیرید، آن‌جا جای کش و قوس دادن و انجام حرکات کششی نیست. تمام تلاش ما این است که در هر پرواز بهترین سرویس را به ۱۰۰ مسافر یا بیشتر ارائه دهیم. اما جای حرکات ورزشی کف آشپزخانه هواپبما نیست. من مسافرانی داشتم که کف راهرو سعی در انجام حرکات کششی داشتند و سرشان با زمین در تماس بود. فقط اگر می‌دانستند چه‌قدر راهرو می‌تواند آلوده باشد، هیچ وقت دست به این کار نمی‌زدند.

۲. پر بودن محفظه‌ بالای سر مسافران

مهماندار

خدمه پرواز هر زمان که یک مسافر با بدجنسی به سمت آن‌ها می‌آید و قصد توهین دارند متوجه می‌شوند چه خبر است. به عنوان مثال، ممکن است در یک پرواز محفظه‌ مخصوص بالای سر مسافران به سرعت پر شود و برای جاگذاری بار مسافرانی که در آخر سوار می‌شوند مشکل پیش بیاید. ولپ می گوید: وقتی مسافری با عصبانیت و بدخلقی بار خود را به سمت ما می‌گیرد و با گستاخی می‌گوید این وظیفه شما است، اصلا خوشایند نیست.

۳. تماس بدنی

مهماندار

اغلب مهمانداران به هیچ وجه خوش‌شان نمی‌آید زمانی که در حال عبور از راهرو هواپیما هستند و درخواست چیزی از آن‌ها دارید روی شانه‌شان بزنید یا به نحوی با آن‌ها تماس بدنی داشته باشید. ما شنوایی بسیار خوبی داریم؛ بنابراین اگر تنها ما را صدا کنید، می‌توانیم راحت‌تر به خواسته شما رسیدگی کنیم.

۴. خاموش نکردن وسایل الکترونیکی

مهماندار

متوجه هستیم که ممکن است تماس‌های تلفنی مهمی داشته باشید، اما زمانی که به شما می‌گویند تمام لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنید، تماس‌های تلفنی را قطع کنید و تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید، لزوما باید این کار را انجام دهید. زمانی که برای بررسی نهایی از راهرو عبور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سعی در مخفی کردن تلفن خود دارید. این مسئله به خصوص برای مسافران ردیف خروجی مهم‌تر هم است؛ هواپیما تا زمانی که از خاموش بودن وسایل الکترونیکی آن‌ها اطمینان نداشته باشد نمی‌تواند پرواز کند. من یک بار مجبور شدم به خاطر مکالمه یک مسافر ۵ دقیقه صبر کنم تا تمام شود و سپس اعلام بریفینگ کنم (این اعلامیه در هر پرواز قبل از اینکه درب اصلی کابین بسته شود انجام می‌شود).

۵. قرار دادن زباله در جیب صندلی

پرواز

مهمانداران معمولا چندین بار برای جمع‌آوری زباله اقدام می‌کنند. بنابراین وقتی متوجه می‌شویم که زباله‌ای در جیب صندلی گذاشته شده است، بسیار عصبانی می شویم. آدامس، پوست موز، دستمال مرطوب و چیزهایی که جای آن‌ها در جیب صندلی نیست، بیشتر باعث ناراحتی و عصبانیت ما می‌شوند.

۶. فشردن نابجا دکمه مهماندار

مهماندار

لطفا برای فشردن دکمه مهماندار عجله نکنید. مگر آنکه نیاز به کمک فوری داشته باشید یا مسئله مهمی پیش آمده باشد. سوالاتی مانند «کی پرواز می کنیم؟»، «هوا چه‌طور است؟»، «پرواز چه‌قدر طول می‌کشد؟» دلایل قانع‌کننده‌ای برای فشار دادن دکمه مهماندار نیستند.

۷. تاخیر هواپیما و عصبانیت مسافران

پرواز

به عنوان مهماندار بسیار متاسف می‌شویم وقتی در پرواز تاخیر پیش می‌آید، اما لطفا ما را مقصر ندانید. ما هیچ کنترلی روی شرایط آب‌وهوایی یا ایرادات فنی نداریم، پس توهین به ما یا عصبانی بودن از ما چیزی را حل نمی‌کند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=22644

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    مسعود آب پرور از «قتل آنلاین» می گوید

    ۱۳۹۶-۱۲-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    توضیح کارگردان «آباجان» درباره یک شبهه

    ۱۳۹۶-۰۱-۱۵
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان تمدید شد

    ۱۳۹۵-۱۲-۰۵
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    قدیمی ترین فرودگاه های دنیا کجا قرار دارند؟

    ۱۳۹۸-۰۴-۱۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    آن هاتاوی: به کارگردان‌های زن باور نداشتم!

    ۱۳۹۶-۰۲-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    اجرای زن آوازه‌خوان آمریکایی در ۹۰ کیلومتری مکّه

    ۱۳۹۸-۰۴-۱۴
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • امکان ثبت‌نام در طرح فروش خودرو برقی محصولات سایپا با ارائه حساب وکالتی بانک توسعه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • تجلیل مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از همسر شهید علی صمدزاده

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • پیاده‌روی خانوادگی کارکنان بیمه آسیا با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره برگزار شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • بانک ایران زمین

    عملکرد مثبت بانک ایران ‌زمین در پرداخت تسهیلات تکلیفی از ابتدای سال ۱۴۰۴

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • تلخ و شیرینِ زنانی پرانرژی در کمدی “دو روز دیرتر ” 

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است