تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • میزگرد تخصصی صنعت مس؛ بررسی آینده بازار و نوآوری‌های سبز با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت مس و کارشناسان

  • بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از نمایشگاه فلزات آهنی و غیرآهنی

  • رونمایی ال‌جی از نسل جدید یخچال‌های کم‌مصرف و بهینه از نظر فضا در نمایشگاه IFA 2025 

  • معامله ۲۳۷۸ کیلوگرم شمش طلا و عبور ارزش معاملات از ۲۳.۶ همت؛ رکورد طلایی و تاریخی بورس کالا در مردادماه شکست

  • کسب رتبه نخست پست بانک ایران در فروش ارز اربعین با تامین ۶۰ درصد ارز مورد نیاز زائران

  • در نشست مشترک وزارت ارتباطات، معاونت علمی و پست‌بانک ایران آخرین وضعیت تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان بررسی شد

  • پایان خدمت رسانی بانک پارسیان به زائران اربعین حسینی و آغاز میزبانی زائران حرم مطهر رضوی

  • اعلام لیست شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روز شنبه اول شهریورماه در استان تهران

  • سالاری در نشست هم‌اندیشی با کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور تشریح کرد: زمان پرداخت معوقه بازنشستگان/ به دلیل شرایط خاص کشور پرداخت معوقات غیرممکن بود

  • در جلسه پایش مصوبات استان های یزد و کرمان مطرح شد؛ آقاجانلو: بسته های سرمایه گذاری اکتشافی استان کرمان به سرعت فراخوان شود

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›فروشگاه های زنجیره ای؛ نظام کارآمد و نوین توزیع

فروشگاه های زنجیره ای؛ نظام کارآمد و نوین توزیع

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۱۲-۰۱

تریتا نیوز ،سابقه فروشگاه های زنجیره ای به سال ۱۳۴۰ و برادران اخوان کاشانی و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ ایران بر می گردد و پس از آن فروشگاه های دیگری بوجود آمدند؛ فروشگاه هایی که ادعا می کنند هدفشان ارائه کالاهای ارزان قیمت و رفع نیازهای مردمی و رفاه حال مشتریان است.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از  پرشن خودرو، تداوم روند شهرنشینی و مدرن شدن سبک زندگی شهروندان منجر به تداوم افتتاح فروشگاه های بزرگ در سطح جامعه و افزایش اقبال مشتریان به این نوع فروشگاه های زنجیره ای شده است که می کوشند با تکیه بر مزیت های رقابتی خود، تجربه های جدید از خرید با صرفه را به مشتریان ارائه دهند.

شرایط اقتصادی کنونی کشور و رکود اقتصادی موجود، مشتریان را نسبت به مسائل مربوط به قیمت کالاها و خدمات حساس تر کرده است؛ به گونه ای که خریداران انتظار دارند محصولات را با قیمت مناسبی خریداری کرده و میان ارزش کالا با قیمت آن تناسب وجود داشته و از تخفیفات مناسبی نیز بهره ببرند.

فروشگاه های زنجیره ای در مقایسه با واحدهای توزیع سنتی و خرده فروشی ها دارای ویژگی هایی هستند که موجب تمایز آن ها از یکدیگر می شود و از این رو اقبال بیشتری در تعدیل قیمت کالاها خواهند داشت. از آنجا که فروشگاه های زنجیره ای از شعب متعدد تشکیل می شوند به طور معمول در تمام واحدهایش کالاهای تجاری یکسانی می فروشند.

از سوی دیگر خرید فروشگاه ها در حجم و مقیاس بالایی است، لذا می تواند در مقایسه با خرده فروشی های کوچک، کالاها را با قیمت مناسب تر به فروش رسانند. استراتژی فروشگاه های زنجیره ای موجب می شود به گونه ای با تولیدکنندگان و عمده فروشی ها مذاکره و معامله کنند تا کالاها با قیمت های مناسب و حداقل زمان ممکن در شعب مختلف این واحدها توزیع و عرضه شود. فروشگاه های زنجیره ای به واسطه حجم فروش بالایی که دارند با سرعت و سهولت بیشتری می توانند از بانک ها و سایر موسسات اعتبار دهنده، وام و تسهیلات دریافت کنند که این مسئله نیز در تعدیل قیمت ها که خواسته مشتریان است، بی تاثیر نخواهد بود.

همان طور که گفته شد از لحاظ اقتصاد مارکتینگ(بازاریابی)، خریدهای کلان دارای تخفیف های ویژه و در نتیجه ریزش قیمت ها است؛ با این مکانیزم که کارخانه های تولیدی درصدی تخفیف را برای خریداران عمده در نظر می گیرند تا فروشنده نیز بتواند علاوه بر سود خود به مشتریانش نیز تخفیف هایی ارایه کند.

کانال های توزیع در فروشگاه های زنجیره ای وظیفه انتقال محصول از تولیدکننده به محل خرید مشتری را برعهده دارد. به عبارت دیگر مهمترین وظیفه مدیریت توزیع این است که کالا را در زمان و مکان مناسب در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد. فروشگاه های زنجیره ای در خریدهای خود از تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالا، بدون واسطه با آنها ارتباط برقرار کرده و از آنها خرید می کنند، بنابراین حذف واسطه ها منجر به کوتاه شدن زنجیره تامین و در نتیجه کاهش ملموس قیمت در جهت رضایت مشتریان می شود.

اما در این میان همیشه شائبه هایی چون قیمت های غیرواقعی، تخفیفات ظاهری و ابهام در وزن برخی کالاها گفته و شنیده می شود که البته با روشنگری اذهان عمومی و بررسی اجرای درست اصول مارکتینگ در کشور و برخورد جدی با تخلفات احتمالی به راحتی می توان مسیر مخدوش شدن فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ را سد کرد و تحول از فروش سنتی به مدرن را با شکست مواجه نساخت.

فروشگاه های زنجیره ای به عنوان نظام کارآمد و نوین توزیع از امکانات و توانایی بالاتری برای ارایه تخفیفات دوره ای یا همیشگی و همچنین عرضه مستمر کالا با قیمت های پایین تر و منطقی تر به مشتریان برخوردارند تا ازاین طریق ضمن افزایش رفاه مصرف کنندگان، رضایت بیشتر آنها را فراهم آورند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=141445
تگ ها تریتا نیوزخدماتفروشگاه زنجیره ایکالا

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    مدیر عامل بانک سینا در سفر به استان گیلان مطرح کرد: تسهیل فرایند خدمات رسانی به بنگاه های اقتصادی و ...

    ۱۴۰۰-۰۸-۰۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نوآوری در نگهداری مواد غذایی با جدیدترین یخچال Signature Kitchen Suite ال‌جی

    ۱۴۰۰-۱۱-۲۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پایان پنج سال انتظار : راه اندازی خطوط تولید سیگارت اسلیم و نانو در مجتمع های تولیدی تهران و ارومیه

    ۱۴۰۰-۰۸-۰۹
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    آغاز فصل جدید ارائه کارت اعتباری بانک ملی ایران

    ۱۳۹۸-۰۸-۱۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ادای احترام مدیرعامل بانک ملی ایران به مقام شامخ شهدای اصفهان

    ۱۴۰۳-۰۸-۰۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید وزیر راه و مدیرعامل بانک مسکن از پروژه های نهضت ملی پردیس

    ۱۴۰۳-۰۸-۲۵
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • میزگرد تخصصی صنعت مس؛ بررسی آینده بازار و نوآوری‌های سبز با حضور مدیرعامل و معاونان ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از نمایشگاه فلزات آهنی و غیرآهنی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • رونمایی ال‌جی از نسل جدید یخچال‌های کم‌مصرف و بهینه از نظر فضا در نمایشگاه IFA ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • معامله ۲۳۷۸ کیلوگرم شمش طلا و عبور ارزش معاملات از ۲۳.۶ همت؛ رکورد طلایی و ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • کسب رتبه نخست پست بانک ایران در فروش ارز اربعین با تامین ۶۰ درصد ارز ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است