تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • استقبال بازار سرمایه از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج‌فارس

  • آقاجانلو: شرکت های معدنی و صنایع معدنی، برای دوران پس از تحریم آماده شوند

  • آقاجانلو: پروژه های “ومعادن” برحسب شاخص ها و ناترازی ها اولویت بندی شوند/ سعدمحمدی: شناسایی ۳۹۸ میلیون تن ذخیره ماده معدنی حاصل از اکتشافات صبانور

  • روابط عمومی، چراغ روشن مسیر سازمان و حلقه اتصال مؤثر با ذی‌نفعان است

  • از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ اعلام شد: ساعت کاری سامانه چکاوک بانک آینده در روزهای پنج‌شنبه

  • بهره‌برداری از مرکز MRI و بخش اکو تخصصی قلب در بیمارستان بانک ملی ایران

  • عرضه ۲۵۵ هزار تن محصول در بورس کالا

  • كار اصلی روابط عمومی‌ها ارائه تصویری واقع‌بینانه از سازمان خود به افكار عمومی است

  • رسیدگی به خسارت خودروها در حادثه بندر شهید رجایی

  • روایت نقش‌آفرینی در کنار صندوق توسعه ملی

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›صدای پای بانکداری دیجیتال در راهروهای بانک ایران زمین

صدای پای بانکداری دیجیتال در راهروهای بانک ایران زمین

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۱۱-۱۹

تریتا نیوز ، هر فرد با توجه به نیازهای روزانه خود، تعریف خاصی از بانکداری دیجیتال دارد و همواره به دنبال تسهیل خدمات است.
هرچه زمان پیش می‌رود تکنولوژی پیشرفته‌تر و حضور خدمات دیجیتال بیشتر از قبل حس می‌شود.
کافیست همین امروز را با ۱۵ سال گذشته مقایسه کنید؛ در خیابان‌ها به ندرت دستگاه خودپرداز پیدا می‌شد، اپلیکیشن های پرداخت وجود نداشتند و برای انتقال ساده پول ساعت‌ها و فقط در شعب بانک تلف می‌گردید.
به مرور تکنولوژی جای خود را در دنیا پیدا کرد و مردم نیز به دلیل سهولت انجام امورات روزانه به سراغ آنها رفتند.
صنعت بانکداری به طرز شگفت‌انگیزی طی سال‌های گذشته تغییر کرده است. در حالی که مشتریان همچنان به روش‌های سنتی از بانک‌ها خدمات می‌گیرند، اما اغلب مشتریان ترجیح می‌دهند خدمات مالی خود را به صورت آنلاین انجام دهند، اینجاست که نقش بانکداری دیجیتال پررنگ‌تر می‌شود.
در کنار این موضوع، بانکداری در شعبه نیز همچنان به عنوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از بانکداری در جریان است اما مزایای بانکداری دیجیتال به قدری وسوسه کننده است که اغلب بانک‌های بزرگ جهان در حال تبدیل کردن ۵۰ درصد شعب خود به شعب دیجیتال هستند.
با شرح یک مثال موضوع را شفاف می‌کنیم. در فضای مجازی نسبت به ۶ سال گذشته، وی‌چت، وایبر و لاین جای خود را به اینستاگرام، تلگرام و واتساپ دادند و دلیل آن خدمات دهی بهتر این اپلیکیشن‌ها و تنوع خدمات‌دهی آنها بود.
این موضوع به طور واضح تفاوت بانکداری سنتی و دیجیتال را شرح می‌دهد.
نیاز به توضیح نیست که بانک‌های سنتی، خدمات افتتاح حساب فراهم می‌کنند و همچنین نخستین نهادهایی بودند که سرویس‌های مالی ارائه می‌کردند. خدماتی مانند سپرده بانکی، ارائه وام، انتقال پول، پرداخت قبض و موارد مشابه دیگر. با این حال، بانکداری در این مدل وابسته به مکان و زمان است و ضروری بود که افراد برای دریافت خدمات مورد نظر خود و همچنین انجام حتی یک تراکنش به شعبه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:
جلسه ماهانه روسای شعب بانک ایران زمین منطقه مازندران
نئو بانک ایران زمین نوعی دیجیتال مارکتینگ در توسعه خدمات
نشانه های مثبت در بانک ایران زمین
با توسعه اینترنت و فضای سایبری، اغلب بانک‌های دارای شعب فیزیکی نیز گزینه‌هایی چون بانکداری آنلاین و یا اینترنت بانک را ارائه می‌دهند که مشتریان قادر هستند با استفاده از آنها به اطلاعات حساب خود به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنند و یا به صورت آنلاین تراکنش داشته باشند.
مزایای بانکداری دیجیتال

۱. ارائه خدمات بانکی بدون توجه به زمان و مکان
۲. تجزیه و تحلیل مشتری بصورت متمرکز و شخصی سازی شده
۳. اساس کار بانکداری دیجیتال مشتری محوری است
۴. سرعت در ارائه خدمات بانکی
5. صرفه جویی در هزینه هم برای مشتری و هم برای بانک
6. به‌روز بودن تکنولوژی نسبت به نیاز مشتری
7. شخصی‌سازی اپلیکیشن‌های بانکی باتوجه به نیاز مشتری
8. انطباق‌پذیری سریع با قوانین و ارائه محصوات جدید
9. تسهیلا خدمات‌دهی به مشتریان
10. کاهش زمان خدمات‌دهی به مشتریان

موارد فوق تنها گوشه‌ای از مزایای بانکداری دیجیتال است، و اکثر این مزایا شامل حال مشریان بانک‌هایی است که در مسیر دیجیتال‌سازی گام برداشته‌اند.
بانک‌های دیجیتالی با شفاف‌سازی فعالیت‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها، ساده‌سازی مدل کسب و کار و ارائه خدمات بانکی ارزان قیمت‌تر نسبت به بانک‌های بزرگتر توانسته‌اند با ایجاد مزیت رقابتی بیشتر، بسیاری از مشتریان را به سوی خود جذب کنند.
این موضوع برای بانک‌های بزرگ تبدیل به یک چالش شده است، به طوری که بانک های برتر جهان در تلاش اند با دیجیتالی کردن خدمات بانکی بتوانند نیازهای حال حاضر مشتریان را پاسخگو باشند.
نکته بسیار مهم در بانکداری دیجیتالی این است که منظور از بانکداری دیجیتالی استفاده از بستر فناوری اطلاعات برای دسترسی ساده‌تر افراد به برخی از خدمات بانکی نیست، بلکه هدف این است که بسیاری از خدمات بانک و پرداخت الکترونیکی مانند احراز هویت، افتتاح حساب بانکی جدید، گرفتن وام، مدیریت مالی و غیره در بستر تلفن همراه به مشتریان عرضه شود.
بانک های دیجیتالی تلاش می کنند با استفاده از زیر ساخت تلفن همراه و با اخذ مجوزهای مربوطه، اغلب خدمات بانکی را به صورت ارزان و بر پایه مدل های درآمدی متفاوت عرضه کنند.
در ادامه به توضیح بیشتر مزایای بانکداری دیجیتال می‌پردازیم.

یکی از مزایای مهم بانکداری الکترونیک “افتتاح حساب آسان” است. افتتاح حساب و مدیریت حساب بانکی در بانکداری الکترونیک به سهولت امکانپذیر است.

“راحت و کاربردی بودن” مزیت بعدی در با بانکداری اینترنتی است. در این نوع بانکداری به راحتی می‌توانید قبض پرداخت کنید، انتقال وجه انجام دهید و … .

امکان بررسی راحت گردش حساب و گزارش‌گیری آسان “گزارش تراکنش” را به سهولت ممکن می‌سازد.

از فواید دیگر بانکداری الکترونیک “صرفه جویی در زمان” است به‌گونه‌ای که بدون مراجعه حضوری و ایستادن در صف‌های طولانی به راحتی می‌توانید امور بانکی و مالی خود را انجام دهید.

در بانکداری الکترونیک بدون “محدودیت زمانی” ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته می‌توانید تمامی امور بانکی خود را انجام دهید.

“سریع و آسان بودن” از جمله مزایایی است که بسیاری از کاربران را به استفاده از بانکداری الکترونیک ترغیب می‌سازد. امکان مدیریت چند حساب بانکی به راحتی و بدون تاخیر در انجام عملیات‌ها در بانکداری الکترونیک به آسانی انجام می‌گیرد.

با امکان “کنترل حساب” در هر زمان و هر مکانی به راحتی می‌توانید گردش حساب، موجودی و موارد دیگر حساب بانکی خود را کنترل کنید.

در بانکداری الکترونیک به دلیل “خدمات بانکی گسترده” بانک‌ها به راحتی می‌توانند خدمات گسترده‎ای را به صورت اینترنتی و آنلاین به مشتریان خود ارائه دهند. این موضوع سبب افزایش رقابت بین بانک‌ها در بهبود کیفیت خدمات برای جذب مشتری می‌شود.

“امنیت” از دیگر فاکتورهای حائز اهمیت برای مشتریان در استفاده از بانکداری الکترونیک است. با تکنولوژی‌های پیشرفته امروزی امنیت بانکداری اینترنتی و مجازی تا حد خوبی تامین شده است.

“پشتیبانی” یکی از مواردی است که به دلیل استفاده غیرحضوری از خدمات بانکی در این نوع بانکداری بسیار ضروری تلقی می‌شود و برای بهره‌گیری از این امکان می‌توان از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین و سایر راه‌های ارتباطی ارائه شده استفاده کرد

.یکی از بانک‌های خصوصی که تمام توان خود را برای پیشتازی در عرصه بانکداری دیجیتال قرارداده است بانک ایران زمین است. بانک ایران‌زمین که ۱۴۰۰ را سال تولد خود در کسوت بانک تمام دیجیتالی اعلام کرده بود، تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ را برای این تولد دوباره در قالب طرح ۵۱۰ برگزیده است که بر این اساس بانک ایران‌زمین نخستین بانک تمام دیجیتالی کشور خواهد شد. وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری، تمرکز آن بر نیازهای مشتری و داده‌محور بودن آن است.
بانک ایران زمین با درک این واقعیت از حدود ۵ سال گذشته تاکنون همت و توجه اصلی خود را به سمت دیجیتالیزه کردن کلیه خدمات بانکی متمرکز ساخته و اکنون در سال ۱۴۰۰ شاهد به ثمر نشستن این تلاش و همت در لایه های مختلف ارائه خدمات از سوی این بانک هستیم.

بی شک تغییر نگرش ها ،رویکردها و حرکت به سمت برخورداری از مزیت های نسبی رقابت در دنیای رقابت داخلی و بین المللی اقتصادی، می تواند قدرت اثرگذاری در شبکه بانکی را نیز برای بانک ایران زمین تحت تاثیر قرار دهد. که البته بدون تردید وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری، تمرکز آن بر نیازهای مشتری و داده‌محور بودن آن در بانک ایران زمین خواهد بود.
در انتها باید گفت: بانکداری دیجیتالی با درک نیازهای مشتریان در زمینه پرداخت الکترونیکی توانسته است با روشی سریع و راحت این نیازها را برآورده سازد. پرداخت الکترونیکی خدمات بانکی در بستر تلفن همراه و به صورت آنلاین سبب شده بسیاری از بانک های سنتی با چالش بزرگی روبرو شوند. همین موضوع سبب شده تا سیاست ها و برنامه ریزی های بانک های سنتی نیز (با توجه به میزان منابع اولیه خود) حول محور تحول دیجیتالی متمرکز شوند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=140821
تگ ها بانک ایران زمینتریتا نیوزصدای پای بانکداری دیجیتال در راهروهای بانک ایران زمین

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    تجربه سطح جدیدی از خلاقیت و نوآوری با ساندبارهای ۲۰۲۲ ال‌جی

    ۱۴۰۰-۱۲-۱۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بانک سینا موفق به دریافت نشان برنز پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت منابع انسانی شد

    ۱۴۰۰-۱۱-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    رئیس فدراسیون تکواندوی کشور؛ بیمه تجارت نو حامی ورزشکاران و ورزش تکواندو در ایران

    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بخشنامه مهم رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد به مدیران بانک های دولتی

    ۱۴۰۰-۱۱-۱۱
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    آلودگی هوا در مقابل رژیم غذایی!

    ۱۴۰۳-۰۹-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    برگزاری مراسم قرعه کشی جشنواره “نیک آفرین” در ۲۰ مهر

    ۱۴۰۰-۰۷-۱۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • استقبال بازار سرمایه از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج‌فارس

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۹
  • آقاجانلو: شرکت های معدنی و صنایع معدنی، برای دوران پس از تحریم آماده شوند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۹
  • آقاجانلو: پروژه های “ومعادن” برحسب شاخص ها و ناترازی ها اولویت بندی شوند/ سعدمحمدی: شناسایی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۹
  • روابط عمومی، چراغ روشن مسیر سازمان و حلقه اتصال مؤثر با ذی‌نفعان است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۹
  • از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ اعلام شد: ساعت کاری سامانه چکاوک بانک آینده در روزهای پنج‌شنبه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۹
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است