توقف ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان دارنده سیمکارت با مالکیت غیر
تمام مشتریان بانک سامان که از سیمکارتهای با مالکیت غیر برای دریافت خدمات بانکی غیرحضوری استفاده میکنند، موظف به تملک و به نام زدن سیمکارتهای خود شدند.
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از سامان رسانه، بر اساس قوانین جدید، تمامی بانکهای کشور ازجمله بانک سامان، برای افزایش امنیت تراکنشهای برخط و همچنین کاهش موارد جعل و کلاهبرداری، ملزم به توقف ارائه سرویسهای بانکی برخط برای آن دسته از مشتریانی شدند که از سیمکارت با مالکیت غیر برای دریافت خدمات بانکی استفاده میکنند. ازاینرو، این دسته از مشتریان در آینده نزدیک هنگام دریافت خدمات برخط بانکی، نظیر انتقال وجه کارت به کارت، حساب به حساب، پایا، ساتنا، پرداخت قبوض و خرید شارژ و همچنین دریافت رمز یکبارمصرف و پیامک واریز و برداشت وجه با مشکل روبرو خواهند شد.
بر این اساس، بانکها موظف هستند که در هنگام انجام این تراکنشها نسبت به تطبیق کد ملی صاحب حساب با مشخصات صاحب سیمکارت از طریق سامانه شاهکار اقدام کنند و در صورت وجود مغایرت، ارائه خدمات غیر حضوری به این دست از مشتریان تا زمان اصلاح مشخصات هویتی سیمکارت متوقف خواهد شد.
لازم به ذکر است که این دسته از مشتریان باید در اولین فرصت با در دست داشتن مدارک هویتی خود به همراه مالک اصلی سیمکارت به یکی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت و یا مرکز ارائه سرویس تلفن همراه در سراسر کشور مراجعه و نسبت به تملک سیمکارت خود اقدام کنند.
همچنین اگر امکان تغییر مالکیت سیمکارت برای این دسته از مشتریان وجود ندارد، آنها میتوانند از طریق اپلیکیشن موبایلت بانک سامان و همچنین مراجعه به یکی از شعب بانک سامان، نسبت به تغییر شماره تلفن همراه و ثبت شماره جدید تحت مالکیت خود اقدام کنند.
در همین ارتباط مرکز سامان ارتباط با شماره تماس ۰۲۱۶۴۲۲ داخلی ۲ در تمامی ساعات شبانهروز آماده پاسخگویی به پرسشهای احتمالی مشتریان است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید اینجا کلیک کنید.