تقابلی از جنس سنت و مدرنیته/ بدون ایجاد تحول دیجیتال نمی توان به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور امیدوار بود
تریتا نپوز : تحول دیجیتال امروز برای صنعت بیمه یک ضرورت انکارناپذیر است و بدون ایجاد تحول دیجیتال در این صنعت نمی توان به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور فکرکرد.
تحول دیجیتال امروز برای صنعت بیمه یک ضرورت انکارناپذیر است و بدون ایجاد تحول دیجیتال در این صنعت نمی توان به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور فکرکرد.
به گزارش تریتا نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، این رسانه در ادامه سلسله گزارش های خود از وضعیت صنعت بیمه، در پانزدهمین گزارش خود به بررسی وضعیت تحولات نوین در این صنعت می پردازد.
به طور معمول بیمه مرکزی بر عملکرد شرکتهای بیمه، از طریق گزارشهای رسیده بر این نهاد صورت می گیرد. در واقع نهاد ناظر نظارت مداوم و پیوسته ای بر عملکرد شبکه فروش شرکت های بیمه ندارد مگر این که گزارش یا شکایتی از نرخ شکنی خارج از نرخ فنی یا هر تخلف دیگری به دست اداره نظارت بیمه مرکزی برسد.
در برخی موارد هم ممکن است نهاد ناظر به صورت اتفاقی و به سبب افزایش قدرت بازار نمایندگان و کارگزارانی که جامعه هدف بزرگی در اختیار دارند، روی اسناد مالی و عملکرد درون سازمانی آنها نظارت داشته باشد. ولی معمولا نظارت بیمه مرکزی بر عملکرد شرکتهای بیمه مبتنی بر رسیدن گزارشی از تخلف است که البته در بازاربسیار رقابتی یا به تعبیر دیگر رقابت زده، این اتفاق به مراتب ممکن است رخ دهد.
ضمن اینکه تخلف هایی از نوع نرخ شکنی در صنعت بیمه مسئله نادری نیست اما به سبب نبود نظارت پیوسته و مداوم بیمه مرکزی بازتاب خبری و حاشیه های آن کمتر از مواردی است که در رابطه با بازیگران نوپای صنعت بیمه اتفاق میافتد، چرا که شبکه نمایندگان سنتی فروش بیمه با شمار بسیار زیادشان تا امروز بیشتراز نهاد ناظر کار نظارت و گزارش تخلفات احتمالی استارتاپ های بیمهای را به دوش میکشند.
اما غفلت بزرگ صنعت بیمه، نادیده گرفتن مشتری و نیازهای آن است. ساختن تجربه مشتری خاص و تازه به طور یقین بزرگترین مزیت سامانه های مقایسه و فروش آنلاین بیمه در مقابل شبکه سنتی فروش ساختن یک تجربه مشتری خاص و تسهیل سفر مشتری است.
در بیمه ممکن است یک مشتری هیچ وقت خسارت نامه ای هم ارائه ندهد و مجبور به تعامل با شرکت بیمه طرف قراردادش برای گرفتن مطالباتش نباشد. برای همین اولین تجربه خرید خیلی مهمتر از اولین تجربه دریافت مطالبات است. در واقع نقطه عطف برد و باخت بازی بیمه همان ارتباط اول است و بس.