تبلیغات در حوزه سلامت ساماندهی می شود
سخنگوی سازمان غذا و دارو با برشمردن عدم توازن و نابرابری اطلاعات و شرایط و مختصات بازار سلامت و کالاهای سلامت محور گفت: با توجه به این ویژگیها، موضوع نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت و کالاهای سلامت محور اهمیت و ضرورت مضاعفی دارد و البته این مهم از دهه های گذشته از دید قانونگذار دور نمانده است.
به گزارش تریتا نیوز، کیانوش جهانپور با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر این مسئولیت در قوانین جاری، در جایی از قانون متوجه وزارت بهداشت و در جایی متوجه سازمان نظام پزشکی کشور هست و به رغم هماهنگیهای موجود، با توجه به شرایط جدید و حتی تغییر پارادایمهای حوزه اطلاع رسانی و ابزار و بسترهای تبلیغاتی و نیز لزوم چابک سازی امور، کاهش بوروکراسی و فرآیندهای عریض و طویل اداری و حفظ منافع عمومی همزمان با تسهیل در امور تجاری و اقتصادی فرا روی بخش خصوصی، ارتقا و ساماندهی وضعیت موجود ضرورت دارد.
سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: این موضوع از مدتها پیش در دستور کار مجموعه وزارت بهداشت بویژه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و نیز سازمان نظام پزشکی بوده و در نشست اخیر، معاون فنی سازمان نظام پزشکی کشور نیز بر این مهم تاکید ویژه ای داشتند و بر این اساس مقرر شد که کمیته مشترکی بین دو سازمان، موضوع ساماندهی و تهیه پیش نویس تفاهم نامه را بزودی عملیاتی کند.
جهانپور افزود: با توجه به تاکید رییس سازمان غذا و دارو و جدیت سازمان نظام پزشکی کشور، انتظار می رود بزودی با تفکیک دقیقتر شرح وظایف و مسئولیت ها و تفکیک تبلیغات خدمات بهداشتی- درمانی از تبلیغ کالاهای سلامت محور با لحاظ کار ویژه هر دو سازمان، موضوع نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت، چابکتر، موثرتر و نافذتر از گذشته جریان پیدا کند