تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • ۵۰۰ شرکت متخلف ۵۲ میلیارد دلار ارز صادراتی را برنگردانده‌اند!

  • پازل ابزارهای سرمایه گذاری مبتنی بر طلا تکمیل شد

  • کاشت ۱۱۰۰ نهال مثمر به نام فرزندان ممتاز کارکنان بیمه آسیا

  • بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از شعبه مرکزی بیمه آسیا در استان اردبیل

  • برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران بومی‌سازی بخش معدن و صنایع معدنی کشور

  • سمیعی نژاد: بازگشت ایمیدرو به اساسنامه، اهداف برنامه هفتم را محقق می کند

  • لیست شعب کشیک برخی مناطق بانک سینا در روزپنجشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۴ 

  • فراخوان مقاله «دهمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی»

  • پیام رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران به مناسبت نودمین سالگرد تأسیس؛نود سال همراهی با مردم، اعتماد ملی و نقش‌آفرینی در امنیت اقتصادی کشور

  • تجلیل بانک صادرات ایران از ۶۷ دانشجوی نخبه المپیادی کشور

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›تأمین‌اجتماعی در بین دستگاه‌های برتر در زمینه رضایت مردمی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

تأمین‌اجتماعی در بین دستگاه‌های برتر در زمینه رضایت مردمی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۵-۱۰

مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: در تیرماه سال جاری، بیشترین فراخوانی سرویس‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. پس از آن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین‌اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس‌ بالا در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. براساس گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، از مسیر مراجعه مستقیم به‌طور متوسط سالانه حدود ۱۶۰ میلیون مورد مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان صورت می‌گیرد و ۴۴ میلیون مورد خدمت غیرحضوری به مخاطبان ارائه می‌گردد.

 

تریتا نیوز -به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان، مدیر کل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، با اشاره به نقش «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در فراهم کردن خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم اظهار داشت: بیش از ۱۸ ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌گذرد و این سامانه توانسته است ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند. به‌طوری‌که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان می‌دهد، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از ۲۲ میلیون نفر است.

 

مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، میزان فراخوانی سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را نشانه استقبال مردم در استفاده از خدمات پنجره ملی و رفع نیازهای آنها دانست و گفت: میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم، سامانه‌های ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان تیر ماه، انجام بیش از یک میلیارد استعلام بوده است. به عبارت دیگر، میزان فراخوانی خدمات در این پنجره نشان می‌دهد، مردم بیش از یک میلیارد بار برای رفع نیازهای خود به سراغ خدمات و استعلامات این پنجره رفته‌اند.

فولادیان، وضعیت رتبه‌بندی دستگاه‌ها با بیشترین آمار فراخوانی را چنین تشریح کرد: در تیرماه سال جاری، بیشترین فراخوانی سرویس‌ها مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. به طوری که میزان فراخوانی و استفاده کاربران از سرویس‌های این وزارت‌خانه در یک روز به بیش از ۱۸ میلیون مراجعه رسیده است. پس از آن،  وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین‌اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس‌ بالا در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان در پی توسعه خدمات الکترونیک و غیرحضوری و حضور فعال در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به تازگی رتبه اول زیرمحور “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” و نیز عنوان شایسته تقدیر را در “زیرمحور مشارکت الکترونیک” در نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات که با شعار “ایران هوشمند و متصل” برگزار شد، کسب کرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهدای دو لوح تقدیر به میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از تلاش‌های این سازمان برای بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در مسیر تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مخاطبان، تجلیل کرد.

براساس‌ این گزارش، این جشنواره از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در دو محور اصلی “شبکه ملی اطلاعات” و نیز “دولت هوشمند” و در ۹ زیرمحور برگزار شد که پس از ارزیابی آثار و اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این حوزه، هیئت‌داوران این جشنواره، سازمان تأمین‌اجتماعی را در محور دولت هوشمند و زیرمحور پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌عنوان رتبه اول و در زیر محور مشارکت الکترونیک “شایسته تقدیر” معرفی کرد.

سازمان تأمین‌اجتماعی در زمره نخستین سازمان‌ها و نهادهای کشور بوده است که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد و تمام خدمات الکترونیک و غیرحضوری این سازمان در قالب این پنجره قابل دسترسی است.

در بخش توسعه خدمات الکترونیک نیز سازمان تأمین‌اجتماعی در زمره سازمان‌های پیشرو در کشور است که در حال حاضر بالغ بر ۵۷ خدمت این سازمان که پیش از این بعضاً بهره‌مندی از برخی از این خدمات مانند احتساب ایام خدمت سربازی به‌عنوان سنوات بیمه‌پردازی، ثبت درخواست و دریافت کمک هزینه ازدواج و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشاغل آزاد؛ نیازمند چندین نوبت مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی و تکمیل انواع فرم‌های اداری بود، امروز به سادگی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، قابل دسترسی و انجام است.

حرکت در مسیر هوشمندی فرایندها و نحوه ارائه خدمت یکی از راهبردهای تحولی در سازمان تأمین‌اجتماعی است که از یک‌سو منجر به تسهیل در ارائه خدمات و ارتقای رضایتمندی می‌شود و از سوی دیگر به‌واسطه افزایش شفافیت، کارایی و صیانت از حقوق ذی‌نفعان را نیز ارتقا می‌دهد.

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=170370

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    واریز ۲۵.۵ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    افزایش سرمایه بانک مسکن؛ راهکاری ضروری برای تقویت توان مالی این بانک در راستای حل مشکلات مردم و توسعه بخش ...

    ۱۴۰۳-۰۶-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تسلیت مدیرعامل بانک سینا به مناسبت درگذشت مدیرعامل بانک ملت

    ۱۴۰۲-۱۰-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نقش آفرینی بیمه تجارت‌نو در عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی

    ۱۴۰۰-۰۶-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی: هدف اصلی رتبه‌بندی، شفاف سازی فضای کسب و کار در کشور است

    ۱۴۰۲-۱۱-۰۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید رئیس هیات‌عامل ایمیدور از مجتمع مس سونگون

    ۱۴۰۲-۰۶-۲۹
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • ۵۰۰ شرکت متخلف ۵۲ میلیارد دلار ارز صادراتی را برنگردانده‌اند!

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۴
  • پازل ابزارهای سرمایه گذاری مبتنی بر طلا تکمیل شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۴
  • کاشت ۱۱۰۰ نهال مثمر به نام فرزندان ممتاز کارکنان بیمه آسیا

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۴
  • بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از شعبه مرکزی بیمه آسیا در استان اردبیل

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۴
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران بومی‌سازی بخش معدن و صنایع معدنی کشور

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است