تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ بیش از ۸ هزار سرمایه گذار در بازار گواهی مس فعال هستند

  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات علمی و فناورانه

  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین در خردادماه

  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

  • سیاست اعتباری بانک اقتصادنوین، حمایت از تولید است

  • آغاز پروژه چند وجهی نوسازی صنایع با مشارکت بانک صادرات ایران/ تاکید قربان اسکندری بر تولید خودروهای باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز جهانی

  • بانك صنعت و معدن مجموعه‌ای از خدمات نوین مالی را برای حمایت از بخش تولید كشور ارائه می كند

  • وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه جامع صورت‌های مالی: راه‌اندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است

  • پایداری فناوری بانک مسکن در شرایط بحرانی، ضامن امنیت مالی مشتریان است

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›این ماده غذایی معجزه می کند!

این ماده غذایی معجزه می کند!

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۷-۲۳
یافته‌های مطالعاتی گروهی از محققان استرالیایی نشان می‌دهد مصرف بیشتر مواد حاوی امگا ۶، میزان خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد.

مدیکال نیوز تودی نوشت: چربی های غیراشباع چندتایی امگا ۳ و امگا ۶ باید بخشی از رژیم غذایی سالم هر فردی را تشکیل دهند؛ امگا ۶ نه تنها به کارکرد بهتر مغز کمک می کند، بلکه نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و مو و تنظیم روند متابولیسم و تقویت استخوان ها دارد. اما از آنجا که بدن قادر به تولید آن نیست، باید از بعضی غذاها؛ مانند روغن دانه سویا، روغن تخم آفتابگردان، روغن ذرت، دانه ها و آجیل ها آنها را دریافت کنیم.
دکتر جیسون وو، از موسسه بهداشت جهانی جرج در استرالیا و همکارانش برای پی بردن به رابطه مصرف امگا ۶ و ابتلا به دیابت نوع ۲ آمار ۲۰ مطالعه را در مورد ۴۰ هزار فرد بزرگسال از ۱۰ کشور جهان بررسی کردند. این آمار شامل افرادی با طیف گسترده سنی بود که هیچ کدام در بدو مطالعه دیابت نوع ۲ نداشتند اما در بازه زمانی انجام آن ۱۰ درصد به دیابت مبتلا شدند.
این تحقیق شامل بررسی سطح دو اسید کلیدی حاوی امگا ۶ یعنی اسید لینوئیک و اسید آراشیدونیک بود و نتیجه نشان داد هر چه سطح اسید لینوئیک در خون بالاتر باشد میزان ابتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می یابد.
با اینکه مطالعات گذشته نشان داده بود امگا ۶ برای سلامت قلب مضر است دکتر وو می گوید: بر اساس این مطالعه گسترده، شواهد جزئی از آسیب به قلب بر اثر استفاده از امگا ۶ به دست آمد و پی بردیم که مصرف بیشتر آن موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود.
دیابت نوع ۲ زمانی روی می دهد که بدن توانایی استفاده موثر از انسولین را نداشته باشد یا وقتی غده پانکراس به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند؛ در نتیجه سطح گلوکوز خون بسیار بالا می رود.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=31644

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    با این ۶ راه ساده لاغر شوید

    ۱۳۹۵-۱۲-۱۹
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    ارتباط عجیب مصرف استامینوفن و تولد فرزند پسر

    ۱۳۹۶-۰۴-۰۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    آلودگی هوا دشمن کلیه ها

    ۱۳۹۶-۰۷-۰۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    توصیه های ضروری طب سنتی برای روزهای برفی و سرد

    ۱۳۹۶-۱۱-۱۰
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    چقدر چای سبز بنوشیم، لاغر می‌شویم؟

    ۱۳۹۶-۰۲-۱۰
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    گوشت‌های فرآوری شده چه بلایی سرمان می آورند

    ۱۳۹۷-۰۶-۲۶
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است