تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • اعتماد، مهم‌ترین سرمایه بانک و رسانه است

  • تحول دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است

  • برپایی میز خدمت بانک سینا در نماز جمعه تهران

  • تاکید مدیرعامل بانک مسکن بر نقش خبرنگاران در اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی بانک/ اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی، مهمترین ابزار ارتباط موثر با ذینفعان است

  • براساس گزارش بانك مركزی؛ بانك ملت در رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قرار گرفت

  • منوچهر متکی: کاهش ناترازی دستاورد مهم بانک مسکن در مدیریت منابع و مصارف است

  • بانک ملی ایران در مسیر بازگشت کامل؛ خدمات یکی پس از دیگری به مدار خدمت‌رسانی بازمی‌گردند

  • ارزش بازار «ونوین» 100 همت شد

  • رشد 5098 درصدی خالص تسهیلات بانک اقتصادنوین

  • اصحاب رسانه شریک راهبردی توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه هستند

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›اهمیت مصرف کلسیم و ویتامین D برای خانم ها

اهمیت مصرف کلسیم و ویتامین D برای خانم ها

توسط اپراتور خبر
1396-02-24
مطالعه جدید نشان می دهد مصرف بالای ویتامین D و کلسیم از طریق مواد غذایی با کاهش ریسک یائسگی زودهنگام مرتبط است.

یائسگی زودهنگام که همراه با توقف عملکرد تخمدان هاست قبل از سن ۴۵ سالگی اتفاق می افتد. یائسگی زودهنگام بر حدود ۱۰ درصد زنان تاثیر داشته و با ریسک بالای بیماری قلبی-عروقی، پوکی استخوان و زوال شناختی زودهنگام مرتبط است.

در این مطالعه محققان دانشگاه ماساچوست نحوه ارتباط مصرف ویتامین D و کلسیم را با بروز یائسگی زودهنگام ارزیابی کردند. جمعیت مطالعه شامل ۱۱۶,۴۳۰ زن ۲۵ تا ۴۲ ساله بود که از سال ۱۹۸۹ به پرسشنامه سلامت پاسخ داده بودند.

از سال ۱۹۸۹، پرسشنامه های بعدی به ارزیابی سبک زندگی و شرایط پزشکی این زنان هر دو سال یکبار می پرداخت. رژیم غذایی در طول ۲۰ سال مطالعه، ۵ بار ارزیابی شد و محققان می توانستند تغییرات در مصرف مواد غذایی آنها را به مرور زمان تحت نظر داشته باشند.

به گفته محققان، نسبت خطر برای یائسگی زودهنگام در مقایسه بالاترین گروه مصرفکننده ویتامین D از طریق رژیم غذایی با پایین ترین میزان مصرف، ۰.۸۳ و برای کلسیم ۰.۸۷ بود.

پردو اسمیت، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «شواهد آزمایشگاهی ارتباط ویتامین D با برخی مکانیسم های هورمونی درگیر در افزایش سن تخمدان ها را نشان داد که همین مسئله مبنای فرضیه ما شد.»

وی در ادامه می افزاید: «ما دریافتیم بعد از تطبیق انواع عوامل مختلف، مصرف ویتامین D حاصل از منابع غذایی نظیر محصولات لبنی غنی شده و ماهی چرب، و کلسیم با کاهش ۱۷ درصدی ریسک یائسگی زودهنگام مرتبط بود.»

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=11391

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    قلب و ناگهان ایست

    1395-12-07
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    دلایل اصلی ریزش مو در مردان و زنان

    1396-01-15
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    پنج عادت ورزشی نادرست

    1396-07-17
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    گام های آهسته در سنین پیری نشانه بیماری قلبی است

    1396-09-18
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    تربیت متخصصین طب ایرانی در ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور

    1396-12-02
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    چگونه در فصل بهار چرخه خوابمان را تنظیم کنیم؟

    1397-02-15
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • اعتماد، مهم‌ترین سرمایه بانک و رسانه است

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • تحول دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • برپایی میز خدمت بانک سینا در نماز جمعه تهران

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • تاکید مدیرعامل بانک مسکن بر نقش خبرنگاران در اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی بانک/ اطلاع‌رسانی ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • براساس گزارش بانك مركزی؛ بانك ملت در رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قرار ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-18
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-20
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    1396-11-23
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    1396-02-23
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    1396-07-29
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-16
  • پرسیلاک
    در
    1404-09-22

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    1401-03-18

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    1401-02-17

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    1401-02-17

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    1401-02-06

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است