یوتیوب با ایجاد تغییرات در آگهیها با اخبار جعلی مبارزه میکند
یوتیوب اخیراً اعلام کرد که تا وقتی بازدید کلی کانالها به ۱۰۰۰۰ نرسد، اجازه انتشار تبلیغات به آنها را نمیدهد و با این کار، در واقع با کانالهای اخبار جعلی مبارزه میکند.
اخیراً چند شرکت بزرگ، به خاطر اینکه تبلیغاتشان اشکال داشت و دارای محتوای اعتراض آمیز بود، تبلیغات خود را از یوتیوب برداشتند. بعد از این اتفاق، یوتیوب که متعلق به آلفابت است، اعلام کرد که در تبلیغات خود، تغییراتی را ایجاد خواهد کرد.
گفته شده که این تغییرات، ایجاد میشود تا از قانونی بودن کانالها و عدم سرقت محتوا در آنها، اطمینان حاصل گردد.
به نقل از تاپتک نیوز، آریل باردین، معاون مدیریت تولید یوتیوب در بیانیهای اذعان داشت: «تا زمانی که بازدید یک کانال به ۱۰۰۰۰ نفر نرسد، ما امکان خدمات تبلیغاتی روی ویدئوهای وای.وای.پی را برای او فراهم نمیکنیم. این کار، باعث میشود که ما از میزان اعتبار کانال، آگاهی کافی را پیدا کنیم و در صورتی که یک کانال، از دستورالعملها و سیاستهای تبلیغاتی ما پیروی میکند، آن را تأیید کنیم.»
وی افزود: «همچنین با حفظ این عدد روی ۱۰۰۰۰ نفر، مطمئن میشویم که این محدودیت، تأثیر بسیار اندکی روی سازندگان خلاق و مشتاق میگذارد و همچنین کانالهایی که از تبلیغات خود، کسب درآمد میکردند، در صورتی که ۱۰K بازدید داشته باشند، مشکلی پیدا نخواهند کرد.»
یوتیوب همچنین اعلام کرده برای سازندگانی که خواهان پیوستن به برنامه همکار یوتیوب هستند، یک فرآیند بررسی قرار داده است. این فرآیند از سال ۲۰۰۷ شروع شده است.
باردین در این خصوص گفت: «بعد از اینکه بازدید سازنده به ۱۰K رسید، ما فعالیتهای او علیه سیاستهای خود را بررسی میکنیم. اگر از این لحاظ، هیچ مشکلی وجود نداشت، ما این کانال را به وای.وای.پی میآوریم و امکان تبلیغات را برای کانال مذکور فراهم میکنیم. این کار باعث میشود که تنها افرادی بتوانند کسب درآمد کنند که از قوانین ما پیروی کنند.»
این شرکت، در تلاشی برای کمک به سازندگانی که به ۱۰۰۰۰ بازدید رسیدهاند، نکاتی را برای ایجاد محتوای خوب و افزایش مخاطبان به آنها ارائه میدهد و در واقع سازندگان از این طریق، در یوتیوب فرصت رشد و افزایش درآمد پیدا خواهند کرد.