تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تشریح جزئیات ابلاغ الکترونیکی دعوتنامه هیأت تجدیدنظر تأمین اجتماعی

  • نوسازی ۱۰ میلیون بخاری و احداث ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی

  • بازدید سرزده دكتر حسن‌پور نماینده مردم كرمان در مجلس شورای اسلامی از بانك صنعت و معدن این استان/ تأكید بر حمایت جدی نظام بانكی از تولید و اشتغال

  • تمدید مهلت خرید محصولات ایران خودرو با حساب وکالتی بانک کارآفرین

  • افتخاری دیگر برای بیمه ملت / تمدید مجوز قبولی اتکایی از خارج برای هفتمین سال پیاپی

  • تثبیت جایگاه بانک توسعه صادرات ایران در نظام مالی کشور

  • ۳۴ سال حمایت از صنایع پیشران کشور / نقش ماندگار بانک توسعه صادرات ایران در جهش تولیدات صادرات‌محور

  • حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو در فولاد مبارکه و تأکید بر تداوم جریان تولید

  • هشدار در خصوص تبلیغات جعلی “وام فوری” در فضای مجازی مراقب کلاهبرداری ها باشید!

  • تمدید مهلت وکالتی کردن حساب برای ثبت نام در فروش ایران خودرو تا ۱۷ تیر

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›در دومین رویداد پنجره‌ها رخ داد؛ گشودن پنجره‌های امید با همراهی گروه پاسارگاد

در دومین رویداد پنجره‌ها رخ داد؛ گشودن پنجره‌های امید با همراهی گروه پاسارگاد

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۳-۰۳-۲۹

تریتا نیوز -انجمن اتیسم ایران در دومین رویداد “جشن پنجره‌ها‌” از حمایت و همراهی گروه مالی پاسارگاد و گشودن پنجره‌های امید بر روی کودکان اتیسم قدردانی کرد.

دومین رویداد پنجره‌ انجمن اتیسم ایران در تاریخ ۲۰خردادماه‌۱۴۰۳ با حضور مدیران گروه پاسارگاد، جمعی از مدیران شبکه بانکی کشور، مسئولان انجمن اتیسم ایران و تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند طیف اتیسم، با هدف بررسی تاثیر حمایت گروه پاسارگاد از این انجمن در محل سالن همایش‌های بانک پاسارگاد در ساختمان هزاره برگزار شد.

در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به توجه ویژه بانک پاسارگاد به حوزه مسئولیت‌‌های اجتماعی و حمایت از انجمن‌های مختلف، به نحوه آشنایی بانک پاسارگاد با انجمن اتیسم ایران و مظلومیت جامعه اتیسم اشاره کرد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه با اشاره به تلاش انجمن اتیسم ایران در شناسایی بخش مهمی از نیازهای جامعه اتیسم، این موضوع را زمینه‌ساز اقدامات مثبت بعدی در راستای توسعه انجمن برشمرد.

دکتر قاسمی در ادامه افزود: گروه پاسارگاد پس از برگزاری جلسات مشترک با انجمن و آشنایی با نیازهای جامعه اتیسم، انجام اقدامات مقطعی و مالی کوتاه‌مدت را راه حل مناسبی برای کاهش آلام فرزندان اتیسم ندانست و در این خصوص گفت: نیاز این جامعه بیش از بحث مالی، نیازهای تخصصی و فنی است که باید در اختیارشان قرار گیرد. راهنمایی‌های مناسب، امکانات آموزشی، امکانات پزشکی و … در این حوزه می‌تواند وضعیت این خانواده‌ها را بهبود بخشد؛ به همین دلیل ما در گروه پاسارگاد ساختاری را با مشارکت همکاران بانک و همراهی گروه ایجاد کردیم تا حمایت از جامعه اتیسم به شکل مطلوب صورت پذیرد که در نتیجه این اقدامات، امکان شناسایی وسیع‌تر فرزندان اتیسمی در کشور فراهم شد. همچنین با امکانات الکترونیکی و خدماتی که شرکت فناپ ارائه داد، کارت شناسایی ویژه‌ای به فرزندان اتیسم تخصیص داده شد که نیاز ارتباطی آن‌ها با جامعه پزشکی، مالی و … را رفع کرد؛ در اقدامات بعدی نیز کارهای زیرساختی و اساسی برای تسکین آلام جامعه اتیسم انجام شد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه افزود: با توجه به اهمیت شناسایی افراد مبتلا به اختلال اتیسم در سنین پایین که منجر به تاثیر مضاعف اقدامات درمانی در بهبود شرایط زندگی این عزیزان می‌گردد، تلاش کردیم فرایند شناسایی در سنین پایین صورت پذیرد و با ساماندهی مناسب این جامعه، مدیریت مناسبی برای برنامه‌های معالجاتی و آموزشی آن‌ها ایجاد شود تا این عزیزان با تسلط بر ضعف‌های خود و پشت سرگذاشتن مشکلات، زندگی بهتری داشته باشند. از سویی بروز استعدادهای فرزندان اتیسم از این طریق تسهیل می‌گردد و در جامعه نقش مؤثرتری خواهند یافت. به این ترتیب هم پدرها و مادرهایی که فرزند اتیسم دارند و هم افراد جامعه با اصلاح دیدی که بر اثر شکوفایی این فرزندان ایجاد خواهد شد، برخورد مناسب‌تری با این گروه خواهند داشت و این عزیزان با قلب و روحشان در خدمت جامعه قرار خواهند گرفت.

در ادامه مراسم روایت اثربخشی پروژه پنجره توسط کارشناسان این انجمن ارائه شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تأسیس خانه‌های امید از اسفندماه۱۴۰۱ آغاز شده است. در حال حاضر خانه‌های امید در استان‌های تهران، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان غربی و لرستان تأسیس شده و در آن‌ها به بچه‌های طیف اتیسم، سرویس‌هایی از جمله خدمات کار درمانی حسی حرکتی، مداخلات شناختی، گفتار درمانی، رفتار درمانی و بازی درمانی ارائه می‌شود. لازم به ذکر است قبل از سال ۱۴۰۲ در شهر تهران، تنها یک کلینیک جهت ارائه خدمات وجود داشت که با کمک شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، کلینیک‌های دیگری نیز در شرق و جنوب تهران تأسیس شد.

با توجه به زیر ساخت‌های ایجادشده توسط گروه پاسارگاد، بحث توان‌بخشی آنلاین نیز آغاز شده و در استان‌هایی که امکان ارائه خدمات حضوری وجود نداشت، خدمت‌رسانی به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد.

از جمله کارهای زیربنایی که در طرح پنجره با حمایت گروه پاسارگاد انجام شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ایجاد شرایط سرویس‌دهی به فرزندان اتیسم در ۱۰ خانه امید توسط ۱۱۶ درمانگر؛

• برگزاری ۱۶۵۴ جلسه تشخیص و ارزیابی جامع رشدی؛

• آموزش۲۰ مدرس جهت دوره‌های فرزند‌پروری؛

• برگزاری دوره‌های آموزشی فرزندپروری؛

• ایجاد سامانه مشاور تلفنی انجمن؛ (بر اساس آمار سال ۱۴۰۲، به ۵۴۶۹۰ تماس تلفنی خانواده‌های اتیسم پاسخ‌ داده شد که این امر موجب کاهش مراجعه حضوری خانواده‌ها به میزان ۱۹.۱۴ درصد گردید)

• ایجاد پرونده‌های دیجیتال برای فرزندان تحت پوشش انجمن؛

• ارائه بسته‌های همراهی اتیسم به بچه‌های زیر ۷ سال؛

• ارائه خدمات روان‌شناسی و روان‌پزشکی به خانواده‌ها؛

• ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند اتیسم؛

• و… .

گفتنی است در انتهای مراسم، انجمن اتیسم ایران ضمن تقدیر از همراهان و حامیان، تندیس حامیان طرح پنجره را به مدیران گروه پاسارگاد که همواره در کنار جامعه اتیسم بودند تقدیم و از ایشان تقدیر کرد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=188445

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۰ بانک کارآفرین

    ۱۴۰۱-۰۴-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    حضور فعال موسسه اعتباری ملل در دهمین همایش و نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

    ۱۴۰۲-۰۸-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید مدیرعامل بانک دی از شعبه کیش

    ۱۴۰۱-۱۱-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک+شهر
    اقتصاد

    بانک شهر؛ شگفتی‌ساز بانک‌های مورد بررسی در سامانه کدال

    ۱۴۰۱-۰۳-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    حق تقدم استفاده نشده شرکت «کارخانجات سیمان صوفیان» در شعب بانک صادرات ایران پرداخت می‌شود

    ۱۳۹۸-۱۱-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اهمیت شناخت مزیت های بانک و نیازهای مشتریان به منظور ارائه خدمات مناسب

    ۱۴۰۴-۰۲-۱۳
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تشریح جزئیات ابلاغ الکترونیکی دعوتنامه هیأت تجدیدنظر تأمین اجتماعی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۶
  • نوسازی ۱۰ میلیون بخاری و احداث ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۶
  • بازدید سرزده دكتر حسن‌پور نماینده مردم كرمان در مجلس شورای اسلامی از بانك صنعت و ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۶
  • تمدید مهلت خرید محصولات ایران خودرو با حساب وکالتی بانک کارآفرین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۶
  • افتخاری دیگر برای بیمه ملت / تمدید مجوز قبولی اتکایی از خارج برای هفتمین سال ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۱۶
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است