تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت و روابط عمومی برگزار شد

  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ماه

  • گام موثر بانک صادرات ایران در حمایت از اشتغال/ اعطای تسهیلات به بخش صنعت 72 درصد رشد کرد

  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر

  • راهبرد مشترک بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس برای توسعه همکاری‌ها

  • عبور دارایی‌های تحت مدیریت «تمدن» از ۱۵۰ همت

  • پیام مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری پایان ماه صفر

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›خوردن روزانه ۴۰ گرم پنیر احتمال سکته را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد

خوردن روزانه ۴۰ گرم پنیر احتمال سکته را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد

توسط اپراتور خبر
1396-09-16

تحقیقات جدید ثابت کرده اند، افرادی که روزانه یک تکه کوچک پنیر در طول روز می خوردند، از خطر حمله قلبی یا سکته در امان خواهند ماند.

با اینکه عموم مردم تصور می کنند که پنیر به دلیل داشتن چربی بالا می تواند برای بدن مضر باشد، اما در مطالعات علمی جدید ثابت شده که این ماده خوراکی بسیار لذیذ نه تنها ضرری ندارد، بلکه برای سلامت بیشتر بدن نیز مفید خواهد بود.

تحقیقات مورد بحث که توسط دانشمندان دانشگاه «سوکچو» در کشور چین صورت گرفته، در مجله اروپایی «تغذیه» منتشر شده است. کارشناسان برای اثبات این ادعا از ۱۵ تحقیق گوناگون اروپایی و آمریکایی در رابطه با رژیم و سلامت اشخاص استفاده کرده اند که مجموعا بیش از ۲۰۰ هزار نفر را تحت آزمایش و بررسی قرار داده بودند.

با این ارزیابی ثابت شده کسانی که هر روز به طور میانگین به اندازه یک قوطی کبریت پنیر میل می کنند در مقایسه با دیگر افراد جامعه ۱۴ درصد کمتر دچار حملات قلبی و عروقی شده و تا ۱۰ درصد نیز احتمال سکته کمتری دارند.

این در حالی است دانشمندان چینی بیان داشته اند که مصرف ۴۰ گرم پنیر در طول روز می تواند به تامین کلسترول مفید بدن کمک کرده و تا حد زیادی موجب کاهش جذب کلسترول منفی شود.

همچنین در مورد چربی بالای برخی از پنیرها هم اعلام شده که به دلیل وجود مقدار بسیار زیاد کلسیم در این ماده غذایی، مقدار بسیار کمتری از این چربی جذب خواهد شد. به زبان دیگر باید گفت، با اینکه پنیر ماده غذایی چربی محسوب می شود و حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است اما فواید تغذیه ای فراوانی نیز دارد.

البته در مورد اینکه پنیر در چه بازه زمانی می تواند روی بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بگذارد، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

در واکنش به نتیجه این تحقیق جدید، «ایان گیونس»، استاد تغذیه دانشگاه چین که خودش هم نتیجه برابری را بدست آورده بود، این ادعا را تایید کرده و بیان داشت که پنیر در کاهش میزان جذب چربی در بدن نقش مهمی ایفا می کند.

وی در این رابطه گفته: «پنیر بعلاوه‌ی ماست در کاهش بیماری های مربوط به قلب و عروق تاثیر بسیار زیادی دارند. همچنین در کاهش نشانه های دیابت نوع ۲ نیز نقش مهمی ایفا می کند.»

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=37973

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    هوش عاطفی چیست و آن را چگونه تقویت کنیم

    1396-03-07
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    سم زدایی فوق العاده کبد با جعفری + روش استفاده

    1397-06-06
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    مهم‌ترین عامل زانو درد در جوانی

    1397-06-05
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    به کودکمان آبمیوه بدهیم یا نه؟

    1396-10-24
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    حفره های دندانی را جدی بگیرید!+عکس

    1403-12-06
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    کاهش آسیب های ناشی از آلودگی هوا به کمک میوه ها

    1396-10-18
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-20
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    1396-11-23
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    1396-02-23
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    1396-07-29
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-16
  • پرسیلاک
    در
    1404-09-22

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    1401-03-18

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    1401-02-17

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    1401-02-17

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    1401-02-06

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است