تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  •  نگاهی به خدمات و حمایت‌های بیمه ایران در روزهای پرالتهاب جنگ ۱۲ روزه؛ از پایداری در ارائه خدمات تا تلاش برای آرامش مردم ایران+اینفوگرافی

  • نقدکردن غیرحضوری چک دیجیتال شبکه بانکی با «سپینو» بانک صادرات ایران

  • حمایت بانک مسکن از هموطنان آسیب دیده در جنگ تحمیلی/ پرداخت تسهیلات بدون سپرده گذاری به هموطنان آسیب دیده

  • از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات، همه چیز در یک اپلیکیشن

  • سوریه؛ جشن آزادی یا ضیافت ویرانی؟

  • داخلی‌سازی کامل Knit Mesh واحد تغلیظ کاستیک اروند، باتکیه‌بر دانش فنی ایرانی

  • مهر تأیید مجمع‌عمومی پتروشیمی آپادانا خلیج‌فارس بر اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش متانول

  • بانک سامان، سهامداران خود را به مجمع فراخواند

  • ۶۹ طرح تولیدی در سراسر کشور با تسهیلات بانک ملی ایران به بهره‌برداری می‌رسد

  • بازدید مدیرعامل بانك ملت از شركت های تولیدی و صنعتی استان های زنجان و قزوین

واریته
صفحه اصلی›واریته›حذف فرست کلاس از پروازهای خطوط هوایی

حذف فرست کلاس از پروازهای خطوط هوایی

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۷-۳۰

در پی مستندات خطوط هوایی مبنی بر فروش کم بلیت‌های پروازهای درجه یک، (First Class) و همچنین هزینه‌‌های بالای تجهیز آن‌ها، این کلاس‌بندی از هواپیماها حذف می‌شود.

خطوط هواپیمایی همواره در تلاش برای ارائه‌ی خدمات بهتر برای مسافرین هستند. در همین راستا، بهبودسازی فضای سرنشینان بسیار حائز اهمیت است. از طرف دیگر، خطوط هواپیمایی به دنبال سود و استفاده‌ی حداکثری از فضای هواپیماها هستند. مجموع این موارد باعث شده است که ممتازترین بخش و درجه یعنی «فرست کلاس» (First Class)، از هواپیماها حذف شود.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، خطوط هواپیمایی در پروازهای خود به طور کلی از ۳ درجه‌بندی برخوردار هستند. این درجه‌بندی‌ها بسته به امکانات و البته فضای نشیمن مسافرین، به ترتیب شامل «اکونومی کلاس» (Economy Class)، «بیزینس کلاس» (Business Class) و «فرست کلاس» (First Class)، است. اکنون بر اساس آخرین اطلاعات، درجه‌ی فرست کلاس که بالاترین رده محسوب می‌شود، به تدریج از هواپیماها حذف خواهد شد. این موضوع در گذشته نیز اتفاق افتاده است. در ادامه به برخی از دلایل این مسئله می‌پردازیم.

هواپیما

به طور کلی در بیشتر خطوط هواپیمایی درآمد اصلی شرکت‌ها از قسمت‌های درجه بالاتر (نه اکونومی) حاصل می‌شود. برای مثال، در یک هواپیما به طور معمول نیمی از صندلی‌ها در درجه‌ی اکونومی قرار دارند و باقی صندلی‌ها در درجه‌بندی‌های بالاتر قرار می‌گیرند. با وجود چنین میزانی، سود حاصل از کلاس‌های بالاتر بسیار بیشتر از کلاس اقتصادی است.

حال فرض کنید هواپیمایی در خط «بریتیش ایرویز» (British Airways)، از لندن به واشنگتن پرواز کند. این هواپیما مجموعا از ۲۲۴ صندلی برخوردار است که از این تعداد ۱۲۲ صندلی با بلیت ۸۷۶ دلاری در قسمت اکونومی، ۴۰ صندلی با بلیت ۲۶۳۳ دلاری در قسمت اکونومی ممتاز، ۴۸ صندلی با بلیت ۶۷۲۳ دلاری در قسمت بیزینس و ۱۴ صندلی ۸۷۱۵ دلاری در قسمت فرست قرار می‌گیرند. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که مجموع ۱۰۲ صندلی که در درجه‌ای غیر از اکونومی قرار دارند، بیش از ۵ برابر بیشتر برای هواپیما درآمد خواهد داشت. البته لازم به اشاره است که خط بریتانیا از خطوط هوایی گران محسوب می‌شود؛ با این وجود، کم و بیش در تمامی خطوط داستان از همین قرار است.

حذف فرست کلاس

این در حالی است که در گذشته و در طول تاریخ صندلی‌های هواپیماها از درجه‌بندی برخوردار نبودند. برای مثال در زمان پیدایش پروازهای مسافربری با توجه به هزینه‌ی بالای پرواز، هیچ تفاوتی در درجه‌ی نشیمن و بلیت‌ها وجود نداشت، چراکه سفر با هواپیما به طور کلی لوکس و گران محسوب می‌شد. مانند پروازهای توریستی فضایی امروزی که درجه‌بندی برای کلاس پرواز ندارند!

هواپیمای قدیم

بعدها با درجه‌بندی صندلی‌ها، قیمت بلیت‌ها نیز متفاوت شد. در نیمه‌های قرن ۲۰ بود که این تقسیم‌بندی مانند پروازهای امروزی رایج شد. با این وجود به دلیل محدودیت‌های فضای سرنشینان و همین‌طور برای حمل مسافرین بیشتر، هر از چندگاهی این کلاس‌بندی‌ها لغو می‌شد.

هواپیما قدیم

اکنون نیز اگر بخواهیم نگاهی به خطوط هوایی اروپا داشته باشیم، تنها ۶ خط از ده‌ها خط هوایی، درجه‌ی فرست کلاس دارند. از طرف دیگر لازم به اشاره است که تفاوت کیفیت درجه‌ی اکونومی با بیزینس بسیار زیاد است؛ در حالی که این اختلاف در مقابسه‌ی کیفیت بیزینس کلاس با فرست کلاس چندان زیاد و توجیه‌پذیر نیست.

کلاس هواپیما

مجددا اگر بخواهیم مثالی بزنیم، می‌توانیم به پروازی از ابوظبی به نیویورک اشاره کنیم. در این پرواز، نسبت درآمد به هر متر مربع در قسمت اکونومی ۳۵۸۰ دلار، در قسمت بیزینس ۶۵۳۲ دلار و در قسمت فرست ۴۳۴۷ دلار می‌شود. همان‌طور که ملاحظه می‌شود برای شرکت‌های هوایی چندان سودمند نیست. از طرفی این شرکت‌ها با توجه به تفاوت‌های ذکر شده، به سختی بلیت‌های فرست کلاس را به فروش می‌رسانند، در حالی که هزینه‌ی به مراتب بیشتری را برای تجهیز کردن آن‌ها صرف می‌کنند.

حذف فرست کلاس

به هر ترتیب با سیاست جدیدی که به تدریج اجرا خواهد شد، درجه‌ی فرست کلاس از هواپیماها حذف می‌شود. در انتها توجه شما را به ویدیویی در همین رابطه همراه با توضیحات بیشتر جلب می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=32756

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    بهترین مستندهای سال آمریکا معرفی شدند

    ۱۳۹۶-۰۹-۰۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    تهیه‌کننده «شهرزاد» بدهی‌اش را پرداخت کند، آزاد می‌شود

    ۱۳۹۵-۱۲-۱۸
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

    ۱۳۹۶-۰۷-۲۴
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    خشونت در ونزوئلا؛ از تهدید ایالات متحده توسط «نیکلاس مادورو» تا گریختن سربازان به کلمبیا

    ۱۳۹۷-۱۲-۰۶
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    انجمن فیلمبرداران برندگانش را شناخت/ یک جایزه برای آنجلینا جولی

    ۱۳۹۶-۱۱-۳۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    نسل چهارم PCIe به مادربردهای نسل قبل AMD راه نمی‌یابد

    ۱۳۹۸-۰۳-۱۶
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  •  نگاهی به خدمات و حمایت‌های بیمه ایران در روزهای پرالتهاب جنگ ۱۲ روزه؛ از ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • نقدکردن غیرحضوری چک دیجیتال شبکه بانکی با «سپینو» بانک صادرات ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • حمایت بانک مسکن از هموطنان آسیب دیده در جنگ تحمیلی/ پرداخت تسهیلات بدون سپرده گذاری ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات، همه چیز در یک اپلیکیشن

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۱
  • سوریه؛ جشن آزادی یا ضیافت ویرانی؟

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۱
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است